Gå til innhold

Kjøttmeis mot høstgul bakgrunn ... .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei man, Nikon Man Albert. Et flott bilde, kjøttmeis med varmgul bakgrunn :-)

 

Hilsen

Nikon Man

Leif :-)

 

Hei, Leif "Nikon" Olsson.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Det er et voldsomt utvalg av kameratyper og -modeller fra en rekke produsenter, og fellesnevneren er at alle kan gi god kvalitet.

Jeg trives godt med Nikon D800 og Panasonic Lumix DMC-GH4, på grunn av intuitivt brukergrensesnitt og byggekvalitet, og én ting er sikkert: Jeg skal måtte lære mye før jeg behersker potensialet til disse kameraene ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

 

Hei man, Nikon Man Albert. Et flott bilde, kjøttmeis med varmgul bakgrunn :-)

 

Hilsen

Nikon Man

Leif :-)

 

Hei, Leif "Nikon" Olsson.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Det er et voldsomt utvalg av kameratyper og -modeller fra en rekke produsenter, og fellesnevneren er at alle kan gi god kvalitet.

Jeg trives godt med Nikon D800 og Panasonic Lumix DMC-GH4, på grunn av intuitivt brukergrensesnitt og byggekvalitet, og én ting er sikkert: Jeg skal måtte lære mye før jeg behersker potensialet til disse kameraene ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Enig Albert, og kommer flere hele tia. Ja tar tid at beherske.potensialet til disse men er spennende for oss fotointeresserte.

 

Med vennlig hilsen

Leif

Lenke til kommentar

Hei Albert,

flott portrett av kjøttmeisa mot matchende bakgrunn, fin positur har den også...litt nyskjerrig på hvorfor så lav iso som 100 og største blender, for å duse ned bakgrunnen kanskje?

Mvh Oddmund

 

Hei, Oddmund Kjøsnes.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Fórplassen, - et plommmetre, ligger på hjørnet av huset i nordvestlig retning, og lysforholdene spenner fra kraftig skygge til sol / sterkt dagslys, - samtidig.

Jeg har derfor ofte(st) kameraet innstilt på lukkerprioritert program og Auto-ISO når jeg fotograferer der.

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Dagens bilde:

 

Det er sjeldent vi ser en så kraftig bakgrunn på fuglebildene som deles her på Bildekritikken, og den kraftige gulfargen gjør at bildet lyser opp på en helt annen måte enn med de vanlige grønne og brune naturfargene. At fargen matcher fuglens bryst er heller ikke negativt. Godt sett!

 

Forbedringsforslag: Det er litt synd at kjøttmeisen er mørkere enn bakgrunnen. Med mye ventig og tolmodighet kan man sikkert få et bilde der lyset sånn sett er mer gunstig, eventuelt sette opp en egen lampe? Dette kan nok også løses med Photoshop, men det kommer ann på hvor puristisk tilnærming man har til fotograferingen. Kom gjerne med dine tanker om dette, Albert :-)

Lenke til kommentar

Dagens bilde:

 

Det er sjeldent vi ser en så kraftig bakgrunn på fuglebildene som deles her på Bildekritikken, og den kraftige gulfargen gjør at bildet lyser opp på en helt annen måte enn med de vanlige grønne og brune naturfargene. At fargen matcher fuglens bryst er heller ikke negativt. Godt sett!

 

Forbedringsforslag: Det er litt synd at kjøttmeisen er mørkere enn bakgrunnen. Med mye ventig og tolmodighet kan man sikkert få et bilde der lyset sånn sett er mer gunstig, eventuelt sette opp en egen lampe? Dette kan nok også løses med Photoshop, men det kommer ann på hvor puristisk tilnærming man har til fotograferingen. Kom gjerne med dine tanker om dette, Albert :-)

 

Hei, KristofferM.

 

Tusen takk, - dette var dagens STORE overraskelse ! :)

Jeg vil også takke for konstruktiv og nyttig kritikk, - det kraftige lyset gjennom løvverket har vært / er en problemfaktor, og mange bilder er blitt forkastet på grunn av dette.

En lyskilde vil sannsynligvis bli forsøkt, - slik du foreslår.

Takk igjen, og ha en fin dag ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gult er kult.

Artig at en så sterk bakgrunnsfarge gir Dagens på Akam.

Fuglen er perfekt. jeg har en hel skokk av dem til foring på snurringboksen på balkongen min så jeg har litt å sammenlikne med.

 

Roar

 

Hei, Roar.

 

Stor takk til deg, også, - jeg setter stor pris på dine velformulerte, velfunderte og konstruktive kommentarer, - jeg tror jeg har lært mye av dem ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...