lollypolly123 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Min iphone 5s ble stjålet. vedkommende har tatt ut SIM-kort ettersom at "finn min iphone" appen ikke funker. Vet noen om det er en måte jeg kan spore telefonen opp på? eller om vedkommende nå kan bruke telefonen min uten noe problem? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Min iphone 5s ble stjålet. vedkommende har tatt ut SIM-kort ettersom at "finn min iphone" appen ikke funker. Vet noen om det er en måte jeg kan spore telefonen opp på? eller om vedkommende nå kan bruke telefonen min uten noe problem? Du kan sperre IMEI-nummeret. Det følger telefonen, slik at selve telefonen blir ubrukelig (ikke i hele verden, men i hvert fall i Norge og en del andre land). Men da må du først melde telefonen stjålet så du får papirer på det, og deretter kontakte de du har abonnement hos. De kan stort sett sperre IMEI-nummeret. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Min iphone 5s ble stjålet. vedkommende har tatt ut SIM-kort ettersom at "finn min iphone" appen ikke funker. Vet noen om det er en måte jeg kan spore telefonen opp på? eller om vedkommende nå kan bruke telefonen min uten noe problem? Om FMP er aktivert, så får han nok ikke brukt telefonen uansett. for å nullstille tlf må han ha passordet til din apple id. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Min iphone 5s ble stjålet. vedkommende har tatt ut SIM-kort ettersom at "finn min iphone" appen ikke funker. Vet noen om det er en måte jeg kan spore telefonen opp på? eller om vedkommende nå kan bruke telefonen min uten noe problem? Om FMP er aktivert, så får han nok ikke brukt telefonen uansett. for å nullstille tlf må han ha passordet til din apple id. Ikke med mindre man resetter telefonen via itunes i recovery mode. Det fjerner FMP Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Ikke med mindre man resetter telefonen via itunes i recovery mode. Det fjerner FMP Sikker på det? Det høres jo helt teit ut. Da kan man jo ikke sitte og godte seg over idioten som har telefonen din men ikke får brukt den. Kan man lese mer om det der noe sted? edit: Står mer her: http://support.apple.com/kb/ht5818 ...og nei, hvis Find My iPhone er slått på, skal ikke noen andre kunne bruke enheten. Endret 13. oktober 2014 av johanf Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Finnes nok dessverre ingen mulighet for å spore. IMEI vet jeg man kunne endre tidligere, men vet ikke om dette fortsatt er mulig. FMP kan ikke fjernes med recovery nei, men det går rykter om at enkelte shabby firmaer i kategorien som skifter skjerm osv på iPhone (nei selvsagt langt fra alle) kan fjerne FMP. Om det virker aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Min iphone 5s ble stjålet. vedkommende har tatt ut SIM-kort ettersom at "finn min iphone" appen ikke funker. Vet noen om det er en måte jeg kan spore telefonen opp på? eller om vedkommende nå kan bruke telefonen min uten noe problem? Om FMP er aktivert, så får han nok ikke brukt telefonen uansett. for å nullstille tlf må han ha passordet til din apple id. Ikke med mindre man resetter telefonen via itunes i recovery mode. Det fjerner FMP Gjør nok ikke det nei. FMP er en tyverisperre i tillegg til alt det annet. Må deaktiveres via apple ID + passord. Finnes nok dessverre ingen mulighet for å spore. IMEI vet jeg man kunne endre tidligere, men vet ikke om dette fortsatt er mulig. FMP kan ikke fjernes med recovery nei, men det går rykter om at enkelte shabby firmaer i kategorien som skifter skjerm osv på iPhone (nei selvsagt langt fra alle) kan fjerne FMP. Om det virker aner jeg ikke. Er nok ikke mulig nei. Eneste måten er om man selv ringer til Apple og ber om Tier 2 assistanse, da blir man flyttet over til kundeservice i USA hvor dem kan fjerne FMP. Ellers så kan enkelte autoriserte verksteder i Norge få den fjernet, men det er sett på som "siste løsning". Må også ha kjøpsbevis (kvittering). Tar vel gjerne noen kroner i gebyr også. Endret 13. oktober 2014 av Merko. 1 Lenke til kommentar
lollypolly123 Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Men er det mulig å spore om vedkommende bytter sim kort og gjenoppretter telefonen? eller er det lost case uansett? Lenke til kommentar
Kyan. Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Telefonen kan ikkje gjenopprettast om ein ikkje har din Apple ID og passord. Så den som har stole den kan bytte simkort, og slå telefonen på, men den kan ikkje brukast med mindre ein har kontoinformasjonen din. Å spore den derimot, blir litt vanskeligare. Lenke til kommentar
lollypolly123 Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Telefonen kan ikkje gjenopprettast om ein ikkje har din Apple ID og passord. Så den som har stole den kan bytte simkort, og slå telefonen på, men den kan ikkje brukast med mindre ein har kontoinformasjonen din. Å spore den derimot, blir litt vanskeligare. Takk! da er vell det bare å gi opp:) Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Min iphone 5s ble stjålet. vedkommende har tatt ut SIM-kort ettersom at "finn min iphone" appen ikke funker. Vet noen om det er en måte jeg kan spore telefonen opp på? eller om vedkommende nå kan bruke telefonen min uten noe problem? Om FMP er aktivert, så får han nok ikke brukt telefonen uansett. for å nullstille tlf må han ha passordet til din apple id. Ikke med mindre man resetter telefonen via itunes i recovery mode. Det fjerner FMP Gjør nok ikke det nei. FMP er en tyverisperre i tillegg til alt det annet. Må deaktiveres via apple ID + passord. Finnes nok dessverre ingen mulighet for å spore. IMEI vet jeg man kunne endre tidligere, men vet ikke om dette fortsatt er mulig. FMP kan ikke fjernes med recovery nei, men det går rykter om at enkelte shabby firmaer i kategorien som skifter skjerm osv på iPhone (nei selvsagt langt fra alle) kan fjerne FMP. Om det virker aner jeg ikke. Er nok ikke mulig nei. Eneste måten er om man selv ringer til Apple og ber om Tier 2 assistanse, da blir man flyttet over til kundeservice i USA hvor dem kan fjerne FMP. Ellers så kan enkelte autoriserte verksteder i Norge få den fjernet, men det er sett på som "siste løsning". Må også ha kjøpsbevis (kvittering). Tar vel gjerne noen kroner i gebyr også. Huh, da vet jeg det Trudde det ble deaktivert via en kvikk restore jeg da Glad jeg har sletta icloud greiene fra 5s'en jeg hadde Lenke til kommentar
lollypolly123 Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Min iphone 5s ble stjålet. vedkommende har tatt ut SIM-kort ettersom at "finn min iphone" appen ikke funker. Vet noen om det er en måte jeg kan spore telefonen opp på? eller om vedkommende nå kan bruke telefonen min uten noe problem? Om FMP er aktivert, så får han nok ikke brukt telefonen uansett. for å nullstille tlf må han ha passordet til din apple id. Ikke med mindre man resetter telefonen via itunes i recovery mode. Det fjerner FMP Gjør nok ikke det nei. FMP er en tyverisperre i tillegg til alt det annet. Må deaktiveres via apple ID + passord. Finnes nok dessverre ingen mulighet for å spore. IMEI vet jeg man kunne endre tidligere, men vet ikke om dette fortsatt er mulig. FMP kan ikke fjernes med recovery nei, men det går rykter om at enkelte shabby firmaer i kategorien som skifter skjerm osv på iPhone (nei selvsagt langt fra alle) kan fjerne FMP. Om det virker aner jeg ikke. Er nok ikke mulig nei. Eneste måten er om man selv ringer til Apple og ber om Tier 2 assistanse, da blir man flyttet over til kundeservice i USA hvor dem kan fjerne FMP. Ellers så kan enkelte autoriserte verksteder i Norge få den fjernet, men det er sett på som "siste løsning". Må også ha kjøpsbevis (kvittering). Tar vel gjerne noen kroner i gebyr også. Huh, da vet jeg det Trudde det ble deaktivert via en kvikk restore jeg da Glad jeg har sletta icloud greiene fra 5s'en jeg hadde så for å være helt sikker: det er helt trygt for denne personen og bruke mobilen? og sporingen er bare å gi opp? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 så for å være helt sikker: det er helt trygt for denne personen og bruke mobilen? og sporingen er bare å gi opp? Sporingen kan du gi opp (så fremt han ikke skrur den på og logger på et wifi nett), men fyren får ikke brukt telefonen til noe nyttig. Anbefaler at du fjernsletter den fra icloud.com. Da vil den motta signalet så fort den kommer på nett, slik at han ikke får brukt den slik den er nå. Lenke til kommentar
lollypolly123 Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) så for å være helt sikker: det er helt trygt for denne personen og bruke mobilen? og sporingen er bare å gi opp? Sporingen kan du gi opp (så fremt han ikke skrur den på og logger på et wifi nett), men fyren får ikke brukt telefonen til noe nyttig. Anbefaler at du fjernsletter den fra icloud.com. Da vil den motta signalet så fort den kommer på nett, slik at han ikke får brukt den slik den er nå. hvilket signal mener du? og mener du at når han tar i sitt eget sim kort og gjenoppretter den kan jeg sperre den? skjønte ikke helt, hehe Endret 13. oktober 2014 av lollypolly123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå