Gå til innhold

Utestående renter ved bankbytte

moby_duck

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er kunde hos DNB per i dag, og fikk nylig beskjed om at rentene skal endres. Blant annet nedjusteres BSU til 4.4%, og sparekonto med innskudd mellom 100k og 500k får kun 2.0% rente. Derfor vurderer jeg å bytte bank. Men i løpet av året har jeg spart opp en del renter som vil bli utbetalt ved årsskifte. Hvis jeg bytter bank før nyttår, hva skjer med rentene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BSU konto kan du flytte fritt mellom bankene, bare ring den nye banken å si du vil flytte BSU kontoen din :-) Dette er jeg 99% sikker på.

EDIT: da tror jeg du må si fra til din gamle bank at opptjente renter skal overføres til en annen konto (innenfor samme bank)

Endret av Ajeey
Lenke til kommentar

Hei! Jeg er kunde hos DNB per i dag, og fikk nylig beskjed om at rentene skal endres. Blant annet nedjusteres BSU til 4.4%, og sparekonto med innskudd mellom 100k og 500k får kun 2.0% rente. Derfor vurderer jeg å bytte bank. Men i løpet av året har jeg spart opp en del renter som vil bli utbetalt ved årsskifte. Hvis jeg bytter bank før nyttår, hva skjer med rentene?

Sier du opp selve kontoen (eller hele kundeforholdet med banken) blir opptjente renter utbetalt samtidig med innestående saldo.

Endret av Molekylet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

DNB har dårlige vilkår på sparekontoen, det er lett å finne bedre alternativer. Forutsatt at du har så mye på kontoen at det er noe å bry seg med...

På BSU har de vært bra. De setter nå ned renten. Men det kommer nok de fleste andre til å gjøre også, så jeg ville ventet med å bestemme meg for hvor jeg eventuelt skulle flytte den. (Og hvis du i tillegg har BSU II er det kanskje ikke fullt så lett å bytte...)

4,4 % er fremdeles en meget god rente i en tid der du kan få boliglån ned mot 3 %

Lenke til kommentar

Vil du ha rentene i dag, kan du si du vil stenge kontoen. Jeg har aldri stengt konto, jeg bare flytter pengene. Så kan jeg alltids ta i bruk den samme banken senere. Man "bytter" ikke bank lenger, man bare flytter pengene. Tåler du å vente så er det bare å logge seg inn etter nyttår og "rydde opp".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...