Gå til innhold

Får ikke lyd på filmer.. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpte meg en ny Samsung smart tv idag, den funker utmerket helt til jeg skal se filmer eller høre på musikk via apper på tven. (viaplay & spotify).

Når jeg spiller av disse filmene eller musikken får jeg bare lyden fra tv kanalen i bakgrunn på høytallerne...

Har en Denon bluray reciever RBD-X1000, sånn alt i ett system som er koblet til høytalerne og med hdmi i tven..

 

Jeg er helt grønn på dette området og hvis noen kunne hatt noen tips om hva som kan funke hadde det vært awesome!

Endret av Ngjii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du mangler en digital kabel fra din TV, til din Blue ray spiller. Går ut ifra at du i din RBD-X1000 også har et forsterker anlegg, 5.1 , Digital Dolbu Sorrund (?).

 

Når du spiller av fra blue ray spiller overføres både bilde og lyd, men TV kan kun gjengi en del av det hele lydbildet, mens en return kabel, såkalt Digital X-PID kabel, vil gi deg det hele lydbilde til din forterker, som i return fra din TV.

 

Hør med selgerstedet ditt der du kjøpt din nye TV fra. De vil nok kunne hjelpe deg, og spør om du ikke mangler en digital return kabel fra din TV, for fullt ut lydbilde?

Lenke til kommentar

Denon anlegget hans har ikke mulighet for digital inngang, kun analoge.

 

Så han må ha analog utgang fra TVen til Denonen. HDMI utgangen på den støtter heller ikke ARC ser det ut til. Verste løsning er å bruke hodetelefonutgangen fra TVen (hvis den har) med en 3,5mm til 2xRCA kabel til forsterkeren. Ikke optimalt, men funker.

 

Maxijoker: med det navnet så og dine feil benevnelser så høres det ut som du prøver å kødde med han. Har aldri hørt om Digital X-PID kabel. Overføringstypen som de bruker digital ut av TV (utenom når HDMI har Audio Return Channel) kalles "S/P Dif" hvis det er det du prøvde å referere til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...