blomsty Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Ser dette bra ut for en gaming pc til ca 10000,- ? Den skal hovedsakelig brukes til spill som WoW, Guild Wars 2 og Hitman: Absolution lignende spill, og være litt fremtidsrettet selv om det kommer noe nytt stadig vekk. Jeg har valgt disse komponentene, bør noe endres? Dette blir første gang jeg bygger min egen pc, så tips og råd angående dette mottas også med takk. http://pcpartpicker.com/p/ZRvdJx Kabinett blir: Cooler master cm 690 ii advanced. PS: Dette er kun oversikten, skal handle fra ulike nettsider for å få det billigst mulig Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Ser ut som om du har fulgt godt med i timen. En ting du kan skifte til er litt raskere minne f.eks 2400mhz, da det ikkje koster noe særlig mere I noen få spill som f.eks svært cpu intensive spill som Battlefield 3 og 4 så kan man se en grei ytelsesøkning med raskere minne.. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Har du tenkt til å overklokke? Regner ikke med det siden du bygger din første.. Du kan i hvertfall spare et par hundre lapper på å velge 4690 kontra 4690k. Kunne kanskje kjørt en litt større PSU også.. slik at du eventuelt kan oppgradere med en ekstra GPU i fremtiden. En 1000watter f. eks. Uansett; lykke til. Bygge pc er gøy... LEGO for voksne! Lenke til kommentar
lals Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) 860 watt må da være nok til 970 sli. jeg gikk nettopp i fra Cooler master cm 690 ii advanced til Fractal Design Define R4 angrer ikke et sekund, kansje litt varmere men mer stille og god plass til kabler. Endret 12. oktober 2014 av lals Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Tja.. nå er det faktisk noen år siden sist jeg bygde. Skal kjøpe en ny nå faktisk... Jeg har to rustne 5870'er i min 5 år gamle pc. Ble anbefalt en 1000 watter på den tiden. Har i tillegg en del disker og drev osv. I 2014 så bruker jo både cpu og gpu mye mindre strøm enn de gjorde for 5 år siden... så du har nok rett! Uten at jeg kan si det for sikkert. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Et 970 trekker ca 150w, sli trekker rundt 330w, med det andre kan du legge til rundt 120w for å gi på litt. Single GPU < 300w SLI < 500w Så han har mye å gå på Lenke til kommentar
blomsty Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Takk for innspill, da var delene bestilt Da gjenstår det bare å lese seg opp enda mer på bygging av pc og se videoer mens jeg venter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå