Gnilre_ Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Finnes det en "forskrift" som sier noe hvorvidt en garasjeport skal ha en nødstoppbryter? I fellesgarasjen har formannen fjernet den for å unngå at folk benytter garasjeporten når de går ut med søppelet. Porten er vel 10 x 3 meter og sikkert alvorlig tung. Bryterne som er på selve kontrollenheten er sammen med nødstoppbryteren "tapet" over med et skikkelig tykt lag med tape slik at de ikke fungerer. Hvis noen har en link etc. blir jeg svært glad for det. PS: Formannen liker best å gjøre som han vil, det hadde vært herlig om en slik forskrift finnes. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Ja, er krav til nødstoppbryter på elektrisk drevet utstyr som er i bevegelse og kan forårsake skade. Kilde: NEK 400 punkt 536.4.1.5 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Uansett så skal betjeningsutstyr som er påmontert et utstyr fungere for om dette endres, fjernes eller modifiseres er det ikke lengere i henhold til leverandørs anvisning. I dette tilfellet gjør han som han vil frem til første internkontrollen på fellesanlegget. 1 Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Hei igjen, leverandøren har vært her på service uten at nødstoppbryteren ble ordnet. Hvor kan jeg "melde" dette? Mail til leverandøren og påpeke mangelen? Jeg vil gjerne bruke porten når jeg får ut med søppelet - uten fjernkontrollen... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Send en mail til leverandør først så ser du hvilket svar du får derfra. 2 Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Det gjorde susen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå