Gå til innhold

Konsoll er ikke lengre hva det var.


Anbefalte innlegg

Pc er å blir best , pga alle muligheter for mods å diverse annet småsnacks som ikke er tilgjengeli på konsoll.

Men det er jo hver sin smak av når det kommer til dette da. Som nevnt tidligere , konsoller er jo mere og mere lik en pc. bare at produsenten har laget eget OS og slikt;)

En pc består av hva :?

jo Hovedkort , cpu ,gpu ,ram og en hdd. + diverse småting.

en ps3-4 ,xb260-one.- akkurat samme som over gitt;)

så i teorien kunne du brukt en ps4 med windows;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er positivt at de har muligheten å slippe patcher som fikser bugs i spill, noe de ikke hadde før. Har ikke no imot å vente mens det lastes ned, i bytte mot et bedre spill. På en annen side måtte betyr det kanskje at utviklere ikke er sååå nøye før de slipper et spill. "Vi kan jo bare patche det, no worries".

Litt off topic dette PC vs Konsoll- pratet, menmen.

 

Noen fordeler og ulemper som er viktig, for meg i alle fall. Antall pixler betyr egentlig ikke så mye, så lenge det flyter bra og ser bra ut. Helst 60fps ;)

Fordeler med konsoll:
- Ingen haxxx/cheats i multiplayer (fins vel, men ikke mye utbredt vil jeg tro)

- Alle stiller likt når det kommer til maskinvare

- Kan spille alle nye spill som kommer uten å måtte oppgradere maskinvare

 

Ulemper med konsoll:

- Sykt dyre spill, og bedre utvalg på PC. Mangler bakoverkompatibilitet.

- Man er tvungen til å bruke den forbannede gamepaden. All respekt til de som mestrer den i FPS-spill.
(Er for gammel til å lære meg å bruke den effektivt nå :p)

 

Hadde man kunnet plugge i mus og tastatur, og bruke det problemfritt, hadde jeg konvertert til PS4 tvert!

 

Lenke til kommentar

Syns det er positivt at de har muligheten å slippe patcher som fikser bugs i spill, noe de ikke hadde før. Har ikke no imot å vente mens det lastes ned, i bytte mot et bedre spill. På en annen side måtte betyr det kanskje at utviklere ikke er sååå nøye før de slipper et spill. "Vi kan jo bare patche det, no worries".

Litt off topic dette PC vs Konsoll- pratet, menmen.

 

Noen fordeler og ulemper som er viktig, for meg i alle fall. Antall pixler betyr egentlig ikke så mye, så lenge det flyter bra og ser bra ut. Helst 60fps ;)

Fordeler med konsoll:

- Ingen haxxx/cheats i multiplayer (fins vel, men ikke mye utbredt vil jeg tro)

- Alle stiller likt når det kommer til maskinvare

- Kan spille alle nye spill som kommer uten å måtte oppgradere maskinvare

 

Ulemper med konsoll:

- Sykt dyre spill, og bedre utvalg på PC. Mangler bakoverkompatibilitet.

- Man er tvungen til å bruke den forbannede gamepaden. All respekt til de som mestrer den i FPS-spill.

(Er for gammel til å lære meg å bruke den effektivt nå :p)

 

Hadde man kunnet plugge i mus og tastatur, og bruke det problemfritt, hadde jeg konvertert til PS4 tvert!

 

 

XIM4

Elsker selv å bruke kontroller, men skjønner godt de som liker K/M bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kjøpte konsoll og har prioritert det er at man ut av boksen kan spille med kompiser på delt skjerm. På PC måtte man bestandig ha to forskjellige maskiner. Nå er det nesten slutt på skjermdeling ser det ut som.

 

Og en ting jeg ikke liker med konsoll spill er at de skal være så forbanna dyre. forbrukerne blir rett og slett melket for penger. først kommer spillet ut til 600 kr slik at de som absolutt trenger det på eller har råd skal få det på slippdatoen. Så settes prisen gradvis ned for at flere skal få råd til det. Verste er i de tilfellene der bruktspillene er 50 kr dyrere en nypris.

 

Nei på PC virker alt så mye bedre nå. Vi har Steam som øser ut billige spill på diverse salg. er jo bare å ha en 360 kontroller å plugge i PCen så har du konsoll. Den funker like bra omså bedre som den ps4 eller xbone du kan kjøpe...

Lenke til kommentar

Dette er nok den siste konsollgenerasjonen vi får se.

Konsollenes livsbrød er "casual gamers", som vil gå over til mobil platform da disse bare blir kraftigere og bedre. Hvem gidder å bruker 4000 - 5000 kroner på et konsoll som bare kan spille spill å se netflix, når man kan kjøpe ett nettbredd\mobiltelefon til samme prisen som kan brukes til så utrolig mye mer?

 

Det har blitt spådd at pc gaming er dødt flere ganger enn jeg kan telle, men det ser aldri ut til å faktisk skje. PC kommer til å bli mer relevant som en spill-platform i fremtiden, da pc har unike egenskaper ved seg som den mobile platformen og konsollene mangler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er hyggelig å se at folk begynner å innse at en PC ikke er en stor, treg kloss som ikke kan gjøre de samme tingene som en konsoll, men at det faktisk er et raskt og fleksibelt verktøy og leketøy, som gir deg frihet til å gjøre nøyaktig hva du vil med en maskin. Vil du bruke den som en stue-konsoll med tusenvis av flere spill enn konsollene til sammen? Versegod. Vil du bruke den som et verktøy? Versegod. Eller vil du bruke den som en proff spillmaskin? Alt er mulig, og ikke trenger det å være dyrt heller om du bare vil ha samme kraft som en av de nye konsollene.

 

Drømmen hadde vært om dette faktisk var den siste konsollgenerasjonen, så vi fikk slutt på plattformekslusivitet, dårlige optimaliseringer, dyre spill og ødeleggende mellomledd som MS og Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den einaste positive sida ved konsoller i dag er ekslusive titlar og deling av spel. Sistnemte er fult mulig via t.d. steam og, men for ein unge er det fortsatt enklast å ta plata med bort til kompisen. Denne muligheten vil vel og merke sikkert forsvinne etterkvert som dei ulike utviklarane klarer å snike inn DRM beskyttelse på eit eller anna vis.

 

Er veldig einig med trådstarter at for ein litt eldre bruker der økonomien ikkje avgrenser kor mykje man kan legge ut for konsollen er det å kjøpe ein PC langt billigare i lengda. Den lave kostnaden til tradisjonelle konsoller blir jo reflektert i ein større kostnad for både tilbehør og spel.

 

Dersom man allerede har ein dedikert spel maskin kan man jo kjøpe ein liten PC for samme pris som PS4/Xbox One og bruke løysninger som steam sin game streaming på AAA spel. Dette avgrenser jo utvalget litt, men det har jo store fordeler med tanke på plassbehov i TV benken og støy i stova.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror han mente at han kunne kjøpe spillene til halv pris (på tilbud nå, annen pris etter) på Steam i forhold til PS4.

Så du sammenligner prisen på helt nye spill til PS4 med gamle spill på Steam? Du vet det er tilbud og redusert pris på gamle konsollspill også? Ser ikke helt logikken din her.

Nei? Mener fremdeles at han snakket om akkurat samme spill, til en mye lavere pris på Steam enn på konsoll. EKS:

 

The Evil Within: (400 penger)

http://store.steampowered.com/app/268050/

 

Alien: Isolation: (340 penger)

http://store.steampowered.com/app/268050/

 

De var tilogmed på tilbud, og kostet derfor bare halvparten på PC enn på konsoll, og det var det han mente at han heller ville ha de på PC.

 

The Evil Within digital utgave Xbox One 396,-

Alien Isolation digital utgave Xbox One 396,-

fra Xbox.com

 

;)

 

 

Xbox butikken operer vel med x antall nedlastninger per kjøp. Korleis er det med bakoverkomptaible spel. Kan eg kjøpe spelet til ein pris og bruke det på tvers av genarasjonane? Med steam kan man jo bruke spelet på alle støtta OS og du kan laste ned spelet so mange ganger du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er positivt at de har muligheten å slippe patcher som fikser bugs i spill, noe de ikke hadde før. Har ikke no imot å vente mens det lastes ned, i bytte mot et bedre spill. På en annen side måtte betyr det kanskje at utviklere ikke er sååå nøye før de slipper et spill. "Vi kan jo bare patche det, no worries".

Litt off topic dette PC vs Konsoll- pratet, menmen.

 

Noen fordeler og ulemper som er viktig, for meg i alle fall. Antall pixler betyr egentlig ikke så mye, så lenge det flyter bra og ser bra ut. Helst 60fps ;)

Fordeler med konsoll:

- Ingen haxxx/cheats i multiplayer (fins vel, men ikke mye utbredt vil jeg tro)

- Alle stiller likt når det kommer til maskinvare

- Kan spille alle nye spill som kommer uten å måtte oppgradere maskinvare

 

Ulemper med konsoll:

- Sykt dyre spill, og bedre utvalg på PC. Mangler bakoverkompatibilitet.

- Man er tvungen til å bruke den forbannede gamepaden. All respekt til de som mestrer den i FPS-spill.

(Er for gammel til å lære meg å bruke den effektivt nå :p)

 

Hadde man kunnet plugge i mus og tastatur, og bruke det problemfritt, hadde jeg konvertert til PS4 tvert!

 

Vedrørende patching, spill i dag er mye mer kompliserte en spill for 20 år siden, mer innhold og mer muligheter, dette gir flere feilkilder.

i tillegg er flerspiller over internett vanlig og en exploit her kan fort ødelegge spillet.

 

Problemet er som du sier at utviklere feiltester mindre imidlertid ville dagens spill hat mange feil selv med mye mer testing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Xbox butikken operer vel med x antall nedlastninger per kjøp. Korleis er det med bakoverkomptaible spel. Kan eg kjøpe spelet til ein pris og bruke det på tvers av genarasjonane? Med steam kan man jo bruke spelet på alle støtta OS og du kan laste ned spelet so mange ganger du vil.

 

 

Det er så vidt jeg vet ingen begrensninger på hvor mange ganger man kan laste ned et spill som er kjøp digitalt. Har lastet ned X360 spill på flere forskjellige xboxer.

X360 spill er ikke kompatibel med XOne, så det er ikke mulig å spille X360 spill på XOne. Det har vært noen kampanjer der man har fått både X360 og XOne utgaven av spillet hvis man har kjøpt X360 utgaven av et spillet digitalt. Gjelder da nyere spill som er gitt ut på begge systemer. Det har også vært kampanjer der man har fått XOne utgaven rimeligere hvis man har X360 utgaven fra før.

Microsoft hadde store visjoner for digital distribusjon på XOne, men disse ble fort kneblet. Det kan virke som konsoll spillere ikke er kommet like langt når det gjelder digital distribusjon som PC spillere.

Lenke til kommentar

De gangene jeg har lånt meg en konsoll for å spille på en for å se hvordan det er, har den stått ubrukt i 80-90% av tiden inntil jeg leverte den tilbake. Konsollgaming er rett og slett ikke for meg. Jeg liker fleksibiliteten som PC-gaming gir meg,mtp modding av spill og enkelhet av bruk. (må jeg f.eks på nettet og se etter noe i forbindelse med spillingen? Alt+Tab og så er jeg rett i gang). Ja, en PC er dyrere, men det er ingen hindring for min del. Det kommer nok aldri noen konsoll inn i dette huset for min regning.

Lenke til kommentar

 

Specs og framerate er uinteressant.

 

Noen vil alltid være fornøyd med det middelmådige. Noen av oss krever kvalitet.

 

 

Amen, jeg klarer ikke å spille spill på konsoll lengre. Greit nok med titler som KUN kommer på konsoll men de tittelene som deler plattform med alt og alle....huff....

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Synes du har noen gode poenger, men som andre har nevnt er det noen fordeler med konsoller som fortsatt eksisterer. Sofa-gaming i sosiale lag er forbeholdt konsoll, synes jeg. Jeg skal for eksempel på en fifa-turnering denne uken. Veldig handy å samle mange folk, og alle tar med seg hver sin kontroll.

 

 

 

Dette er slik ståa er pr. dags dato det eneste legitime argumentet for spilling på Playstation 4, eller xbox One. Det er også et godt et.

 

Forøvrig er Nintendo-sine konsoller den eneste konsollen som kan argumenteres for på bakgrunn av reell eksklusivitet.

 

-- SKILLE --

 

Det logiske feilsteget mange tar når de skal argumentere for konsoll, er at mange fokuserer på "det du må kjøpe ekstra". Da altså skjerm, tastatur og mus, i all hovedsak. "På konsollen er det jo bare selve konsollen man skal kjøpe." - Det man da glatt overser, er at konsollen ikke prosjekterer bildet på veggen.

Nå til dags, når TV ikke nødvendigvis ER fast innventar i alle hjem - det er for eksempel mange som klarer seg fint med bare en laptop, så burde man ha med prisen på TVen i regnestykket og.

 

For man kan både koble til en konsoll på en monitor, eller en PC til en TV.

Dermed burde man strengt tatt ekskludere denne kostnadsposten i sin helhet fra regnestykket.

 

Da sitter man igjen med prisen på tastatur og mus. Ikke bare vil du kunne få disse til samme prisen som en ekstra gamepad til en konsoll, men du vil også få ekstremt større utvalg å velge i. Et utvalg som da faktisk også inkluderer gamepads.

 

Med andre ord, så er ikke prisen på en konsoll-ekvivalent PC så voldsom som folk skal ha det til - selv om det ofte krever litt innsats fra forbrukeren selv å få den ned til samme prisnivå.

 

-- SKILLE --

 

Nå er jeg selv ihuga tilhenger av PCGMR, men jeg har ikke noe imot konsoller isolert sett av den grunn.

Det jeg forutsetter, derimot - er at man er klar på hva det å velge en konsoll innebærer. Påstår du at det er "like bra", eller "bedre" enn PC, så blir det krangling.

For objektivt sett ER konsoller en underlegen løsning, på alle andre felt enn akkurat sofa-basert multiplayer med vennegjengen.

 

Utover det, vil jeg bare ønske de av dere som er nye PCGMR-konvertitter velkommen til laget, dere kommer til å stortrives :)

Endret av Pkekyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

600 for et spill? Har aldri betalt mer enn 400 for nye spill jeg har kjøpt, da har jeg kjøpt alt av interesse. Ikke ventet på prisnedsetning. Dette er på ps4.

 

Hvordan får du til det? En ting er at et og annet spill selges til nedsatt pris på forhåndssalg (også kjent som gambling), men om du ønsker å kjøpe nye spill ligger de generelt ganske høyt priset.

 

F.eks http://www.prisjakt.no/category.php?k=1707

 

Ta f.eks Fifa 15 eller Middle Earth: Shadow of Mordor. Disse ligger til 495,- billigst på nett her til lands. Hvordan får du disse under 400,-?

Lenke til kommentar

Jeg hadde liksom planer om å kjøpe en PS4 etterhvert, men sannsynligheten for at det skjer blir bare mindre og mindre. Nesten alt er tilgjengelig billigere på PC uansett, jeg står forholdsvis fritt til å velge den kontrolleren jeg vil, og jeg slipper å ha enda en boks stående fremme.

 

Om det er én greie jeg fortsatt savner, så er det en praktisk måte å koble PC trådløst til TV. Dette kommer sikkert på plass etterhvert uansett, og enn så lenge kan jeg leve med litt trasking og en timeters HDMI-kabel.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Xbox butikken operer vel med x antall nedlastninger per kjøp. Korleis er det med bakoverkomptaible spel. Kan eg kjøpe spelet til ein pris og bruke det på tvers av genarasjonane? Med steam kan man jo bruke spelet på alle støtta OS og du kan laste ned spelet so mange ganger du vil.

 

 

Det er så vidt jeg vet ingen begrensninger på hvor mange ganger man kan laste ned et spill som er kjøp digitalt. Har lastet ned X360 spill på flere forskjellige xboxer.

X360 spill er ikke kompatibel med XOne, så det er ikke mulig å spille X360 spill på XOne. Det har vært noen kampanjer der man har fått både X360 og XOne utgaven av spillet hvis man har kjøpt X360 utgaven av et spillet digitalt. Gjelder da nyere spill som er gitt ut på begge systemer. Det har også vært kampanjer der man har fått XOne utgaven rimeligere hvis man har X360 utgaven fra før.

Microsoft hadde store visjoner for digital distribusjon på XOne, men disse ble fort kneblet. Det kan virke som konsoll spillere ikke er kommet like langt når det gjelder digital distribusjon som PC spillere.

 

Tror mange var redd kun download fra Microsoft og alltid på drm ville gi Microsoft for mye makt.

Et helt annet forhold en Steam på pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...