Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) jo, enig i det synes det er teit, (det er ikke min mening) jeg har bare inntrykk av at det er fortsatt litt sånn. PC er litt mer tabu en konsoll når det gjelder gaming. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Dette er ikke noe personlig eller noe forsøk på å score noe billig poeng, det er mer det at jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i dette.Mulig jeg treffer flere folk som er likere enn meg nå, men det dere "ooh, look at the geeks"-opplegget føler jeg er slutt for lenge siden, "nerder" dominerer arbeidslivet og kulturlivet mer enn noengang, jeg har ikke sett den type ting på en god stund. Paradoksalt nok er faktisk dette forumet det eneste stedet jeg der "nerder" bli brukt i negative ordelag. AtW det er ikke direkte "look at the geeks" lengere nei, derfor jeg skrev litt, det er en undertone av det. jeg er en nerd selv, både når det gjelder arbeid og gaming vil jeg si. men jeg spiller bare på konsoll. det har nok også lit med hvordan omgangskretser man har, jeg har ihvertfall inntrykk at konsoll gaming er akseptert blandt de fleste enn pc gaming. ( i den form jeg forklarte tidligere) men hvis man bruker PC som en konsoll så er det vel det samme? det er bare at så og si av alle jeg kjenner, bortsett fra 2 stk gamer på konsoller, eller ingenting. Endret 28. oktober 2014 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har aldri sagt at det ikke er mer normalt å sitte foran monitor med tastatur og mus, jeg har bare argumentert for at det ikke er vanskelig og heller ikke unormalt med lokal co-op på PC. Å jeg sa aldri første gangen at det var vanskelig heller, eller at ingen spilte co op på pcen. Jeg sa simpeltent at det var flere som spilte local co op på konsoll fremfor PC.. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Hvordan vet du det? Du drar aldri frem tall, aldri frem noe egentlig, bortsett fra at du sier at det er sånn. Shit hitted the fan så fort jeg sa at det er mer muligheter for lokal co-op på PC nå etter at 360 og PS3 kom, og det er bare å se på tallene jeg har linket til tidligere det. Kilder, fakta. Hva har du? Det var veldig vanlig med lokal co-op på konsoller før, men etter at 360 og PS3 kom så ble det mindre og mindre spill som støttet det, se bare på SSX f.eks. Et spill som før PS3 og 360 hadde vært utenkelig å gi ut uten støtte for to spillere i sofaen. Endret 28. oktober 2014 av Admiral Necrolamedor 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) hva er diskusjonen om co-op ang. f.eks pc vs konsoll. tror jeg aldri har spilt co-op på konsoll før, ikke PC heller. alt skjer over netter som f.eks XBLive Endret 28. oktober 2014 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 hva er diskusjonen om co-op ang. f.eks pc vs konsoll. tror jeg aldri har spilt co-op på konsoll før, ikke PC heller. alt skjer over netter som f.eks XBLive Yes, og det er morsomt som faen, men herregud så sinnsykt mye fetere det er å sitte i sofaen med en kamerat å spille på samme skjerm, enten samarbeid eller mot hverandre. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Da stopper vi persondiskusjonen mellom partene , regn med at en del innlegg blir fjernet.Persondiskusjon og uhøflige innlegg vil bli fjernet.Ikke svar på dette innlegget, ta det via pm eller tilbakemeldinger.MvhMalvado Oppdatering Da har jeg fått gjort en del endringer , akkurat nå har omtrent 40 innlegg blitt fjernet som alle dreier seg om unødvendig persondiskusjon , mange av svarene bryter ikke nødvendigvis med retningslinjene men kan inneholde eldre innlegg som har blitt fjernet og for å unngå at dette blir tatt opp på nytt.Det er også gjort litt mer på bakrommet så jeg forventer at det nå blir litt mer høfflig oppførsel her inne, hvis ikke tar dere kontakt igjen så skal vi prøve å gjøre det vi kan, Endret 28. oktober 2014 av Malvado Oppdatering 1 Lenke til kommentar
straumoy_InnleggNO Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 "Men at konsoll ikke lengre er hva det var. Det er ikke umulig å benekte idag." Nei, det samme kan sies om PC platformen. Ting går tross alt fremover, på godt og vondt. Lenke til kommentar
straumoy_InnleggNO Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hvorfor lage ting så svart hvitt? Virker som endel ikke klarer å forstå at grafikk ahr flere nyanser enn "max på alt" og "ikke max på alt", feks be det jo over her påstått at om man ikke kjører alt på max, så forsvinner fordelen med bedre grafikk. Alle skjønner vel at det er tull? Må jo gå ann å være litt mer nyansert? AtW Jo det kan en spørre seg om. Som oftest så er det en skrikende gjeng i PC-master-race flokken som slår seg på brystet, nekter å ta i noe som ikke er minimum 1080p, 120 frames per second, 4k texture pack og gudene vet hva annet de maser om. Jeg er overbevist at det er mange tilhengere av PC spilling som bryr seg midt i ryggen om de har 60 eller 40 fps, rett og slett fordi de ikke klarer å se forskjell. Problemet er at det er de som skriker høyest folk hører mest, selv om disse er en mindre del av en større helhet. Den samme gjengen er også often de som gjør mest narr av konsoll tilhengere og kranglingen skyter frem og tilbake som i en dårlig krigsfilm fra 50-tallet. Har du det gøy mens du spiller? Så bra! Xbox er ikke helt min greie, jeg foretrekker Playstation og diller innimellom med spilling på PC i tillegg. Har du hørt om [spill tittel]? Fy fader det ser rått ut! Gleder meg sykt. Hadde det bare vært så enkelt... Lenke til kommentar
Espp Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Har du det gøy mens du spiller? Så bra! Xbox er ikke helt min greie, jeg foretrekker Playstation og diller innimellom med spilling på PC i tillegg. Har du hørt om [spill tittel]? Fy fader det ser rått ut! Gleder meg sykt. Vel, det eneste som virkelig plager meg med konsoll vs PC er jo hvor dårlig de er i forhold, og det at utviklingen stopper opp. De som lager spill nå til dags og vil ha dem lansert til konsoller må sette en grense, noe som ikke hadde vært like nødvendig hvis det var til PC. Nå til dags så er konsoller tilnærmet lik en PC på mange områder. Spillene som gis ut er ikke ferdige og de oppdateres i ettertid. Dette er et problem PC har hatt noen år, men nå også konsollene. Lasta ned Lords of the Fallen på PS4 for to dager siden og oppdateringen var like stor som spillet.. sykt spør du meg. Konsollene må nesten være på nett nå og har stort fokus på apper osv. Konsoller blir mer og mer lik PC, og det er en kamp de aldri blir å vinne. Koser meg som bare det når jeg spiller på PS4, men syns alltid det er litt mer stas på PC når alt (sett bort fra porting) er bedre Kosa meg med PCen før i tiden, hadde det fett som faen med 360 og koser meg godt med PS4 nå! Savner PC litt og en ny en blir kjøpt etterhvert. Endret 30. oktober 2014 av Espp Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 skrikende gjeng Hvor i huleste finner du disse folka? Jeg leser jevnlig hw.no, Ars Technica, Polygon og Kotaku, og de eneste gangene jeg hører om "skrikende" mennesker er når folk smører tjukt på når de argumenterer mot en gruppe de ikke liker. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Utviklingen stopper ikke opp pga konsoller. Trur du virkelig de hadde prioritert og lage topp spill til heavy pcer som 4 % av befolkningen har, faktisk akkurat det samme antallet som de hadde vært uten konsoller. Eneste konsoller fører til er bredere spillutvalg. Lenke til kommentar
hår null Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Forskjell på konsoller og pc, nå som endel av forskjellene hviskes litt ut mtp byggeklossene, blir jo ting som at: 1. Pc gir mulighet for høyere oppløsning og større oppgraderingsmuligheter enn konsoll. 2. Pc er en ganske åpen plattform. Mens du skal lete lenge for å finne plattformer som er mer lukket enn konsoller.. 3. Det er stor forskjell på grensesnittet. Noen foretrekker det ene, noen det andre. 4. Lokal flerspiller/coop på samme maskin tilhører konsollenes rike. 6. Pris på konsoll vs de kraftigste pc'ene er ganske forskjellig. Har jeg glemt noe? Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 4. Lokal flerspiller/coop på samme maskin tilhører konsollenes rike. Har jeg glemt noe? I følge gutta her inne så trenger du bevis for å komme slik påstand eller så vil du oppleve å diskutere med PC eliter uten nytte. Selvom folk flest vet at det er sant. På lik linje som at majoriteten av folk ikke bygger PC sin selv eller hjelp av andre og bruker gamepad på PC Bare vent, hylekoret kommer asap. Lenke til kommentar
hår null Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 4. Lokal flerspiller/coop på samme maskin tilhører konsollenes rike. Har jeg glemt noe? I følge gutta her inne så trenger du bevis for å komme slik påstand eller så vil du oppleve å diskutere med PC eliter uten nytte. Selvom folk flest vet at det er sant. På lik linje som at majoriteten av folk ikke bygger PC sin selv eller hjelp av andre og bruker gamepad på PC Bare vent, hylekoret kommer asap. Jeg har prøvd selv på visse spill og kontakta Steam uten å få noe fornuftig ut av det. Jeg bygger mine stasjonære selv, men ikke laptopene Fikk en 360 gamepad i posten for en uke siden, etter å ha styrt værre med billig-gamepads Men når det er sagt er jeg ingen majoritet.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 4. Lokal flerspiller/coop på samme maskin tilhører konsollenes rike. Har jeg glemt noe? I følge gutta her inne så trenger du bevis for å komme slik påstand eller så vil du oppleve å diskutere med PC eliter uten nytte. Selvom folk flest vet at det er sant. På lik linje som at majoriteten av folk ikke bygger PC sin selv eller hjelp av andre og bruker gamepad på PC Bare vent, hylekoret kommer asap. Er det noen andre enn deg som snakker om hva majoriteten gjør? Jeg har spurt før, og jeg spør igjen, la oss si majoriteten ikke bruker gamepad, hva så? Poenget er vel muligheten til å bruked et om man ønsker? AtW 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Nei så hvorfor bryr du deg i det hele tatt å svare hver eneste gang jeg nevner det da? Da må du åpenbart bry deg. Du trenger ikke å poengtere at folk bruker hva de vil. Det vet jeg godt at de gjør og har aldri noensinne sagt at folk ikke gjør det. Jeg sier simpeltent hva majoriteten av folk bruker, fordi det er ganske relevant for en diskusjon om hvilken platform som er best egnet for local multiplayer. Jeg kan dessuten bry meg om en ting å skrive det så ofte jeg vil, du kan ikke komme her å si hva jeg ikke skal poste fordi du mener at ingen bryr seg. Noe folk gjør tross alt. Endret 31. oktober 2014 av Kamaaz Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Er det ikkje co-op på PC-versjon/port av spel som har lokal co-op på konsoll? Eller er det meir normalt at spel som er eksklusive til konsoll har co-op i forhold til eksklusive PC-spel? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Nei så hvorfor bryr du deg i det hele tatt å svare hver eneste gang jeg nevner det da? Da må du åpenbart bry deg. Du trenger ikke å poengtere at folk bruker hva de vil. Det vet jeg godt at de gjør og har aldri noensinne sagt at folk ikke gjør det. Jeg sier simpeltent hva majoriteten av folk bruker, fordi det er ganske relevant for en diskusjon om hvilken platform som er best egnet for local multiplayer. Jeg kan dessuten bry meg om en ting å skrive det så ofte jeg vil, du kan ikke komme her å si hva jeg ikke skal poste fordi du mener at ingen bryr seg. Noe folk gjør tross alt. Nei, hva folk gjør har ingenting med om en plattform er egnet, for å måle egnetheten er det hva man kan få ut av det om man ønsker som teller. Det blir som å si at "smør er ikke egnet til å steike biff, fordi folk flest bruker smør oftere til baking". AtW 2 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hva man får ut av det, antall muligheter har ingenting med saken å gjøre. Antall spill betyr ikke at plattformen er best egnet. Det kaller man at plattformen har potensial ettersom den har mange muligheter til å bli større når det ikke er det fra før. Ettersom helt ordinære personer innen gaming er majoriteten av spillerne. Best egnet betyr hva som passer DEG som person og dine behov.. Å ettersom majoriteten av personene er helt vanlige normale mennesker, så kan vi konkludere med at majoriteten av menneskene som spiller spill IKKE vil bruke gamepads på pcen og koble pcen til TV skjermen for local play. Å ettersom de ikke vil gjøre det, så er nærmest lokal coop borte fra PC.. Altså for å oppsummere.. Hva som er best egnet er hva som passer deg (folk flest) som person.. Å ikke hvor mange muligheter man har på plattformen. Standard utgave måten vil alltid overvinne noe form for "annerledes" form for spilling. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Normale folk er da ikke kjøtthuer? Om de foretrekker å koble til en joypad, så vil de gjøre det. Det er jo totalt meningsløst å argumentere for at konsoll er bedre egnet til joypad når det er like lett å ha det på PC, det blir ikke mindre lett bare fordi ikke alle benytter muligheten, det blir bare mer fleksibelt. Like lite som lokal co-op forsvinner på konsoll om "vanlige folk" bruker konsollen mindre til lokal co-op enn media feks. AtW 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå