Populært innlegg LarZen Skrevet 12. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 12. oktober 2014 Følgende er et innlegg skrevet påvirket av en smule alkohol og er mest trolig ekstremt uinteressant for ca 99.99% av brukere av dette forum. Allikevel her er innlegget i all sin herlighet. Grunnen til at mange i lang tid har likt konsoll er pga det er så enkelt. Du putter plata i maskinen og du kan spille. Jo lengre vi er ute i den nye konsoll generasjonen så innser jeg at den perioden er over. Idag så er konsoller mer avanserte og er mer lik en PC en noen gang. Konsollene er tett integrert mot nettverks funksjoner som om ikke er oppe å går vil gjøre din konsoll opplevelse dårligere. Noe så enkelt som å sende en melding, få opp informasjon om spill og basiske OS funksjoner.Eller funksjoner i spill er mer en noen gang avhengig av stabile servere. Det vanlige argumentet for å heller spille på konsoll er at det alltid virker. Det er ikke lenger en realitet. Idag er konsoll tilværelsen mer lik det å spille på en PC en noen gang. Så idag etter dag XXX med nettverks problemer, patcher som må lastes ned. Spill som klikker pga Gud vet hva så innser jeg at konsoll. I dette tilfelle PS4 er ikke lengre hva som har gjort at jeg har valgt bort bedre grafiske og ytelses fordeler lengre. Det er ingen grunn lengre til å ikke ta til meg PC som spill plattform. Og det er noe jeg tror gjelder for mange om en tenker litt etter. Tidligere tenkte jeg som så at lavere ytelse er noe jeg kan akseptere pga det er så enkelt og det alltid fungerer med konsoll. Det er ikke situasjonen lengre. Nå skal det bygges en PC tilrettelagt gaming i stua med en ytelse PS4 kan bare drømme om. /rant over 33 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg kjøper de fleste spillene mine på PC, med mindre det er EA eller Ubisoft som står bak. Synes det er mye lettere å spille på den enn på en konsoll. PCen står jo på hele tiden med alle spillene ferdig installert. Steam er fantastisk som holder alt oppdatert for meg. Så det er bare å trykke på ikonet så er jeg i gang. Man får som regel bedre ytelse og spillene er 100-150 kroner billigere også. En konsoll må jeg slå på, vente på at menyen skal dukke opp og gjerne vente på at det skal laste ned en patch eller noe sånt. Det er litt ork å slå på konsollen i forhold til å spille på PC. Når det er sagt så koser jeg meg med konsollspill også, men det blir med de eksklusive spillene og EA og Ubisoft sine spill. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Ja det er kos med konsoll. Sette seg i sofaen å spille. Og før så var det jo slik at du slo på konsollen, puttet plata i maskinen og du var igang. Enklere kunne det ikke bli... Idag så spørs det om PSN er oppe å går. Om PSN har problemer og ting går tregt. Om nettverks strukturen til spillet er stabilt og oppe å går. Om OS funksjoner er opp å går pga nettverks problemer. Du må gjerne laste ned patcher på alt ifra hundre til tusenvis av megabyte. Spill kan ikke virke pga nettverks problemer. Spill klikker pga problemer som fks installasjon som er korrupt, patching som er korrupt. Og diverse problemer som gjør at du må feilsøke for å finne problemet i form av feilkoder ifra PS4. Det er ikke lengre å putte inn en plate og spille. Den tiden begynte forøvrig å forsvinne utover PS3 og X360 sin levetid. PS4 som er den maskinen jeg bruker mest bare bekrefter at den perioden hvor konsoll var bokstavelig talt plug & play er over. Det er ikke så sort å hvit lengre. Og da forsvinner litt av grunnen til at jeg har ofret grafikk å ytelse for min del... 4 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Hadde jeg ikke spart så fryktelig mye hver måned til en leilighet hadde en ny pc blitt kjøpt på flekken. Den PCen jeg har dro ikke bra nok Shadow of mordor, bare rundt low-mid med noe stuttering. Noe som er dårligere ytelse en PS4 min gir. Konsollene mine er så mye ibruk pga eksklusivene dem forskjellige har og multiplattformspill. Men er enig i mange punkter, jeg savner PS2 dagene og Atari det man tok i spillet for så nyte showet problemfritt. Det er nå jeg ønsker ikke at konsoller blir hel digitale, ender opp med å stå i "kø" for å logge meg inn på et singelplayerspill. Endret 13. oktober 2014 av Infamous Toman Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har også lenge hatt planer om å gå fra konsoll til PC. Skulle fyre opp Thief 3 på Xbox One i går, men ble stoppet av en 5 GB oppdatering på toppen av installeringen. Det er dessuten helt uproblematisk å koble til en Xbox One kontroller til en PC som står tilkoblet TV-skjermen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hadde jeg ikke spart så fryktelig mye hver måned til en leilighet hadde en ny pc blitt kjøpt på flekken. Den PCen jeg har dro ikke bra nok Shadow of mordor, bare rundt low-mid med noe stuttering. Noe som er dårligere ytelse en PS4 min gir. Konsollene mine er så mye ibruk pga eksklusivene dem forskjellige har og multiplattformspill. Men er enig i mange punkter, jeg saver PS2 dagene og Atari det man tok i spillet for så nyte showet problemfritt. Det er nå jeg ønsker ikke at konsoller blir hel digitale, ender opp med å stå i "kø" for å logge meg inn på et singelplayerspill. Heldigitale konsoller høres ut som en veldig dyr affære, om de ikke har planer om å konkurrere med prisene på Steam. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Kunne ikke vært mer enig med deg her, LarZen. Jeg argumenterte dyrt og hellig i tidligere generasjoner at konsoll var å foretrekke fordi det var mer brukervennlig og tidseffektivt, men det er ikke sant lenger. Per i dag tar det mye lenger tid for meg å starte et nytt spill på PS3 enn på f.eks. Steam. Hadde det ikke vært fordi mange av favorittspillene mine ikke er tilgjengelige på PC ville jeg ikke kjøpt nye konsoller. Noe annet som bekymrer meg er spilling fra et retro- og samlerperspektiv. I dag kan man helt fint samle på gamle spill til NES, SNES, Megadrive, PS1, N64 eller hva det måtte være, og uten problemer slenge disse i konsollen sin og spille. Jeg ser imidlertid at spill nå ofte krever at jeg laster ned visse patcher/oppdateringer før jeg kan starte, og mange spill har online-aktivering eller i verste fall alltid online-DRM, så jeg lurer på om det i det hele tatt vil være mulig å være retrosamler i fremtiden når disse tjenestene tas ned fordi de ikke lenger er lønnsomme, dvs. uten å laste ned all mulig slags pirateware. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 og Pc har blitt mer som konsoll haha man har steam og big picture mode og en xbox kontoll Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Du er nok ikke alene LarZen. Har selv nå hatt alle 3 konsollene på besøk. Ps4en var den eneste jeg hadde igjen her nå og har hatt den i 6mnd. Den ble solgt og levert videre til ny eier igår. Har gitt opp konsoller, merket det allerede i forrige generasjon at ting ikke stemte helt. Favoritt titler som ikke slo til, mye problemer med dittan og datten som du nevner, lukka system, treghet, lovnader som ikke blir holdt (3 part og 1part) osv.. Hvorfor sitte med en maskin til nesten 4000kr når man stort sett bare bruker netflix når det fungerer ordentlig Nå har jeg bygd en ny solid mini itx stasjonær PC som jeg skal kose meg med i tiden fremover. Denne generasjonen kommer det sannsynligvis ikke inn noen flere konsoller, mulig jeg kanskje hopper på en brukt wii u til 1000 lappen når Zelda slippes og for å få tilgang til noen gamle godbiter siden jeg nå har solgt/selger alle mine gamle konsoller/spill, men utenom det, så er det ikke av interesse å kjøpe eller spille på konsoller lenger. chromecast, pc, android tlf, og en liten ipad for lett underholdning, går det i her nå. 3 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 og Pc har blitt mer som konsoll haha man har steam og big picture mode og en xbox kontoll Det er valgfritt. Det er konsoller som har blitt mer om PC. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 og Pc har blitt mer som konsoll haha man har steam og big picture mode og en xbox kontoll Det er valgfritt. Det er konsoller som har blitt mer om PC. ja da, var bare en liten spøk, fordi det er en sannhet i det også Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 God morgen folkens! God å se at jeg ikke er alene i min lille utblåsning i natt. Og som Spartapus er inne på så er det å samle på spill noe som viser seg å bli mer komplisert en å ta vare på spillene. Det er nå så mange ting som kan gjøre et spill så si uspillbart i fremtiden. Mens på PC så vil spillene fungere på ny hardware nesten uansett tid det kom ut. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeje, jeg ser hva dere mener Konsoll i dag er virkelig ike hva den en gang var. Husker da jeg fikk min frste konsoll da jeg var 10 år, så var nintendo 64. Alt som trengtes det var å putte kasetten i maskina, å trykke på knappen, så boota den rett inn i spillet, å det var det.I dag så er det oppdateringer server problemer eller hackere som har kjørt serverne ned.Så jeg er glad for at jeg har drive med pc i 8 år å har en ganske solid gaming pc som kan makse ut alle dagens spill På 3 skjermer ogsåÅ jeg har alle dagens konsollene for demmes exclusiver slik som ps4 og infamous second son, ps3 for gow, infamous, uncharted etc.. og samtlig en god del nintendo konsoller. utenom X1 da den ikke har noen exclusiver. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 PC-gaming er like enkelt som på konsoll ja, og den ekstra ytelsen kommer du til å kose deg glugg ihjel med. Testet Shadow of Mordor på PS4en til en kamerat her om dagen, og det var grusomt etter å ha spilt det på 60fps på PC. 3 Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) PC-gaming er like enkelt som på konsoll ja, og den ekstra ytelsen kommer du til å kose deg glugg ihjel med. Testet Shadow of Mordor på PS4en til en kamerat her om dagen, og det var grusomt etter å ha spilt det på 60fps på PC. Det koster glugg ja, men for oss pc gaming entusiaster, så er det ingenting som er som å spille et spill i 60-120 fps i 3d (eller 120+ fps på 3 skjermer i nvidia surround i 3d) Men om man kun vil spille for å spille, å ikke tenker mye på verken fps eller grafikk, så er konsollen veien å gå. Endret 12. oktober 2014 av Gintoki Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 og Pc har blitt mer som konsoll haha man har steam og big picture mode og en xbox kontoll Det er valgfritt. Det er konsoller som har blitt mer om PC. ja da, var bare en liten spøk, fordi det er en sannhet i det også Ser du på hardware spesifikasjonene så lukter det litt pc også. Husker tilbake 10-15 år og hvordan x86 var dødene etter ekspertene. Er ganske logisk at de patcher osv men tvunget download når du bare vil spille noen minutter et hat, unødvendig om det ikke er flerspiller. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Fordelen konsoller fortsatt har mot PC er at det kun finnes en konfigurasjon per plattform ( bortsett fra harddisken som kan variere). Kjøper jeg PS4 så er det en PS4 akkurat som alle andre, og skal fungere deretter. Spillene er laget for akkurat den maskinen jeg sitter med, og det vil stort sett være enkelt å undersøke eventuelle problemer både før og etter kjøp av et spill. Så selv om konsollene er mister mye av den der "plug & play" funksjonaliteten de hadde for <10 år siden, vil jeg fortsatt si det finnes gode fordeler i å eie konsoller for de som ønsker en oversiktlig plattform med faste rammer rundt seg. Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Må si meg enig med LarZen jeg også. Jeg har alltid eid både en game pc og en konsoll, nå en ps4 og en veldig "up to date" datamaskin (mtp hardware), men så lenge det er mulig foretrekker jeg å kjøpe spillene til pc. Sitte i sofan å spille på hjemmekinoen gjør jeg uansett da både pc`n og ps4`n er koblet til hjemmekinoreceiveren. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Jeg er med på hva trådstarter sier (og vurderer selv pc til denne generasjonen, da jeg allerede har Wii U), men konsoll er etter mitt vett fortsatt overlegen pc på ett område; couch multiplayer. Pris er et annet argument for konsoll; vis meg gjerne en spill-PC til 3500kr som kan konkurrere med denne generasjons konsoller. Endret 13. oktober 2014 av Mr. ve 1 Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Njo, kanskje det, men jeg ser ikke helt problemet egentlig. En må trykke et par ganger mer og en gang i blant oppdatere spillet med fikser, forbedringer og balanseringtweaks, som egentlig mange gamle spill kunne ha trengt, men som var umulig på den tiden. Man får jo også en multimediamaskin som kan brukes til alt, og som har tilgang til alle nye spill online. Er jo kjekt å ha ei maskin som gjør litt mer enn bare å kunne starte det ene spillet som sitter i. Men jeg ser at du snakker om opplevelsen i forhold til PC, og jeg har vel alltid vært PC først og konsoll som sekundær spillmaskin, og har aldri brukt den derre "bare å sette seg ned i sofaen og begynne å spille" som et argument for hvorfor jeg velger å spille på konsoll i det hele tatt. Mitt argument er bare at jeg vil ha tilgang til de spillene som ikke kommer på PC eller som kun gir en god opplevelse på konsollene. Nintendo, f.eks, er jo en opplevelsespakke føler jeg. Der trenger du maskina og kontrollerne. Jeg håper inderlig at Nintendo ikke begynner å gi ut kjernespillene sine på andre plattformer. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå