Gå til innhold

Konsoll er ikke lengre hva det var.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skifter tema igjen ja..Du får si nøyaktig hva du vil og klage så mye du vil. Men det er er faktum at konsoll er best egnet for lokal coop/lan for majoriteten av befolkningen.. Enkelt som bare det. Så får du skifte så mye tema du vil i mellomtida.

Lenke til kommentar

Skifter tema igjen ja..Du får si nøyaktig hva du vil og klage så mye du vil. Men det er er faktum at konsoll er best egnet for lokal coop/lan for majoriteten av befolkningen.. Enkelt som bare det. Så får du skifte så mye tema du vil i mellomtida.

Som sagt, det virker ikke som du tar innover deg hva "egnet" betyr, en konsoll blir ikke magisk mindre egnet for FPS fordi det kommer ut flere spill som ikke er FPS, eller majoriteten ikke spiller FPS.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om VW Golf er den mest vanlig bilen i Norge (Kilde) er det ikke dermed sagt at den er den mest egnede bilen å kjøre på norske veier.

Selv om majoriteten av de på Steam har en CPU med to kjerner (kan ha forandret seg nå, men jaja. Kilde) betyr ikke det at det er den typen CPU som er best egnet for spilling.

Osv osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nå har ikke jeg tallene på hvor mange som har en PC i stua. men hvis man antar slik det har vært, at PC er mest på kontor/gutterom.

er konsoll mer egnet til coop, da konsoll hører hjemme i stuen.

Lenke til kommentar

Egnet betyr hva som passer best.

Hva som passer best for majoriteten av folk vil alltid være standard oppsett av en platform.

Det å koble til tven er lett og det samme betyr å koble til en kontroll. Men betyr det at majoriteten gjør det? Å hva betyr det, jo det betyr at mindre av PC forbrukere ikke spiller lokal co op på pcen fordi det ikke egner seg til det.

Bare fordi pcen har flere MULIGHETER betyr ikke at den er bedre egnet for folk når det kommer til lokal gaming.

Du tar det for gitt at folk bruker Xbox 360 kontroller og kobler den til pcen fordi det er LETT og fordi du selv gjør det.

Men sannheten er at langt færre gjør det kontra å slå på konsollen også er man set2go.

Lenke til kommentar

Hadde bare ikke utviklerne fjernet muligheten på majoriteten av konsollspill så hadde jeg vært enig. Før var konsoll himmelsk å spille i sofaen (på gulvet foran TVen) med venner, men, som sagt før, etter onlinespillingen kom for alvor inn i konsollspillingen med 360 og så PS3, så forsvant også muligheten for lokal multiplayer i de fleste spill.

Edit: Det er da for meg det samme hva andre gjør. PC er mest egnet til lokal multiplayer fordi det er der de fleste spillene med lokal multiplayer finnes, og det er like lett å sette det opp og spille lokalt som på konsoll. Det handler ikke om hva folk flest gjør, det handler om hvilken plattform som er best egnet, og om den ene nesten ikke har spill å spille lokal multiplayer så hjelper det ikke i det hele tatt.

Hadde det vært før PS3 og 360 kom hadde jeg vært enig, men da var lokal multiplayer veldig, veldig vanlig på konsoll og ikke så vanlig på PC.

Det burde være så enkelt å forstå.

Men jeg gidder ikke å diskutere det videre, det er faktisk veldig enkle uttrykk som man burde forstå.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

nå har ikke jeg tallene på hvor mange som har en PC i stua. men hvis man antar slik det har vært, at PC er mest på kontor/gutterom.

er konsoll mer egnet til coop, da konsoll hører hjemme i stuen.

Nettopp.. For å ikke snakke om at konsoll er langt mer vanlig å ha på gutterommet også. Det er faktisk ikke så sinnsykt mange som har stasjonær PC lengre. Vi har blant annet pakket bort vår fordi den tar for mye plass og stortsett alt hverdagslig ting kan gjøres på laptoper. Som selger sikkert bedre enn stasjonær pcer fortiden.

Lenke til kommentar

Det er forøverig ikke antall spill som avgjører hvilken platform som er best egnet for Local coop..

Det antall personer som faktisk SPILLER på platformen. Å takket være Wii blant annet så er konsoll langt foran i populæritet når det kommer til local multiplayer.. Så enkelt er det. Konsoll er billigere, lettere og tar mindre plass. En mini utgave av PC med andre ord, men bare svakere.

Lenke til kommentar

Morsom tråd dette her.

Satt lenge og vurderte om jeg hoppe på siste konsollgenerasjon eller ikke. Trengte noe å koble til TVen for sofagaming. Det endte opp med en laptop.

Og det handlet ikke om fps eller eyecandy for min del. Spillgrafikk har vært god nok i noen år for min del.

Det som avgjorde var rett og slett spillene. Dagens spill er gode rammeverk, men ganske bobbob ut av eska. Men her kommer det fantastiske modmiljøet og berger dagen. Ta Skyrim f.eks (eller oblivion). Ok spill, men ikke noe mer enn det. Men så kom mods og gjorde larven om til en vakker sommerfugl.

Er ikke en konsollhater, men desverre har spillene blitt alt for strømlinjeformet. Og på konsoll har man ingen mulighet til å gjøre noe med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det som avgjorde var rett og slett spillene. Dagens spill er gode rammeverk, men ganske bobbob ut av eska. Men her kommer det fantastiske modmiljøet og berger dagen. Ta Skyrim f.eks (eller oblivion). Ok spill, men ikke noe mer enn det. Men så kom mods og gjorde larven om til en vakker sommerfugl.

Her har du faktisk et veldig godt poeng. Mitt favorittspill; Fallout: New Vegas gikk fra å være et fantastisk spill til å bli et super fantastisk spill. Fikk sikkert 20-30% ekstra spilletid, med ekstra utstyr, med mindre bugs og bedre grafikk ut av mod-miljøet.

Skyrim blir også en mye bedre verden å springe rundt i hvis man bruker litt mods. Hmm.. Fikk lyst å spille Fallout igjen nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...