Gå til innhold

Telefon vil ikke lade. Går istedet inn i bilmodus. Hva skal jeg gjøre?

Gleola

Anbefalte innlegg

Jeg var ute på byen i styrtregnet i går og var dum nok til å la mobilen ligge i lomma på den søkkvåte regnjakka mi. Nå når jeg prøver å lade den vil den ikke lades, men går istedet inn i bilmodus. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å få fiksa dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ute på byen i styrtregnet i går og var dum nok til å la mobilen ligge i lomma på den søkkvåte regnjakka mi. Nå når jeg prøver å lade den vil den ikke lades, men går istedet inn i bilmodus. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å få fiksa dette?

1. Har du mulighet til å ta ut batteriet, gjør det (bør alltid gjøres med en gang om telefonen blir utsatt for fukt).

2. Legg den et par døgn i en bolle med ris for å trekke ut så mye fuktighet som mulig (uten batteriet i). Ha batteriluken, simkortluken og minnekortluken åpen.

3. Sett inn batteriet, og prøv å starte opp telefonen på nytt.

Aldri prøv å lade en telefon som har vært våt, uten å la den ligge til tørk flere dager uten batteri. Faren for at du har en kronisk skade på det elektroniske i telefonen er dessverre stor, men hvis noe kan redde den, så er det å la den tørke uten noen form for strøm så lenge som mulig. Ris er genialt for å trekke ut fuktighet. Eventuelt la den ligge på varmekablene på et bad noen døgn (ta den ut når du dusjer, og til en times tid etter du er ferdig med å dusje).

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Jeg har dessverre gjort sistnevnte allerede. Det var det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra byen søkkvåt. Jeg tror nesten mobilen min bare er å pælme nå. Den har blitt helt rar. Skjermrotasjon aktiveres selv om jeg ikke har det på, mobilen skrur seg av av seg selv, skjermen skrur seg av av seg selv, den går inn og ut av bilmodus og dockingmodus helt av seg selv, den vil ikke lade selv om jeg setter inn laderen osv osv. Blir nok ny mobil på meg neste uke gitt.

Lenke til kommentar

Hehe :p Tanken har streifet meg da den har fått endel juling opp igjennom og mistet vibrasjonen i tillegg, så lurer på om det er like greit. Men så har jeg ikke så altfor god økonomi heller (student), så det er et vanskelig valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...