MoonJazz Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du har jo AllridRett så! Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det er vanskelig å bestemme seg for en film, men har noen filmer som ligger over de andre. The Good the Bad and the Ugly - vel, er ordentlig westernfilm med mange forskjellige miljøer og sekvenser, i tillegg til storslagen musikk! Syns den bygger seg opp, og kan ikke beskrive hvor godt jeg likte scenen der de tre karene sto med hånden klar til å trykke på avtrekkeren. Syns også Eli Wallach er storslagen! The Matrix - likte den første filmen veldig godt, mange tanker og ting som blir tatt opp, veldig spennende. de andre filmene gjorde bare at det sank, uheldigvis =/ Little Miss Sunshine - en fantastisk film på mange måter. En familie som denne, hvor alle kjenner seg igjen på en eller annen måte. Makan til varm film skal du lete lenge etter. Forrest Gump - en stund siden jeg har sett denne filmen, husker en fantastisk fortelling, og for å være ærlig, er dette første gangen jeg faktisk grein i en film. Var riktignok bare et par dråper i øyekroken da Det er flere filmer jeg liker, og mange forskjellige innen action, thriller, komedie etc. Men dette er de første jeg kommer på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 spørs i hvilken film kategori Lenke til kommentar
kUaMooMoo Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Vanskelig ja. Blir vel 2046 og Tetuso: The Iron Man Lenke til kommentar
krassi Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 likte "lord of war" og "The kingdom" Viser litt av virkeligheten. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Lord of war viser litt av virkeligheten, men det er også utrolig mye som er overdrevet! Det gjelder forsåvidt alle andre virkelighetsbasterte filmer! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) The Kingdom og Lord of War er rene underholdingsfilmer. De tar dog begge utganspunkt i spennende temaer. Endret 26. februar 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Syns «Platoon» er veldig bra. Den og til en viss grad «Acopalypse Now!» satte malen for moderne krigsfilmer. Ellers så er jeg veldig glad i de gamle Bond-filmene, samt «Full Metal Jacket» av Stanley Kubrick. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Synes "En neve dollar mer" med Clint Eastwood var en ganske heftig film. Ellers så liker jeg filmer 1980-1999 best. Ikke sånne nye filmer som Transformers eller 300. De er bra, men ikke filmer som brenner seg inn i hode på deg. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Lord of war viser litt av virkeligheten, men det er også utrolig mye som er overdrevet! Det gjelder forsåvidt alle andre virkelighetsbasterte filmer! Ja det er vel stort sett det som skiller film fra dokumentar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 The good and the bad and the ugly? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Syns «Platoon» er veldig bra. Den og til en viss grad «Acopalypse Now!» satte malen for moderne krigsfilmer. Ellers så er jeg veldig glad i de gamle Bond-filmene, samt «Full Metal Jacket» av Stanley Kubrick. Du nevner de tre beste krigsfilmene noen sinne her. Min rangering: Apocalypse Now! FMJ Platoon Har vært usikker lenge på hvem av FMJ og Platoon jeg liker best, begge to er helt fantastiske, men ingen film uansett sjanger slår Apocalypse, det er rett og slett min favoritt. EDIT: Ser at jeg motsier meg selv i denne tråden, vel hva kan jeg si, ting forandrer seg. Bare se min top20 i signatur. Endret 27. februar 2008 av Speik Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Folk forandrer seg ja. Beste film(er): 28 weeks/days later! Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Once Upon A Time In The West Gudfaren II Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Er enig med 28 Days Later, det er en veldig god film, til å ha med Zoombier i handlingen. Jeg liker den kanskje spesielt godt p.g.a. en veldig velskrevet musikk som passer utmerket. Lord of war viser litt av virkeligheten, men det er også utrolig mye som er overdrevet! Det gjelder forsåvidt alle andre virkelighetsbasterte filmer! Ja det er vel stort sett det som skiller film fra dokumentar? Det er ofte det, men noen virkelighetsbaserte filmer skiller seg mer ut enn andre. The Good the Bad and The Ugly Fantastisk film! Lenke til kommentar
Corel Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 "One Flew Over the Cuckoo's Nest" ligger høyt hos meg. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ut ifra hva jeg har sett, så må jeg stemme på enten Scarface eller Fight club Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg kan umulig bare velge en og si "verdens beste", for meg er det disse i følgende kategorier: - Action: Predator - Comedy: Dumb & Dumber - Drama: Cinderella Man - Thriller: Identity - Horror: IT - Sci-fi: Serenity Endret 8. mars 2008 av SynSwitch Lenke til kommentar
Feil Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Nevner bare noen favoritter; Buono, il brutto, il cattivo, Il (1966) 3:10 to Yuma (2007) Schindler's List (1993) Untergang, Der (2004) Hotel Rwanda (2004) The Godfather (1972) Fight Club (1999) Alien (1979) Full Metal Jacket (1987) Blade Runner (1982) Million Dollar Baby (2004) V for Vendetta (2005) I Am Legend (2007) Cloverfield (2008) Transformers (2007) The Big Lebowski (1998) American History X (1998) Léon (1994) Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001) Forrest Gump (1994) The Departed (2006) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå