Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tett kjøkkenvask

Anbefalte innlegg

Avløpet på kjøkkenvasken min er tett. Jeg har demontert vannlåsen og rengjort alt, men det viser seg at pluggen sitter lenger inne i hovedavløpet Har prøvd med stakefjær, men det hjelper ikke mye. Det er nesten helt tett.

Hva gjør jeg nå? Må røret spyles opp eller finnes det vidundermiddel som kan fixe dette?

Spørsmål nr 2. Røropplegget under vasken (vannlås og koblinger) er vanskelig å få sammen. Det er av plast og gjengene er dårlige på noen koblinger.

Hva kan kostnaden være å bytte ut vannlåsen, dvs røropplegget fra 2 vasker til hovedavløpsrøret? Deler + arbeid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YEEESSS!!

Jeg klarte det! Dro inn hageslangen og dyttet inn ca 3-4 meter før det sa stopp. Masserte litt frem og tilbake og plutselig løsnet det og vannet fosset ut av røret. Deilig!! Tenker jeg sparte mange tusenlapper der.

Nå benytter jeg sjansen og kjører rengjøring av røret. Bruker kombinasjon av klorin, kaldt vann fra slangen og kokende vann fra vannkoker. Nå skal dritten ut av røret før jeg skal forsøke å få vannlåsen på plass.

Er i tvil om jeg klarer det så spørsmål om kostnad ved bytte av vannlås står ubesvart.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, det var jo en veldig hyggelig pris. Skal teste den hvis jeg ikke får det til med eksisterende utstyr..

Har nå fullført rengjøring av vannlåsen og den er nå klart for montering. Det var utroliig mye illeluktende gørr og guffe i rørene...en fryktelig jobb. Er glad jeg ikke er rørlegger av yrke.. :)

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...