moby_duck Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hei! Jeg er kunde hos DNB per i dag, og fikk nylig beskjed om at rentene skal endres. Blant annet nedjusteres BSU til 4.4%, og sparekonto med innskudd mellom 100k og 500k får kun 2.0% rente. Derfor vurderer jeg å bytte bank. Men i løpet av året har jeg spart opp en del renter som vil bli utbetalt ved årsskifte. Hvis jeg bytter bank før nyttår, hva skjer med rentene? Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Bare ha en konto værende i DNB hvor rentene kan bli utbetalt Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Gjelder dette for BSU også? Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) BSU konto kan du flytte fritt mellom bankene, bare ring den nye banken å si du vil flytte BSU kontoen din :-) Dette er jeg 99% sikker på. EDIT: da tror jeg du må si fra til din gamle bank at opptjente renter skal overføres til en annen konto (innenfor samme bank) Endret 11. oktober 2014 av Ajeey Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Hei! Jeg er kunde hos DNB per i dag, og fikk nylig beskjed om at rentene skal endres. Blant annet nedjusteres BSU til 4.4%, og sparekonto med innskudd mellom 100k og 500k får kun 2.0% rente. Derfor vurderer jeg å bytte bank. Men i løpet av året har jeg spart opp en del renter som vil bli utbetalt ved årsskifte. Hvis jeg bytter bank før nyttår, hva skjer med rentene? Sier du opp selve kontoen (eller hele kundeforholdet med banken) blir opptjente renter utbetalt samtidig med innestående saldo. Endret 12. oktober 2014 av Molekylet 3 Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hvilken bank vurderer du å bytte til da? Jeg er litt i samme situasjon. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 DNB har dårlige vilkår på sparekontoen, det er lett å finne bedre alternativer. Forutsatt at du har så mye på kontoen at det er noe å bry seg med...På BSU har de vært bra. De setter nå ned renten. Men det kommer nok de fleste andre til å gjøre også, så jeg ville ventet med å bestemme meg for hvor jeg eventuelt skulle flytte den. (Og hvis du i tillegg har BSU II er det kanskje ikke fullt så lett å bytte...) 4,4 % er fremdeles en meget god rente i en tid der du kan få boliglån ned mot 3 % Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Vil du ha rentene i dag, kan du si du vil stenge kontoen. Jeg har aldri stengt konto, jeg bare flytter pengene. Så kan jeg alltids ta i bruk den samme banken senere. Man "bytter" ikke bank lenger, man bare flytter pengene. Tåler du å vente så er det bare å logge seg inn etter nyttår og "rydde opp". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå