bremnes911 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Uhm, topp 5 da( ikke prioritert rekkefølge): - Ringenes Herre, greier ikke å bestemme meg for hvilken. - Master and Commander, far side of the world. - Braveheart - Titanic - The Guardian Lenke til kommentar
miss_b Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 De beste filmene syntes jeg er: * Titanic * The Green Mile * Garden State Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Disse filmene liker jeg veldig godt. ( Ikke alle er med, da jeg ikke kommer på de i farten ) Se7en Old Boy Gjøkeredet The Boondock Saints Kansje The Village ... ok, nå kommer jeg ikke på noen ! Vell, det er i alle fall noen filmer da. Jeg liker dype filmer. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Syns at «Saving Private Ryan» er noe overvurdert Hollywood-piss. Det jeg misliket mest er hvordan de første tjue minuttene bare er blod og gørr. Vi veit alle at krig er jævlig, men for guds skyld, vi trenger trykka det inn i form av lemmer som flyger rundt annethvert sekund. Ellers en helt grei film forøvrig. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Syns at «Saving Private Ryan» er noe overvurdert Hollywood-piss. Det jeg misliket mest er hvordan de første tjue minuttene bare er blod og gørr. Vi veit alle at krig er jævlig, men for guds skyld, vi trenger trykka det inn i form av lemmer som flyger rundt annethvert sekund. Ellers en helt grei film forøvrig.Er ikke spesielt glad i Spielberg. Det jeg liker best med filmen er dog de første tyve minuttene. Endret 23. mars 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Syns Forrest Gump er tidenes beste film. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Syns at «Saving Private Ryan» er noe overvurdert Hollywood-piss. Det jeg misliket mest er hvordan de første tjue minuttene bare er blod og gørr. Vi veit alle at krig er jævlig, men for guds skyld, vi trenger trykka det inn i form av lemmer som flyger rundt annethvert sekund. Ellers en helt grei film forøvrig. De første 20 minuttene er vel ikke så ille.... Det er absolutt ikke blant de verste filmscenene, men heller en realistisk krigsskildring. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Syns at «Saving Private Ryan» er noe overvurdert Hollywood-piss. Det jeg misliket mest er hvordan de første tjue minuttene bare er blod og gørr. Vi veit alle at krig er jævlig, men for guds skyld, vi trenger trykka det inn i form av lemmer som flyger rundt annethvert sekund. Ellers en helt grei film forøvrig. Utenom dette, på hvilken måte er filmen "noe overvurdert Hollywood-piss"? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 American History X Det er sterkt å sjå hovudpersonen gå frå å ha eit livssyn til å få eit heilt anna livssyn. Bileta, følelsane og historia i denne filmen hever seg nesten over all anna film eg har sett. Filmen tek opp eit tema som er svært aktuelt den dag i dag. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Syns at «Saving Private Ryan» er noe overvurdert Hollywood-piss. Det jeg misliket mest er hvordan de første tjue minuttene bare er blod og gørr. Vi veit alle at krig er jævlig, men for guds skyld, vi trenger trykka det inn i form av lemmer som flyger rundt annethvert sekund. Ellers en helt grei film forøvrig. Utenom dette, på hvilken måte er filmen "noe overvurdert Hollywood-piss"? Føler at den er klisjèfylt og veldig Hollywood i stilen, derav den definisjonen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hvilke klisjeer vil du trekke frem? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Ser ikke helt hvorfor krigshandling i en film fra krigen er klisjé Lenke til kommentar
glad Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Noen av de beste jeg har sett er Identity, Dirty, 2012 doomsday, Lost in translation og den filmen hvor de skulle rane den banken og de lurte politiet trill rundt. Husker ikke navnet men de brukte lekevåpen, og de tok ingen penger men diamant fra en oppbevaringsboks.. Men Identity er den beste utav disse filmene, og den er virkelig værdt å se! ;-) Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 ...og den filmen hvor de skulle rane den banken og de lurte politiet trill rundt. Husker ikke navnet men de brukte lekevåpen, og de tok ingen penger men diamant fra en oppbevaringsboks.. Inside Man Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hvilke klisjeer vil du trekke frem?Den helte-framstilinga av de amerikanske soldatene, og hvordan de tyske i denne sammenhengen blir fremstilt som "feiginger" og barbarer. Jeg støtter på ingen måter de handlingene nazi-Tyskland fortok seg (og jeg kunne ikke ha stått lenger fra politisk), men det må da gå ann å være litt objektiv framstillinga. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 American History X Det er sterkt å sjå hovudpersonen gå frå å ha eit livssyn til å få eit heilt anna livssyn. Bileta, følelsane og historia i denne filmen hever seg nesten over all anna film eg har sett. Filmen tek opp eit tema som er svært aktuelt den dag i dag. Støtter den. Ellers er jeg stor fan av Tim Burtons "Corpse Bride" og "The Nightmare Before Christmas". Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) .. Endret 4. august 2009 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hvilke klisjeer vil du trekke frem?Den helte-framstilinga av de amerikanske soldatene, og hvordan de tyske i denne sammenhengen blir fremstilt som "feiginger" og barbarer. Jeg støtter på ingen måter de handlingene nazi-Tyskland fortok seg (og jeg kunne ikke ha stått lenger fra politisk), men det må da gå ann å være litt objektiv framstillinga. Hva med hendelsene hvor amerikanerne uoppfordret skyter og dreper overgitte tyske soldater? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Ja, allereie tidleg i filmen skyt dei allierte troppane tyske soldatar som prøver å overgje seg. Eg fekk faktisk meir inntrykk av at dei allierte var "barbarar" enn dei tyske akkurat der. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Ja, det stemmer at allierte tidlig i filmen dreper en gruppe tyske soldater, men jeg syns at filmen på tross av dette har en ganske partisk og en vel patriotisk side over seg som jeg ikke liker. Endret 25. mars 2008 av Roterende Ulv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå