MrAvionics Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hei ! Noen som vet når bom-helvetet åpner i Vestfold ? Eller har det allerede åpnet ? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg vet ikke når det åpner, men jeg var i nærheten av Larvik senest i dag, og da var det kun en stasjon som var åpen. Det har tydeligvis ikke åpnet enda. Mvh Faller Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Takk for svar. Men de er vel ikke i larvik ? Tenker på de fire mellom sandefjord og horten Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 De var heller ikke aktive. Jeg glemte å skrive at vi kjørte fra Oslo --> Larvik. Mvh Faller 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hvordan skal man kjøre Drammen - Kristiansand nå uten å bli fullstendig flådd? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har sett ut en rute, den tar 28min lengre tid. http://preview.tinyurl.com/Drammen-Krsand Da slipper man de fire nye OG den på 12kr mellom sandefjord og Larvik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Dere skulle bodd i Bergen ! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Dere skulle bodd i Bergen ! Hørte det skal komme tre-fire nye bommer på Askøy alene. Folk kan jo bare selge bilen og melde seg på nav, hva er vitsen med å jobbe når man blir ranet av staten. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Hei ! Noen som vet når bom-helvetet åpner i Vestfold ? Eller har det allerede åpnet ? De er ikke åpnet, men kjørte til Torp for 3 uker siden, og da holdt de på å installere noe av utstyret, så er nok ikke lenge igjen. Åpne fartsgrensen til 110 vil de heller ikke gjøre før bommene er oppe. Endret 12. oktober 2014 av multisync Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Det blir ikke innført bompenger før rundt i Desember, så du kan kjøre "gratis" inntil videre. Fartsgrensen er satt opp til 110km for ikke så lenge siden, men den er 80 på rushtid enkelte steder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Dere skulle bodd i Bergen ! Hørte det skal komme tre-fire nye bommer på Askøy alene. Folk kan jo bare selge bilen og melde seg på nav, hva er vitsen med å jobbe når man blir ranet av staten. Ikke glem rushtidsavgiften som og kommer. Jeg bor innestengt av bompengeringer Heldigvis så satser de på kollektivtrafikken og høyner prisen på bussbilletter, lenge leve politikere! Endret 12. oktober 2014 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Dere skulle bodd i Bergen ! Hørte det skal komme tre-fire nye bommer på Askøy alene. Folk kan jo bare selge bilen og melde seg på nav, hva er vitsen med å jobbe når man blir ranet av staten. Ikke glem rushtidsavgiften som og kommer. Jeg bor innestengt av bompengeringer Heldigvis så satser de på kollektivtrafikken og høyner prisen på bussbilletter, lenge leve politikere! Ja alt for å håve inn mer penger til statskassen (eller kommunekassen for den saks skyld). De som kommer fra Sotra og Askøy må snart betale bompenger i egen kommune for så å stå i kø frem til de også må betale bompenger og rushtidsavgift i Bergen. Det er også snakk om rushtidsavgift i Sotra, Askøy, Åsane og andre bydeler der det er kø inn til Bergen. Samme opplegget når man skal reise tilbake igjen. Hadde de brukt pengene på å bygge ut skikkelige veier så hadde vi ikke trengt å stå i kø og forurense. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Det komiske med det hele er jo at den store forurensingen kommer fra skipene som ligger på tomgang midt i sentrum. Endret 12. oktober 2014 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 En forsyningsbåt i Bergen forurenser like mye som 500 biler, bare ved å stå i ro. Og supplybåter er ikke de største båtene en gang, men det er mange av dem. Båtene i Bergen forurenser mer enn 50 000 biler. Men bilistene er melkekuene som de tjener grovt på. Jeg betaler 12 000 kr per år for å stå i Bygarasjen, men min bil forurenser ikke når den står parkert. Kanskje jeg skal søke om miljørabatt Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Det blir ikke innført bompenger før rundt i Desember, så du kan kjøre "gratis" inntil videre. Fartsgrensen er satt opp til 110km for ikke så lenge siden, men den er 80 på rushtid enkelte steder. Så greit da! Takk for svar. Noen som vet hva de kommer på ? Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har sett ut en rute, den tar 28min lengre tid. http://preview.tinyurl.com/Drammen-Krsand Da slipper man de fire nye OG den på 12kr mellom sandefjord og Larvik. Det står fortsatt at ruten har bompenger. Jeg akter ikke å kjøre gjennom en eneste bom. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) http://tinyurl.com/Drammen-Krsand-Bomfri Here you go ! En time lengre mener maps at den ruten er! Endret 13. oktober 2014 av MrAvionics Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Helt greit det. Får jo sett mer av det flotte sørlandet Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Kjørte forbi den som er mellom sandefjord og Torp igår og det var teipet over bomskiltet, men noe utstyr er der enda siden brikken min peip som signal om at den ble lest. Så det er nok det utstyret de monterte som multisync skrev om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå