Awesome X Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det er en grunn til de fleste filmer av liknende karakter ikke er lengre enn ca. 100 min. Hvilke filmer? Eneste jeg kommer på av kjente mafia-filmer er Mean Streets som er på 107 minutt. Snakket ikke om mafia-filmer, men dramafilmer, og da spesielt familiedrama. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) For å legge diskusjonen om Gudfaren vs. LOTR død, tror dere LOTR-fans at Tolkien ville sagt at filmene var bedre enn boken? Neppe. Dette blir selvfølgelig en konspirasjon siden Tolkien dessverre for tiden befinner seg under seks meters jord. Mario Puzo (ja, Gudfaren er en bok det også) har uttalt at filmene slår boken en lang gang. Ha en god dag:) Endret 20. februar 2008 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
Essem Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hva forfatterene sier har vel lite å si for hvilken film som er best. Hvis LOTR er en bedre bok enn gudfaren er det kanskje ikke så rart at Mario Puzo synes filmen er bedre, mens Tolkien mener at boka er best. LOTR-filmene kan fortsatt være bedre enn Gudfaren. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Film er subjektivt. De som lever i sin lille trylleverden og er begeistret for gåing, sverd og slag skal selvfølgelig få mene at LOTR er bedre enn Gudfaren. Vi som verdsetter skikkelig oppbygning, symboler, frempek og gode dialoger mener det motsatte. Endret 20. februar 2008 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
Essem Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg er ikke helt LOTR-freak som ligger i kø utenfor Coloseum og har 10 forskjellige LOTR-kostymer i skapet. Jeg driver heller ikke med sverdkamper på fritiden, men synes LOTR er bra filmer Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvilken film som er best av Gudfaren og LOTR er et vanskelig spørsmål. Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Gudfaren ligger faktisk på bunn av min liste. Makan til mye mas og kjedsomhet skal man lete lenge etter. LOTR er fredeles på topp. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Vel, hadde alle hatt samme smak, hadde verden vært et kjedelig sted å leve. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Tror Gudfaren 1 ligger høyt på listen min under den er nok LOTR og enda lengere ned er resten av Gudfaren filmene. PS: Noen her som har sett The Hurricane? Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg likte ikke Gudfaren, men skjønner jo at det er noe bra der siden så sinnsykt mange er begeistret for de filmene. Men det blir litt feil når Gudfar-fans sier "du har ikke peiling på film", bare fordi jeg foretrekker lettere underholdning. Frihetens regn er fortsatt best Lenke til kommentar
Speik Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Gudfaren er og blir episk, på alle måter. Jeg er faktisk enig i at Shawshank er tidenes film. Selv om det nå er 4-5 år siden jeg så den for første gang, og jeg sikkert har sett ca 300 filmer siden den tid, har jeg enda ikke hatt en like sterk filmopplevelse som den gangen jeg så Shawshank for første gang. Hvis man begynner å analysere diverse ting som dialoger, karakterer, frampek, metaforer, temaer som blir tatt opp i filmen osv.. Så finner man fort ut at Gudfaren og mange andre filmer er mye bedre enn Shawshank på alle måter. Men, jeg er en av de som bedømmer filmer ut ifra underholdningsverdi, og det inntrykket man sitter igjen med etter filmen. I mitt hode skal film være bra der og da, ikke etter at man har analysert den i mange timer. Endret 20. februar 2008 av Speik Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvilken film som er best av Gudfaren og LOTR er et vanskelig spørsmål. Hele diskusjonen er meningsløs fordi LOTR og Gudfaren-filmene er to helt forskjellige sjangre. Det jeg reagerte på er at en viss person mener at Gudfaren hadde tjent på kortere spilletid, noe som absolutt kun hadde svekket sagaen. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvis man begynner å analysere diverse ting som dialoger, karakterer, frampek, metaforer, temaer som blir tatt opp i filmen osv.. Så finner man fort ut at Gudfaren og mange andre filmer er mye bedre enn Shawshank på alle måter. Men, jeg er en av de som bedømmer filmer ut ifra underholdningsverdi, og det inntrykket man sitter igjen med etter filmen. I mitt hode skal film være bra der og da, ikke etter at man har analysert den i mange timer.Nå trenger man vel ikke analysere The Godfather (Part II) ihjel for å synes at det er en underholdene og god film. Jeg synes underholdningsverdien er betydeligere større i de to første Gudfaren-filmene enn i vanlig actionfilm. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvilken film som er best av Gudfaren og LOTR er et vanskelig spørsmål. Hele diskusjonen er meningsløs fordi LOTR og Gudfaren-filmene er to helt forskjellige sjangre. Det jeg reagerte på er at en viss person mener at Gudfaren hadde tjent på kortere spilletid, noe som absolutt kun hadde svekket sagaen. For min del kunne Coppola gjerne droppet å lage del III. Del II nådde høyder man sjelden ser på kinolerretet, mens "oppfølgeren" mest minnet om en påkostet tv-film. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ringenes Herre:- Film 1: De gikk og de gikk - Film 2: Og de gikk og de gikk - Film 3: Og (sjokkerende kanskje for noen?) De gikk og de gikk, kom til lavabrønnen, og da kunne de gå med mer, så den lille hobbitgnomen bet fingen av mr. Frodo, falt ned i brønnen, så ringen ble ødelagt. Kanskje denne faller mer i smak Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 På samme måte som de fint kunne ha kuttet ned The Lord of the Rings-triologien til ca. samme spilletid Men LOTR har da en versjon med redusert spilletid, så jeg skjønner ikke helt hvor du vil her. Nei, den har en vanlig versjon, og en forlenget versjon. Og selv den vanlige er for lang. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Men det skylles ganske enkelt at den er basert på en bok som er alt for lang. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Men det skylles ganske enkelt at den er basert på en bok som er alt for lang. Ja. Jeg har lest boka også, og den er lang og kjedelig. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Mesterverk er tydeligvis ikke for alle. For min del kunne de gjerne tatt med mye mer i filmene,hadde ikke vært meg imot om Ringenes Herre filmene var dobbelt så lange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå