Gå til innhold

Tidenes beste film

Boralis

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Disse filmene liker jeg veldig godt. ( Ikke alle er med, da jeg ikke kommer på de i farten )

Se7en

Old Boy

Gjøkeredet

The Boondock Saints

Kansje The Village

... ok, nå kommer jeg ikke på noen ! Vell, det er i alle fall noen filmer da.

Jeg liker dype filmer.

Lenke til kommentar

Syns at «Saving Private Ryan» er noe overvurdert Hollywood-piss. Det jeg misliket mest er hvordan de første tjue minuttene bare er blod og gørr. Vi veit alle at krig er jævlig, men for guds skyld, vi trenger trykka det inn i form av lemmer som flyger rundt annethvert sekund. Ellers en helt grei film forøvrig.

Lenke til kommentar
Syns at «Saving Private Ryan» er noe overvurdert Hollywood-piss. Det jeg misliket mest er hvordan de første tjue minuttene bare er blod og gørr. Vi veit alle at krig er jævlig, men for guds skyld, vi trenger trykka det inn i form av lemmer som flyger rundt annethvert sekund. Ellers en helt grei film forøvrig.
Er ikke spesielt glad i Spielberg. Det jeg liker best med filmen er dog de første tyve minuttene. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

De første 20 minuttene er vel ikke ille.... Det er absolutt ikke blant de verste filmscenene, men heller en realistisk krigsskildring.

Lenke til kommentar

Utenom dette, på hvilken måte er filmen "noe overvurdert Hollywood-piss"?

Lenke til kommentar

American History X

Det er sterkt å sjå hovudpersonen gå frå å ha eit livssyn til å få eit heilt anna livssyn. Bileta, følelsane og historia i denne filmen hever seg nesten over all anna film eg har sett. Filmen tek opp eit tema som er svært aktuelt den dag i dag.

Lenke til kommentar

Utenom dette, på hvilken måte er filmen "noe overvurdert Hollywood-piss"?

Føler at den er klisjèfylt og veldig Hollywood i stilen, derav den definisjonen.
Lenke til kommentar

Noen av de beste jeg har sett er Identity, Dirty, 2012 doomsday, Lost in translation og den filmen hvor de skulle rane den banken og de lurte politiet trill rundt. Husker ikke navnet men de brukte lekevåpen, og de tok ingen penger men diamant fra en oppbevaringsboks..

Men Identity er den beste utav disse filmene, og den er virkelig værdt å se! ;-)

Lenke til kommentar
Hvilke klisjeer vil du trekke frem?
Den helte-framstilinga av de amerikanske soldatene, og hvordan de tyske i denne sammenhengen blir fremstilt som "feiginger" og barbarer. Jeg støtter på ingen måter de handlingene nazi-Tyskland fortok seg (og jeg kunne ikke ha stått lenger fra politisk), men det må da gå ann å være litt objektiv framstillinga.
Lenke til kommentar
American History X

Det er sterkt å sjå hovudpersonen gå frå å ha eit livssyn til å få eit heilt anna livssyn. Bileta, følelsane og historia i denne filmen hever seg nesten over all anna film eg har sett. Filmen tek opp eit tema som er svært aktuelt den dag i dag.

Støtter den.

Ellers er jeg stor fan av Tim Burtons "Corpse Bride" og "The Nightmare Before Christmas".

Lenke til kommentar
Hvilke klisjeer vil du trekke frem?
Den helte-framstilinga av de amerikanske soldatene, og hvordan de tyske i denne sammenhengen blir fremstilt som "feiginger" og barbarer. Jeg støtter på ingen måter de handlingene nazi-Tyskland fortok seg (og jeg kunne ikke ha stått lenger fra politisk), men det må da gå ann å være litt objektiv framstillinga.

Hva med hendelsene hvor amerikanerne uoppfordret skyter og dreper overgitte tyske soldater?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...