Larz the man Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Knuste harddisken min på fredag og kjøpte ny på lørdag. Lasta ned et ISO image og laga en bootable USB samme dag. Fikk ganske kjapt feil melding som sa at installeren ikke kunne finne "CD/DVD device drivers". Installeren registrerte heller ikke den nye hard-disken.Søkte litt rundt, fant clean all, create partition, format fs=ntfs-regla og kjørte den. Nå fant faktisk installeren hard-disken under "Browse", men jeg får forsatt samme feilmelding."No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers and then click OK."Jeg regner med at dette betyr at jeg mangler en eller annen driver som gjør det mulig for å meg å installere og at denne må legges på USB-en. Spørsmålet er hvilken driver.PC-en er en Toshiba Satellite c855.Den nye HDD-en er en Hitatchi Travelstar 1TB.Noen som har en guide for hvordan jeg skal gå fram? Jeg klarer ikke å finne ut hva hovedkortet mitt heter. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Ja. Ikke ha usb driven din i en usb 3.0 port om det er win 7 ISO. Det funker ikke. Det er ingen "driver" du skal finne/bruke. Se også http://www.tomshardware.co.uk/forum/70651-63-windows-installation-drive-device-driver-missing Endret 12. oktober 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Larz the man Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Putta den i en 2.0-port, fikk Boot\BCD\-error. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hvilken Windows versjon skal du installere ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hvis Windows 7 1) Gå inn i bios og disable "secure boot". 2) Påse at CDRW/DVD rom er set til first boot position. 3) I Advance option av BIOS, endre Boot speed option fra FAST til NORMAL. 4) I system Config. Endre Boot Mode fra UEFI to CSM Boot (krever at pkt 1 utført) Lenke til kommentar
Larz the man Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Takker! Skal prøve! Lenke til kommentar
Larz the man Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Hvis Windows 7 1) Gå inn i bios og disable "secure boot". 2) Påse at CDRW/DVD rom er set til first boot position. 3) I Advance option av BIOS, endre Boot speed option fra FAST til NORMAL. 4) I system Config. Endre Boot Mode fra UEFI to CSM Boot (krever at pkt 1 utført) Finner ikke "secure boot" i BIOS. Alle Google-tutorials er "How to Disable Secure Boot in Windows 8". Jeg har ikke noe operativsystem... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Poenget er at du får endret fra UEFI til CSM boot mode. I had to make 1 additional step in my process, however. Before I could change the Boot Mode, I first had to disable the Secure Boot option from under the Security tab. Once I did that, I could then select and change the Boot Mode. Endret 12. oktober 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Larz the man Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Poenget er at du får endret fra UEFI til CSM boot mode. I had to make 1 additional step in my process, however. Before I could change the Boot Mode, I first had to disable the Secure Boot option from under the Security tab. Once I did that, I could then select and change the Boot Mode. Dette krever visst en BIOS update, noe jeg ikke får gjort uten et operativsystem... Eller fins det en måte? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hvorfor installerer du ikke Windows 8. Bios og operativsystem er tett knyttet til hverandre. Og denne har "made for Windows 8" bios/instillinger. Ikke alle OEM Windows maskiner tilbys downgrade mulighet. Det er også maskin spesifikk drivere å ta hensyn til. Lenke til kommentar
Larz the man Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Hvorfor installerer du ikke Windows 8. Bios og operativsystem er tett knyttet til hverandre. Og denne har "made for Windows 8" bios/instillinger. Ikke alle OEM Windows maskiner tilbys downgrade mulighet. Det er også maskin spesifikk drivere å ta hensyn til. Maskinen kom med Windows 7, så det syns jeg høres rart ut. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Har selv hatt lignende trøbbel ved installasjon av Windows 7 fra USB disk. Med litt knoting frem og tilbake fikk jeg løst problemet med å bare flytte usb disken til en annen usb port ETTER jeg fikk feilmeldingen, altså uten å boote ny, samt en annen gang måtte jeg flyttet den frem og tilbake mellom noen usbporter. Har reinstallert en del laptopper og problemet virker noe tilfeldig og løsningene like så. Lenke til kommentar
Larz the man Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Har selv hatt lignende trøbbel ved installasjon av Windows 7 fra USB disk. Med litt knoting frem og tilbake fikk jeg løst problemet med å bare flytte usb disken til en annen usb port ETTER jeg fikk feilmeldingen, altså uten å boote ny, samt en annen gang måtte jeg flyttet den frem og tilbake mellom noen usbporter. Har reinstallert en del laptopper og problemet virker noe tilfeldig og løsningene like så. Da jeg skrudde av USB 3.0-kontrolleren kom jeg lenger. Sliter nå med at filene er korrupte på 4%. Altså, denne feilen: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/windows-cannot-copy-files-required-for/2ebae9fe-e99b-40db-8fde-a14d6eea69f7?page=2 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Korupte filer har jeg aldri vært bortig før i en feilmelding ved instalasjon, så her ville jeg med en gang sjekket ut om man kan det er ISO eller usb minnepennen som er problemet... utover det har jeg ingen gode løsninger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå