Okapi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 På PC er det i tillegg det evige (og dyre) jaget etter bedre hardware å tenke på. Kjøp et beist av en PC i dag, ja den vil holde noen år og så må du enten slutte å kjøre de nyeste spillene på max oppsett (som motsier et poplært argument for PC platform; bedre grafikk), eller oppgradere. Dette er en myte. En middels bra PC-kjøpt for fem år siden spiller alle nye utgivelser i dag. 1 Lenke til kommentar
1969 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 På PC er det i tillegg det evige (og dyre) jaget etter bedre hardware å tenke på. Kjøp et beist av en PC i dag, ja den vil holde noen år og så må du enten slutte å kjøre de nyeste spillene på max oppsett (som motsier et poplært argument for PC platform; bedre grafikk), eller oppgradere. Dette er en myte. En middels bra PC-kjøpt for fem år siden spiller alle nye utgivelser i dag. Har selv en snart 4 gammel pc som kjører det meste på ultra hvis jeg ønsker. Den kosta rundt 7000 kr, har kun oppgradert grafikk kortet. Kjøpt inn litt mere minne og bytta ut en harddisk som gikk til helvete. Jeg regner med jeg har den ihvertfall 1 år til. Da jeg ikke er avhengig av å ha alt av grafikk effekter på ultra. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 hvis man skal tviholde på fysiske disker, må man også ta konsekvensene av det. PS4 og xbone fungerer smertefritt som kun digitale... man merker ikke at spillet lastes ned engang. AC unity ligger allerede på disken og venter, det kan ikke bli mer enkelt Og når XBL/PSN går ned pga tekniske problemer og du ikke får verifisert spill lisensen din? Eller om flere år når server støtte for spillet går ned og du ikke får tak i spillet via din digitale konto lengre? Eller når funksjoner i spillet ikke virker pga PSN/XBL har problemer. Eller når du må laste ned store patcher for å ordne problemer som ikke skulle vært der? Eller du ikke får logget deg på PSN/XBL pga problemer? Ting er enkelt når alt virker. Og ting er ganske så likt PC når alt virker eller ikke virker. Og ting er langt ifra like enkelt som det var før på konsoll. Det bryr jeg meg lite om, da finner jeg på noe annet å gjøre. Nedlasting er så rask nå at det gjør heller ikke noe å vente 5min, det har jeg tid til. Jeg har mest erfaring med xblive og % på hvor den er utilgjengelig med tanke på å spille digitale spill er ekstremt liten.. Så argumentene dine faller litt, kanskje jeg ville vært enig for 10 år siden. Det er uhyre skjeldent jeg spiller et gammelt spill igjen, så hvis en git tittel ikke er tilgjengelig om 10år så bryr det meg fint lite. Greit nok, men nå er ikke alle av den filosofien at Microsoft eller Sony bare kan ta tilbake alt man har betalt tusenvis at kroner for når de føler for det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 På PC er det i tillegg det evige (og dyre) jaget etter bedre hardware å tenke på. Kjøp et beist av en PC i dag, ja den vil holde noen år og så må du enten slutte å kjøre de nyeste spillene på max oppsett (som motsier et poplært argument for PC platform; bedre grafikk), eller oppgradere. Dette er en myte. En middels bra PC-kjøpt for fem år siden spiller alle nye utgivelser i dag. Genuine Budget System Motherboard ASUS P5Q SE 70,- EUR Processor Intel Core 2 Duo E7400 92,- EUR Graphics Card XFX HD4870 512 MB 99,- EUR Memory (RAM) 1 + 2 GB Kingston PC2-6400 32,- EUR Hard disk drive Western Digital Caviar Black 640 GB 54,- EUR DVD-Writer ASUS DRW-2014S1T 24,- EUR Power Supply OCZ ModXStream Pro 500Watt 55,- EUR Computer Case Antec Three Hundred 48,- EUR Operating System Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit 93,- EUR Total: 567,- euro Hva kjører denne sier du? Eller en litt dyrere maskin Quality Budget System Motherboard ASUS P5Q SE 70,- EUR Processor Intel Core 2 Duo E8400 130,- EUR Graphics Card ASUS Geforce EN GTX 275 (896 MB) 176,- EUR Memory (RAM) 4 GB Corsair PC2-6400 (DDR2) 67,- EUR Hard disk drive Western Digital Caviar Black 640 GB 54,- EUR DVD-Writer ASUS DRW-2014S1T 24,- EUR Power Supply OCZ ModXStream Pro 600 Watt 69,- EUR Computer Case Antec Three Hundred 48,- EUR Operating System Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit 93,- EUR Total: 731,- euro For å være snill så så jeg etter oppsett fra høsten 2009. Tror ærlig talt ikke disse to maskinene kjører dagens spill særlig bra, hva tror du? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) På PC er det i tillegg det evige (og dyre) jaget etter bedre hardware å tenke på. Kjøp et beist av en PC i dag, ja den vil holde noen år og så må du enten slutte å kjøre de nyeste spillene på max oppsett (som motsier et poplært argument for PC platform; bedre grafikk), eller oppgradere. Dette er en myte. En middels bra PC-kjøpt for fem år siden spiller alle nye utgivelser i dag. Genuine Budget System Motherboard ASUS P5Q SE 70,- EUR Processor Intel Core 2 Duo E7400 92,- EUR Graphics Card XFX HD4870 512 MB 99,- EUR Memory (RAM) 1 + 2 GB Kingston PC2-6400 32,- EUR Hard disk drive Western Digital Caviar Black 640 GB 54,- EUR DVD-Writer ASUS DRW-2014S1T 24,- EUR Power Supply OCZ ModXStream Pro 500Watt 55,- EUR Computer Case Antec Three Hundred 48,- EUR Operating System Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit 93,- EUR Total: 567,- euro Hva kjører denne sier du? Eller en litt dyrere maskin Quality Budget System Motherboard ASUS P5Q SE 70,- EUR Processor Intel Core 2 Duo E8400 130,- EUR Graphics Card ASUS Geforce EN GTX 275 (896 MB) 176,- EUR Memory (RAM) 4 GB Corsair PC2-6400 (DDR2) 67,- EUR Hard disk drive Western Digital Caviar Black 640 GB 54,- EUR DVD-Writer ASUS DRW-2014S1T 24,- EUR Power Supply OCZ ModXStream Pro 600 Watt 69,- EUR Computer Case Antec Three Hundred 48,- EUR Operating System Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit 93,- EUR Total: 731,- euro For å være snill så så jeg etter oppsett fra høsten 2009. Tror ærlig talt ikke disse to maskinene kjører dagens spill særlig bra, hva tror du? Det der var jo en utgående arkitektur i 2009. I 2009 fikk du faktisk i7 920 og HD5870/HD5850. Du fikk også i5-750 som ville vært en fin CPU i disse maskinene. En middels bra PC i 2009 ville nok bestått av et HD5850 samt en i5-750 med 4GB minne. Noe som kunne kjørt spill helt greit i dag. Endret 27. oktober 2014 av DuraN Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har ennå ikke funnet et spill jeg ikke kan kjøre på Q8200 og GTX 260, iallefall. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg trodde Norge hadde ganske bra pris på PC komponenter? Fant iallfall ingenting som var særlig billig når jeg fartet rundt om i Europa i sommer. Endte opp med å kjøpe bærbar PC hjemme i Norge. 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg trodde Norge hadde ganske bra pris på PC komponenter? Fant iallfall ingenting som var særlig billig når jeg fartet rundt om i Europa i sommer. Endte opp med å kjøpe bærbar PC hjemme i Norge. Norge er veldig billige på elektronikk kontra andre land. Iallefall med tanke på forbrukerrettighetene vi har her til lands. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 hvis man skal tviholde på fysiske disker, må man også ta konsekvensene av det. PS4 og xbone fungerer smertefritt som kun digitale... man merker ikke at spillet lastes ned engang. AC unity ligger allerede på disken og venter, det kan ikke bli mer enkelt Og når XBL/PSN går ned pga tekniske problemer og du ikke får verifisert spill lisensen din? Eller om flere år når server støtte for spillet går ned og du ikke får tak i spillet via din digitale konto lengre? Eller når funksjoner i spillet ikke virker pga PSN/XBL har problemer. Eller når du må laste ned store patcher for å ordne problemer som ikke skulle vært der? Eller du ikke får logget deg på PSN/XBL pga problemer? Ting er enkelt når alt virker. Og ting er ganske så likt PC når alt virker eller ikke virker. Og ting er langt ifra like enkelt som det var før på konsoll. Det bryr jeg meg lite om, da finner jeg på noe annet å gjøre. Nedlasting er så rask nå at det gjør heller ikke noe å vente 5min, det har jeg tid til. Jeg har mest erfaring med xblive og % på hvor den er utilgjengelig med tanke på å spille digitale spill er ekstremt liten.. Så argumentene dine faller litt, kanskje jeg ville vært enig for 10 år siden. Det er uhyre skjeldent jeg spiller et gammelt spill igjen, så hvis en git tittel ikke er tilgjengelig om 10år så bryr det meg fint lite. Greit nok, men nå er ikke alle av den filosofien at Microsoft eller Sony bare kan ta tilbake alt man har betalt tusenvis at kroner for når de føler for det. skjønner det, men det er pros and cons ved begge sider, så det er liten vits å syte over slikt når man har tatt ett valget og er fornøyd med det. for min del så er det fler pros. enn cons på digitalt, dessuten så kaster jeg altid ut forgje gen. når det kommer en ny. 360 spillene mine kommer til å ligge i boden å rottne i evig tid, så det er egnetlig ikke noe forskjell for min del Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg tror at grunnen til at enkelte pc-entusiaster har problemer med konsoll, er at de står litt opp mot hverandre på spillmarkedet, samtidig som at de symboliserer to vidt forskjellige verdener, hvor det likevel er nærliggende for dem (de som bruker pc eller konsoll, that is) å sammenligne seg med hverandre.Der PC-en symboliserer et produkt som forandret verden, symboliserer konsollmaskinen et produkt hvis fremste oppgave er å underholde kidsa på barnerommet med barnslige tv-spill. Der PC-en trekker assosiasjoner til dyktige og kompetente mennesker, som vet hva de driver med og er dyktige på data, noe som fremdeles får dem til å se ut som trollmenn hos enkelte, trekker konsollmaskinene fremdeles assosiasjoner til småbarn hvis eneste kompetanse er å blåse snørrbobler med nesa inne på gutterommet, og som fremdeles har leggetid.Du er liksom ikke blant de kule kidsa før du har gått over til pc-en. Og det synes jeg er synd. For konsollmaskinene har stadig enda mer å by på. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Du kødder nå? 3 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Etter at PS3 og 360 kom så er det da mulighet for mer lokal multiplayer på PC enn på konsoll. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Blir like misunnelig hver eneste gang jeg besøker lillebror. Har hatt lyst på en skikkelig PC i lang tid, men alltid prioritert andre ting istedenfor. Hver eneste gang jeg er der tester vi ut litt ulike spill og det er så stor forskjell at det er sykt. Sist spilt vi Dead Rising 3 og The Witcher 2. Spillene ser mange ganger bedre ut og flyter vanvittig bra. I tillegg føler jeg at slike spill er bedrr med mus og tastatur siden man får større frihet og presisjon. Han betalte 9k i fjor inkludert mus, tastatur og skjerm. Lett verd det spør du meg, men jeg har ingen problem med å spille på PS4. Skytespill kjøpes ofte til PC uansett siden autoaim suger max! Presisjon er ikke et ord når man sikter med analog. Endret 27. oktober 2014 av Espp Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg kjenner ikke en eneste person som spiller på PC som ikke har gamepad. Jeg har hatt gamepad på PCen min siden jeg fikk min første på midten av nittitallet en gang. Det er igrunn veldig normalt å ha gamepad til PC. 1 Lenke til kommentar
bayerische Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Håper dere forstår at for de fleste så er ikke selvbygde stasjonære noe som blir enset en tanke av folk som faktisk kjøper spillkonsoller. Hadde ikke anelse på at pcer var mer enn bærbare en kunne kjøpe fra elkjøp lenge etter jeg fikk mine første konsoller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 man har jo også de som f.eks meg, har en macbook/ipad(iphone. ikke akkurat gaming venlig og vil ikke ha PC/windows. da er egentlig konsoll det eneste jeg kan spille på Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Du kødder nå? Hvorfor skulle jeg kødde om dette? Det er jo ikke til å overse at det er enkelte pc-entusiaster som ser ned på konsollmaskiner fordi de ikke yter like mye, fordi de koster mindre, krever mindre av deg som person, og er mindre allsidig. En del ser nok på konsollmaskiner som noe for dem som fremdeles ligger i en lekegrind. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Du kødder nå? Hvorfor skulle jeg kødde om dette? Det er jo ikke til å overse at det er enkelte pc-entusiaster som ser ned på konsollmaskiner fordi de ikke yter like mye, fordi de koster mindre, krever mindre av deg som person, og er mindre allsidig. En del ser nok på konsollmaskiner som noe for dem som fremdeles ligger i en lekegrind. Nå er det du som skriver det... slik tanke sett gikk ut på dato for 10år siden...minst! Selvf finnes det ekstreme på begge sider den dag idag. Men om vi ser på helt normale gamere så er vel dette så langt ifra hvordan en ser på konsoll og pc gaming idag som overhode mulig. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) 1) Det tyder på at du mest sannsynlig er alene boer, for ingen kvinne i sin fulle fem ville hatt det slikt. Bare fordi du har friheten til å ha det slik betyr ikke at alle andre har det. Det betyr ikke at alle andre gjør det fordi det er lett. Det er ikke vanlig, noe det kanskje er i din verden men det er fordi du har friheten til å gjøre så.. 2) Wii er nærmest en co op konsoll, sett bortifra de få som kjøper konsollen for å spille helt alene. Det er en sosial konsoll fordi det den går rett inn i stuen til hvilken som helst familie. De har færrest co op spill av platformen. 3) Sosial gaming er nærmest ikke eksisterende etter at konsollene kom. 1) Ser absolutt ikke problemet med det. Har selv koblet en bærbar PC til TVen at all times. Både jeg og dama bruker den flittig i alle slags situasjoner. Netflix, Spotify, filmer, TV - you name it. Den funker bedre enn alle andre maskiner der ute (konsoll, Apple TV etc). Når jeg kjøper stasjonær blir den også koblet til TVen uten tvil. Det er en herlig kombo! Om jeg blir å spille på TVen er jeg derimot usikker på, da må det være et sofaspill som er tilpasser kontroller og ikke mus/tastatur. En annen ting er jo at du med sikkerhet kan slå fast ting du mener, men du hakker ned på andre som deler sine synspunkt. Bare fordi dama di (eller ex) ikke ville ha PCen kobla opp til TVen, betyr ikke det at alle er slik. Generalisering på høyt nivå. 2) Tror ikke jeg forstår hva du mener. Du sier at Wii nærmest er for en co-op maskin å regne, men så sier du at det er plattformen med mist co-op spill? 3) Hva legger du i sosial gaming? Jeg føler av og til at jeg kan være mer sosial hvis jeg spiller med folk over nettet med teamtalk, enn hvis de hadde vært i samme stue. Gamer vi, gamer vi. Jeg er ikke avhengig av å se dem. FIFA derimot trives jeg best med folk i samme rom. Bragging rights you know Endret 27. oktober 2014 av Espp Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Fordi du brukte deg selv som et eksempel på at du brukte stasjonær PC til tven og at det var "lett" Men du vil vel kanskje si at det er vanlig å ha en laptop som er på bedre eller samme nivå som en konsoll også folk flest bruker laptop til tven kun for å se på filmer som regel Å du hoppet over alt annet jeg sa kun for å påpeke at jeg ikke tok med 1 ting av det du sa. Man trenger ikke å ha bo alene for å ha en HDMI-kabel fra en PC langs en vegg til en TV. Den er ikke synlig engang. Og ja, det er like lett å koble til en laptop til en tv som det er å koble til en konsoll. Det er bare å putte inn en HDMI kabel mellom TV og laptop/konsoll. Og er det ikke frihet å kunne ha laptopen med seg overalt, og så koble den til TVen når man vil det så vet ikke jeg. Ja, du vet at du får FIFA, CoD og slikt på PC også? Du vet at man bare kan kjøpe en kablet 360 gamepad så er man i gang. Vil man ha trådløs må man ha en dongel. Ikke noe problem. Det er så enkelt at alle som har en PC kan gjøre det. Nei, det er ikke alle laptoper som er egnet for gaming, men de blir jo heller ikke brukt til det. Det er ikke alle som bruker konsollene sine til "couch co-op" heller, men det er da ikke sånn at det betyr at de kan brukes til det? Wii-argumentet tok Espp seg av. Så langt i 2014 har PC fått 48 "couch co-op"-spill. Xbox One har 13 og PS4 har fått 21. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå