Gå til innhold

"Meninger" "Kommentarer" I Avisene overfylt av hvor vanskelig det er å være jente/kvinne?

Anbefalte innlegg

Jenter er mer overfladiske en gutter.

Det er fakta som er bevist gang på gang,

Neppe. Kilde?

De snakker litt om det i denne artikkelen.

OK Cupids kundegruppe er neppe såpass representativ at en seriøs forsker ville dra konklusjoner om hvilket kjønn som er mest overfladisk og ikke. Videre er denne statistikken og artikkelen såpass overfladisk i seg selv, at det er umulig å konkludere med noe som helst. Jeg spurte vel egentlig etter kilder fra forskning, man kan alltids finne noe på nettet som støtter ens syn. For eksempel, om jeg mener menneskeheten styres av øgler fra en annen dimensjon, kan jeg finne massevis av kilder på nettet, det betyr ikke at det er sant.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://blog.ted.com/2013/02/14/7-things-we-learned-about-online-dating-from-the-co-founder-of-okcupid/

I likhet med resten av dyreriket, så er det damene som stiller kravene og ofte kan være nøye med hvem de velger, men oss menn må sloss om damene og ofte må sikte lavere for å få oss noe :p

Vi som ikke er "alfahanner" blir først interessante når de har fått barn og trenger en pappa til barna, mens alfahannen er over på neste dame ;)

Bare for å flisespikke litt, så viser den undersøkelsen mer at kvinner er elendige til å vurdere om noen er over eller under gjennomsnittlig pene. Selv om de synes at 80% av menn er "under gjennomsnittlig pene" så legger de likevel mindre vekt på utseende når det gjelder å svare enn menn, MEN det som burde vært tatt med i undersøkelsen burde være hvor mange menn som sender uten å få svar vs. kvinner... du har som sagt rett; til syvende og sist er det kvinner som sitter på "makten" her, og selv de styggeste buruglene (de som ligger nederst på den nesten perfekte bell-kurven som menn vurderer kvinnelig utseende etter) kan få napp på dagen, om de bare er villige til å senke standarden litt (gjerne litt ned mot sitt nivå)

:)

Ellers en veldig interessant undersøkelse...

Lenke til kommentar

Neppe. Kilde?

OK Cupids kundegruppe er neppe såpass representativ at en seriøs forsker ville dra konklusjoner om hvilket kjønn som er mest overfladisk og ikke. Videre er denne statistikken og artikkelen såpass overfladisk i seg selv, at det er umulig å konkludere med noe som helst. Jeg spurte vel egentlig etter kilder fra forskning, man kan alltids finne noe på nettet som støtter ens syn. For eksempel, om jeg mener menneskeheten styres av øgler fra en annen dimensjon, kan jeg finne massevis av kilder på nettet...

Hva med at du i stedet finner noe relevant forskning? Dette er langt mer relevant enn noe du har bidratt med :)

Lenke til kommentar

Mange kvinner er veldig opptatt av å bekjempe fattigdom i verden. Dessverre har de ingenting å bidra med siden pengene går til sko, klær, sminke, mobiltelefon, parties, botox, tarmskylling, treningsstudio, silikoninnlegg og vesker som er så dyre at de kunne vaksinert en hel landsby i USA mot politisk apati. Mellom all shoppingen og selvpyntingen skal det også avsettes tid til å baksnakke andre kvinner mens en sprader rundt som en hybrid av en overmalt indianer og en kyborg. Ikke rart at psykiske lidelser brer om seg.

Snart åpnes vel den første intimbarberingssalongen for barn....

Sooom de skylder på mennene i samfunnet for.

Jeg er helt enig deg TS, men face it. Det er vel ingenting som skaper mer debatt (m.a.o klikk -> annonsevisninger = $$) for nettaviser en feministpropaganda. Det går vel over snart.

Endret av Snorkeling Platypus
Lenke til kommentar

http://blog.ted.com/2013/02/14/7-things-we-learned-about-online-dating-from-the-co-founder-of-okcupid/

I likhet med resten av dyreriket, så er det damene som stiller kravene og ofte kan være nøye med hvem de velger, men oss menn må sloss om damene og ofte må sikte lavere for å få oss noe :p

Vi som ikke er "alfahanner" blir først interessante når de har fått barn og trenger en pappa til barna, mens alfahannen er over på neste dame ;)

Bare for å flisespikke litt, så viser den undersøkelsen mer at kvinner er elendige til å vurdere om noen er over eller under gjennomsnittlig pene. Selv om de synes at 80% av menn er "under gjennomsnittlig pene" så legger de likevel mindre vekt på utseende når det gjelder å svare enn menn, MEN det som burde vært tatt med i undersøkelsen burde være hvor mange menn som sender uten å få svar vs. kvinner... du har som sagt rett; til syvende og sist er det kvinner som sitter på "makten" her, og selv de styggeste buruglene (de som ligger nederst på den nesten perfekte bell-kurven som menn vurderer kvinnelig utseende etter) kan få napp på dagen, om de bare er villige til å senke standarden litt (gjerne litt ned mot sitt nivå)

Få napp er ikke det samme som å å få en livsledsager, så jeg synes påstanden om at kvinner er mer overfladiske er foreløpig svært dårlig underbygd.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kvinner vil helst se ut som en sekk skiftnøkkler.

Bildesøk på Google ("sack of wrenches") gjorde meg ikke noe klokere. :hmm:

Må bare innrømme at jeg ikke forsto denne sammenligningen.

edit: aha: De vil være tynne og formløse....Jeg så meg blind på "sekken"....

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar

Neppe. Kilde?

Kilder? Hvem trenger kilder så lenge man har litt erfaring på området? :)

Ta datingsider som et eksempel. En middels mann får sjelden noen henvendelser, og selv om han selv sender mange henvendelser, så er det få svar (om noen i det hele tatt). Alle jentene jeg kjenner som har forsøkt datingsider, uansett utseende og kropp, får flere forespørsler om dater hver dag.

En pen mann, derimot, får masse henvendelser. Det virker altså som alle kvinnene, nesten uansett utseende, kun tar kontakt med kun de peneste mennene.

Det er omtrent det samme på byen, bare i enda større grad fordi da er det stort sett ikke et seriøst, langvarig forhold man er ute etter.

Jeg har mange venner av begge kjønn. Kun de pene guttene i gjengen skjønner ikke at det er så vanskelig for oss andre gutta å "få napp", mens ingen av jentene skjønner at det er vanskelig. Ut fra hvordan de snakker, så kan de omtrent få seg en kjæreste "on demand" når det måtte passe. Eneste problemet er å finne en som er bra nok.

Kanskje er gutter mer desperate enn jenter, men det tror jeg er en direkte konsekvens av at jenter er veldig kresne.

Jeg høres kanskje veldig bitter ut, men jeg er fornøyd med livet. Dette er rett og slett erfaringer jeg har gjort meg, og det er slik livet er. Ingen grunn til å være bitter, men fakta er fakta :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

La oss si jenter er mer kresne i forhold, hvordan er det likestilt med mer overfladisk?

Å være kresen på utseende, økonomi, kropp... er jo nettopp å være overfladisk.

Det er bare at kresen generelt ikke betyr at man er kresen på disse tingene.

Men nå var det nettopp disse tingene jeg snakket om i mitt innlegg, så jeg regnet med at det var underforstått.

Lenke til kommentar

La oss si jenter er mer kresne i forhold, hvordan er det likestilt med mer overfladisk?

Å være kresen på utseende, økonomi, kropp... er jo nettopp å være overfladisk.

Det er bare at kresen generelt ikke betyr at man er kresen på disse tingene.

Men nå var det nettopp disse tingene jeg snakket om i mitt innlegg, så jeg regnet med at det var underforstått.

Det er ikke noe underforstått med et eksempel, du kan ikke ta et eksempel som ikke i seg selv underbygger påstanden din, og så si det er underforstått at det er det som underbygger påstanden din det er snakk om.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neppe. Kilde?

OK Cupids kundegruppe er neppe såpass representativ at en seriøs forsker ville dra konklusjoner om hvilket kjønn som er mest overfladisk og ikke. Videre er denne statistikken og artikkelen såpass overfladisk i seg selv, at det er umulig å konkludere med noe som helst. Jeg spurte vel egentlig etter kilder fra forskning, man kan alltids finne noe på nettet som støtter ens syn. For eksempel, om jeg mener menneskeheten styres av øgler fra en annen dimensjon, kan jeg finne massevis av kilder på nettet, det betyr ikke at det er sant.

Ehh OK Cupid har et utvalg som er større og mer representativt enn en forsker en gang kunne drømme om å ha. De har en statistikkbank som overgår det aller aller meste av forskning på sosiale fenomener.

Og her er fordelingskurvene som viser de ubestridbare fakta:

http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Kvinner rater altså 80% av menn som under gjennomsnitts attraktive.

Takk for at du viser oss din ignoranse.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Få napp er ikke det samme som å å få en livsledsager, så jeg synes påstanden om at kvinner er mer overfladiske er foreløpig svært dårlig underbygd.

AtW

Jeg vet ikke om du har lest hva jeg skrev...

"Selv om de synes at 80% av menn er "under gjennomsnittlig pene" så legger de likevel mindre vekt på utseende når det gjelder å svare enn menn"

Med andre ord; menn er mer overfladiske...

Jeg påpekte bare at undersøkelsen viser at kvinner vurderer menn som mindre pene/attraktive enn realiteten. 50% av menn må nødvendigvis være "gjennomsnittlig attraktive eller bedre", mens undersøkelsen viser at kvinner synes at bare 20% av menn er det.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe underforstått med et eksempel, du kan ikke ta et eksempel som ikke i seg selv underbygger påstanden din, og så si det er underforstått at det er det som underbygger påstanden din det er snakk om.

AtW

Jeg skjønner ikke hva du prater om. Mulig jeg brukte ordet "kresen" på feil måte. Uansett er jeg lei av at du skal henge deg opp i at folk sier noe på litt feil måte, og så dra hele tråden langt off-topic med det som grunnlag. Du prøver det også i post nr 25 og 38 (du mener at "få napp" er "feil dynamikk") og jeg har sett det i flere andre tråder også at du henger deg opp i totalt irrelevante ting. Det du svarer med, viser jo at du skjønner hva vi mener. Så hvorfor gidder du? Endret av Molekylet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg si det i klartekst, å være kresen underbygger ikke at man er overfladisk.

At kvinner har lettere for å få napp er ikke automatisk det samme som at man har lettere for å få en livsledsager, er ikke noe mer eller mindre enn det.

Det relevante er uansett at det ikke akkurat har bugnet av argumenter som underbygger at kvinner er mer overfladiske. Sleng på litt mere skikkelig argument, så hjelper det.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...