DomoArigato Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=82523 Risikerer man å få sitt datautstyr/tv/anlegg osv ødelagt hvis man lar det stå på? kan det bli ødelagt uansett hva man gjør? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Fare for at elektronisk utstyr kan klikke. Shit og det er ikke en dritt vi kan gjøre med det. Håper det blir mye greier som skjer pga det. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Håper det blir mye greier som skjer pga det. Slik at du får litt å holde på med? Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Tror nok ikke at det er datautstyret som vil gå dukken! Det at strømmen forsvinner og annet sårbart elektronisk utstyr vil "klikk" er nok stor, spesielt akkurat rundt polfeltene (kunne vel funnet frem et kart over polfeltene viss jeg giddet, men se på klokka da mann)! Regner nok med at strømmen forsvinner enkelte plasser ja! Skummelt skummelt! NRK klarer vel å slå opp dette som en stor nyhet med ekstrasendinger og mere til med tittelen "Mulige terroraksjoner i Norge?" Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Gleder meg. Vi kan jo løpe bort til komplett og plydre butikken osv.. hvis all strøm og sånt forsvinner. Hadde vært noe det. *grin* Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Nice scenario: rundt midnatt eller.no i morgen så forsvinner ALL strøm i de største byene i Norge (Verden even?) KAOS! Tror nok at det kunne blitt anarki av mindre Lenke til kommentar
lauking Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 I begynnelsen vil en del radiokommunikasjonsutstyr slått ut. En protonsky vil også føre til at en del satelitter vil blir svidd, som kan medføre tapt tv. Det er derimot gasskyen om noen dager som kan slå ut både strømnett og telefonnett. Statnett her i Norge er temmelig robust, og klarer seg sannsynligvis bra, men innbyggerne i USA, Canada og Sverige kan muligens vente seg strømbrudd. Vi kan dessuten alle få et temmelig spektakulært nordlys. Artikkel fra forskning.no Artikkel fra UiO Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 wtf? Det er Statsnett her i Norge som er robust, mens de andre landene kan få seg en overraskelse? Er det bare jeg som tror at de mente det omvendt i den artikkelen? Lenke til kommentar
falut Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Nice scenario: rundt midnatt eller.no i morgen så forsvinner ALL strøm i de største byene i Norge (Verden even?) KAOS! Tror nok at det kunne blitt anarki av mindre >Blir det ikke mellom kl 13.00-19.00 de greiene kommer....siden det bruker ca 25-30 timer hit og starta i går formidag kl 12.. Lenke til kommentar
Jan Andre Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 det blir fett da... så lenge ikke dataen går til helvete!!!. sånn ca når skjer detta a? er det satt noe tidspunkt vi kan forholde oss til? syns alt elektronisk på skolen skal gå til ******. det hadde ikke gjort noe!!! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Eg har allerede fikset meg en ryggsekk med utstyr til å bryte meg inn hos koplett og flexi. Har også fikset bil som en kompis av meg kjører og bilen er 100% mekanisk så den går fint. *drømme* Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 De nevnte jo ikke pcer i den artiklen. Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 syns alt elektronisk på skolen skal gå til ******. det hadde ikke gjort noe!!! *drømme* Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 her er det snakk om Ekstremt sensitive saker .. sånt som står i laber rundt omkring osv .. Lenke til kommentar
Vizio Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Var sånn NASA mann som svarte på spørsmål på dagbladet.no idag. Kom et spørsmål om det var farlig for datamaskiner/TV'er osv. og jeg tror han svarte noe med at det ikke var farlig i det hele tatt. Er mest signaler, strømnett, kompasser, satelitter og sånt som påvirkes. MEN F@EN at det skulle være overskyet da!! :grine: Lenke til kommentar
lauking Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Var sånn NASA mann som svarte på spørsmål på dagbladet.no idag.Kom et spørsmål om det var farlig for datamaskiner/TV'er osv. og jeg tror han svarte noe med at det ikke var farlig i det hele tatt. Er mest signaler, strømnett, kompasser, satelitter og sånt som påvirkes. MEN F@EN at det skulle være overskyet da!! :grine: http://www.forskning.no/Artikler/2003/oktober/1067507316.48 Du får en ny sjanse, bare ikke så stor Lenke til kommentar
Vizio Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jada.. ta en titt på alle de fine grå, mørke kjipe skyene på værkartet da! Blir nok ikke noe denne gangen heller :grine: Lenke til kommentar
Vizio Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 http://www.vg.no/bilderigg/index.hbs?rigg_id=1823 Er nesten til å begynne å grine av! Gå glipp av noe sånt :grine: Sto på astronomi.no at det var helt vilt med nordlys over sørnorge nå, og at det gikk igjennom skyene men jeg ser ingen ting her. Noen som ser noe? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Nei. De møkka skyene er der forsatt og eg tror ikke de forsvinner før om en uke. Skulle hatt en 1km stor DELTA vifte og blåst dritten til afrika. Går alltid glipp av natur fenomener pga av været. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 på tide og se om emp sikringen kansje holder (hønsenetting)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå