Gleola Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg var ute på byen i styrtregnet i går og var dum nok til å la mobilen ligge i lomma på den søkkvåte regnjakka mi. Nå når jeg prøver å lade den vil den ikke lades, men går istedet inn i bilmodus. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å få fiksa dette? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 du burde latt den ligge minst en uke før du slo den på.. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Jeg var ute på byen i styrtregnet i går og var dum nok til å la mobilen ligge i lomma på den søkkvåte regnjakka mi. Nå når jeg prøver å lade den vil den ikke lades, men går istedet inn i bilmodus. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å få fiksa dette? 1. Har du mulighet til å ta ut batteriet, gjør det (bør alltid gjøres med en gang om telefonen blir utsatt for fukt). 2. Legg den et par døgn i en bolle med ris for å trekke ut så mye fuktighet som mulig (uten batteriet i). Ha batteriluken, simkortluken og minnekortluken åpen. 3. Sett inn batteriet, og prøv å starte opp telefonen på nytt. Aldri prøv å lade en telefon som har vært våt, uten å la den ligge til tørk flere dager uten batteri. Faren for at du har en kronisk skade på det elektroniske i telefonen er dessverre stor, men hvis noe kan redde den, så er det å la den tørke uten noen form for strøm så lenge som mulig. Ris er genialt for å trekke ut fuktighet. Eventuelt la den ligge på varmekablene på et bad noen døgn (ta den ut når du dusjer, og til en times tid etter du er ferdig med å dusje). Endret 12. oktober 2014 av Molekylet Lenke til kommentar
Gleola Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har dessverre gjort sistnevnte allerede. Det var det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra byen søkkvåt. Jeg tror nesten mobilen min bare er å pælme nå. Den har blitt helt rar. Skjermrotasjon aktiveres selv om jeg ikke har det på, mobilen skrur seg av av seg selv, skjermen skrur seg av av seg selv, den går inn og ut av bilmodus og dockingmodus helt av seg selv, den vil ikke lade selv om jeg setter inn laderen osv osv. Blir nok ny mobil på meg neste uke gitt. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Prøv å ta ut batteriet og la den tørke i ris et par dager. Det kan hjelpe, men selv om det fungerer så er faren for senskader der. Så hvis du likevel går med tanker om ny mobil, eller har lyst på en unnskyldning for å kjøpe ny ( ) så kan du like gjerne gjøre det. Lenke til kommentar
Gleola Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Hehe Tanken har streifet meg da den har fått endel juling opp igjennom og mistet vibrasjonen i tillegg, så lurer på om det er like greit. Men så har jeg ikke så altfor god økonomi heller (student), så det er et vanskelig valg. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Får telefoner under 100 kr uten abo. Riktignok ikke de hotteste på markedet, men de fungere fint til samtaler, sms, vekkerklokke mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå