Bob_3 The Builder Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Selvfølgelig lov å det, men det har noe med måten man presenterer det på. Dessuten brukte jeg ordet elitist bevisst, fordi enkelte mennesker er ekstremt lette å hisse opp. Sånt skaper en diskusjon, og det er moro. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 idiotisk ord! Siden alle er lister opp sine favoritter, kan jeg jo poste min nylig rekonstruerte topp 15. Og siden jeg elsker å kaste lister rundt, så kan jeg jo gjøre det i dette tilfellet også! Og siden jeg aldri i livet kommer til å klare å lage en topp 100 å poste i listemania-emnet, gjør jeg det her Hvert bilde fra 1-10 linker til en YouTubesekvens foresten, om man er interessert i filmen! Tidenes beste filmer, hitill Sátántangó (Béla Tarr 1994)Don't you see that we're partisans in this hopeless fight for human dignity? Days of Heaven (Terrence Malick, 1978)Wasn't no harm in him. You'd give him a flower, he'd keep it forever Gummo (Harmony Korine, 1997) Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead. Sans Soleil (Chris Marker, 1983) A Brighter Summer Day (Edward Yang, 1991) Lost In Translation (Sofia Coppola, 2003) Wings of Desire (Wim Wenders, 1987) Fanny och Alexander (Ingmar Bergman, 1982) L'Homme qui Plantait des Arbres (Frédéric Back, 1987) Trois Couleurs - Bleu (Krzysztof Kieslowski, 1993) Also: Trois Couleurs: Rouge (Krzysztof Kieslowski, 1994) Punishment Park (Peter Watkins, 1971) Also: Edvard Munch (Peter Watkins, 1974) Au Revoir Les Enfants (Louis Malle, 1987) Amarcord (Federico Fellini, 1973) The Man Who Fell To Earth (Nicolas Roeg, 1976) George Washington (David Gordon Green, 2000) Also: All The Real Girls (David Gordon Green, 2003) Lenke til kommentar
athorb Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Apropos Punishment Park, så den her om dagen. Og den er listeplass verdig, absolutt. Rata den 10/10 rett etter at jeg så den. Jekka den riktignok ned et hakk da den hadde fått synke inn, men definitivt en 9.5, ja. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Omg, på den listen der var det mye film jeg ikke har sett. Noe av det skal absolutt sjekkes ut, men Satantango og Gummo tviler jeg på at jeg noen gang setter meg ned med. Forøvrig flott å se Lost In Translation så høyt oppe, ble helt bergtatt da jeg så den på mandag. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Apropos Punishment Park, så den her om dagen. Og den er listeplass verdig, absolutt. Rata den 10/10 rett etter at jeg så den. Jekka den riktignok ned et hakk da den hadde fått synke inn, men definitivt en 9.5, ja. Kool. Punishment Park må være noe av det mest engasjerende jeg har sett. Vanvittig frustrerende! Jeg er veldig usikker på om jeg liker denne eller Edvard Munch best av Watkins, de stiller begge sterkt. Omg, på den listen der var det mye film jeg ikke har sett. Noe av det skal absolutt sjekkes ut, men Satantango og Gummo tviler jeg på at jeg noen gang setter meg ned med. Forøvrig flott å se Lost In Translation så høyt oppe, ble helt bergtatt da jeg så den på mandag. Lost In Translation er en ny film for meg også. Utrolig god film, temaene er vinkelt så utrolig elegant, og har samtidig en av de beste utviklete forholdene. Jeg burde strengt tatt sett den minst en gang til før jeg setter den på en eventuell toppliste, men førsteinntrykket var så vanvittig sterkt, og den vokser stadig på meg. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Bare synd Anna Faris lurte seg inn mot slutten. Soleklar tier ved første visning. Tredje-fjerde.. tja, vurderes et hakk ned på stigen. Hun stikker bare for mye fram. Lenke til kommentar
jokkak Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 3000 miles to graceland, green mil, the Shawshank Redemption, blade runner, star wars a new hope og empire strikes back, dark knight batman, the life of david gale, dances with wolves, face off, matrix nr 1 osv Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Så Traffic her omdagen, film som omhandler dopbruk ol i usa + mexico. ekstremt bra film med hovedpersonen fra 21 gram. Min favoritt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Kunne sikkert nevnt 50 filmer som kvalifiserer, men hvis jeg må velge kun én så lander jeg nok på The Shining. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) - Endret 19. april 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Vanskelig å velge en absolutt favoritt. Så jeg får slenge ut noen av mine favoritter i usortert rekkefølge: Eternal Sunshine of the Spotless Mind Dette er en av mine absolutte favorittfilmer. Jim Carrey gjør en av sine absolutt beste roller i denne filmen, noe som gjør den til en severdighet i seg selv. Historien er tankevekkende og budskapet vært å få med seg. Lost in Translation En annen av filmene som scorer høyt på listen min. Bill Murray og Scarlett Johansson i en og samme film. Dette er en ganske rørende film med magisk stemning. Vanskelig å forklare, men den er hvertfall god. To Kill a Mockingbird Dette er en klassiker alle burde få med seg. Kan takke min far for å ha introdusert meg til filmen. En glimrende film til tross for alderen på filmen. Equilibrium Tidenes actionfilm (i min bok hvertfall). Filmen er kanskje ikke gjennomgående logisk og historien er ikke uten sine brister. Alikevel evner denne filmen å underholde så til de grader. Christian Bale gjør en glimrende rolle i denne filmen. 25th Hour Min absolutte favorittfilm med Edward Norton i hovedrollen. Dette er en film som evner å fortelle en historie på en meget overbevisende måte. Edward Norton spiller som vanlig meget bra, og filmen er en stor fornøyelse. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Snorre, du har veldig god filmsmak Har ikke sett To kill A Mockingbird (men den er på listen), de andre fire er fantastiske filmer. Eternal Sunshine og LIT er to av de vakreste og mest intime filmene noen sinne. De treffer hjertet med kraft. Lenke til kommentar
callahan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 BATMAN THE DARK KNIGHT Snatch kiss kiss bang bang the bucket list the green mile Alien filmene bad boys 2 the mummy resident evil The big lebowski saving private ryan sin city the passengers mirrors American pie 1-3 seven eurotrip Die hard 1-4 forgetting sarah marshal event horizon Dazed and Confused lock stock and two smoking barrels afterthe sunset what happens in vegas she is the man a boy girl thing the shining troja american history x shawnhawk the deer hunter the punisher pulp fiction transsiberian REC broken arrow Leatherheads shooter LOTR The usual suspect Desperado the hostel Jackie.Brown planet terror Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 American Pie? Har ikke sett mye film, men den beste jeg har sett er Ben-Hur! Så da sier jeg den! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Har ikke sett så alt for mange filmer ennå, men har nettopp fått interesse for nettop det, og kjøper dvd'er i hytt og gevær.. Det aller beste jeg har sett til nå, må nok være Forrest Gump. 100% fantastisk! Lenke til kommentar
shug Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 The Shawshank Redemption, selvfølgelig! Lenke til kommentar
QBab Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Triple X og Terminator 2! Neida, Saving private Ryan og Forrest gump. Begge med Tom Hanks, fantastisk fyr. Lenke til kommentar
kthjorpthjopøri Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Ikke i noen rekefølge: Alien, Princess Monomoke, American History X, Master and Comander, The Matirx, Figth Club, Seven, Memento, 2001, Metropolis (1927), Lorn of the rings: fellowship, Kingdom of heaven, Pianisten, Star wars: 4,5,6. Bravehart, Ben-hur, Bang Bang your dead, Forest Gump, Kommer ikke på flere i farten... Endret 5. januar 2009 av andrucks Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Postet denne på et annet forum, og tenkte jeg kunne slenge den inn her også. En topp 30 over favorittfilmene mine i alfabetisk rekkefølge. - 12 Angry Men (1957, Lumet) Supposin' you talk us all out of this and, uh, the kid really did knife his father? - 2001: A Space Odyssey (1968, Kubrick) Just what do you think you're doing, Dave? - Aguirre, der Zorn Gottes (1972, Herzog) Der Mann ist einen Kopf größer als ich, das kann sich ändern - Babel (2006, Iñárritu) It's almost new. Three hundred cartridges. The guy who gave it to me said you can hit as far as three kilometers. - Bad Boy Bubby (1993, de Heer) Christ, kid, you're a weirdo. - The Big Lebowski (1998, Coen) Fuck it, Dude, let's go bowling. - Boksuneun Naui Geot (2002, Park) - Cannibal! The Musical (1996, Parker) ...But that's not the way it happened... - Le Charme Discret de la Bourgeoisie (1972, Buñuel) - A Clockwork Orange (1971, Kubrick) What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolent. - Days of Heaven (1978, Malick) Nobody's perfect. There was never a perfect person around. You just have half-angel and half-devil in you. - Dazed and Confused (1993, Linklater) You just wasted another beer. - Dead Man (1995, Jarmusch) That weapon will replace your tongue. You will learn to speak through it. And your poetry will now be written with blood. - Down By Law (1986, Jarmusch) I scream. You scream. We all scream. For ice cream. - Eraserhead (1977, Lynch) In Heaven, everything is fine... - Fear and Loathing in Las Vegas (1998, Gilliam) There was madness in any direction, at any hour. You could strike sparks anywhere. There was a fantastic universal sense that whatever we were doing was right, that we were winning. - The Fellowship of the Ring (2001, Jackson) It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over so small a thing. Such a little thing. - Funny Games (1997, Haneke) - Gummo (1997, Korine) Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead. - Killer Klowns From Outer Space (1988, Chiodo) What're ya gonna do with those pies, boys? - Lost Highway (1997, Lynch) We've met before, haven't we? - Mulholland Dr. (2001, Lynch) It's strange calling yourself. - Persona (1966, Bergman) - Pulp Fiction (1994, Tarantino) Normally, both your asses would be dead as fucking fried chicken, but you happen to pull this shit while I'm in a transitional period so I don't wanna kill you, I wanna help you. - Requiem For a Dream (2000, Aronofsky) In the end it's all nice. - Riget (1994, von Trier) Danskjävlar! - The Shining (1980, Kubrick) Some places are like people: some shine and some don't. - Det Sjunde Inseglet (1957, Bergman) - Superbad (2007, Mottola) You know when you hear girls say 'Ah man, I was so shit-faced last night, I shouldn't have fucked that guy?' We could be that mistake! - The Sweet Hereafter (1997, Egoyan) A place with its own special rules and its own special laws. A town of people living in the sweet hereafter. Boblere: Blue Velvet, Festen, Stalker, Raging Bull, Irréversible, Clerks. og en god del andre. Endret 19. april 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Flott liste Infenso. Skøy å se filmer fra så mange sjangre representert, liker vi Clerks som bobler trekker også opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå