Håvard Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Heisann. Driver med en liten nettside der jeg benytter meg av Google Maps, slik at brukerne skal kunne trykke på kartet for å legge på markører. De skal kunne legge på så mange de vil, for og så hente ut lat og long til disse koodrinatene. De skal ikke lagres i en database - kun vises for brukeren. Koodrinatene skal vises i den rekkefølgen markørene ble lagt på kartet. Noen som har gjort noe slikt eller lignende tidligere, som kunne pekt meg i riktig retning? Får vist kartet, og lagt på markørene. Problemet kommer når jeg skal hente ut koodrinatene til de. Der er jeg blank. Setter pris på litt tips og triks Lenke til kommentar
etse Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Kort oppsumering: du kan bruke følgende kode for å hente ut lokasjonen som string (bruker 4 desimaler her, endre til hva du vil). Bruk jQuery til å bare legge den til i en liste. (kall dette inne i onclick eventet på kartet, hvor du plasserer markeren). event.latLng.lat().toFixed(4)+"N, "+event.latLng.lng().toFixed(4)+"E"--------------- Hele originalpost: --------------- Gjorde noe lignende tidliggere, her er javascripten jeg brukte for å sette en enkel marker med plassering. Men det kan lett endres for å ha flere (bare lag en ny marker). <label for="location">Location</label> <input id="location" name="location" type='text' class="form-control" placeholder="Latitude, longitude" required /> <div id="map" class="hidden-xs col-md-9 earth-map-md"></div> <script type="text/javascript"> function initialize() { var mapOptions = { center: new google.maps.LatLng(69.649356842, 18.9442176819), zoom: 8, mapTypeId: google.maps.MapTypeId.TERRAIN, streetViewControl: false, panControl: false, rotateControl: false }; var map = new google.maps.Map(document.getElementById("map"), mapOptions); var marker = new google.maps.Marker({ map: map }); function placeMarker(location) { marker.setPosition(location); $("#location").val(location.lat().toFixed(4)+"N, "+location.lng().toFixed(4)+"E"); } google.maps.event.addListener(map, 'click', function(event) { placeMarker(event.latLng); }); } google.maps.event.addDomListener(window, 'load', initialize); </script> Endret 12. oktober 2014 av etse Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Herlig. Takk for hjelp :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå