Gå til innhold

Tt Volcano 11 eller Swiftech MCX462V?

Raphaug

Anbefalte innlegg

Halla!

Har ocerklokket pc`n min fra xp2600+ Barton @ 3200..

Kjøleren jeg har er en Thermaltake Volcano 11 som bråker fælt!

Hvis den kjøler på lavest nivå så blir cpu`n varm, og datan min slår seg av og en alarm kommer..

Er det da bedre å kjøpe en Swiftech MCX462V med Artic Silver 5 med en såkallt "80mm 19dB" Papst viffte?

Tenker i forhold til kjøler og til pris..

Er noen av de andre Swiftech kjøleribbene egenet til mitt bruk?

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla!

Har ocerklokket pc`n min fra xp2600+ Barton @ 3200..

Kjøleren jeg har er en Thermaltake Volcano 11 som bråker fælt!

Hvis den kjøler på lavest nivå så blir cpu`n varm, og datan min slår seg av og en alarm kommer..

Er det da bedre å kjøpe en Swiftech MCX462V med Artic Silver 5 med en såkallt "80mm 19dB" Papst viffte?

Tenker i forhold til kjøler og til pris..

Er noen av de andre Swiftech kjøleribbene egenet til mitt bruk?

:D

Er det mulig? har samme prossesoren som deg, har en thermaltake volcano9 @ 2200 rpm (20db).. Og idle tempraturen er 47-48 grader. Kjører jeg vifta for fult er jeg på ca 32 grader. Mulig du trenger noen kabinetts vifter som duger.

ps. 400*11 1,7 vcore.

Lenke til kommentar

har hørt at den MCX462v er alt for tung og kan skade CPUen. er dette sant ? noen erfaringer ? jeg tenker på akkurat det samme og kjølpe en 2500 barton og klokke den til 3000 elle 3200

..

så jeg lurte også på hvem vifte jeg burde kjøpe som holder god temp og bråker lite..

helst undr 600 :p

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for en Swiftech med en 92mm Zalmann vifte,jeg har dette og har oc min Barton2500@3000 og ligger på 41-42grader idle og 46-47grader med max load på 2500rpm og 26db.  :D  :-) 80mm 19db Papst blir litt for lite,flytter ikke nok luft.

Er du sikker på at MCX462V passer på hovedkortet hans, NF7-S V 2.0?

Den er jo enorm! Har samme kortet selv og kan ikke skjønne hvordan det skal gå til... Er selvføgelig mulig å modde kortet ved å flytte noen kondansatorer , men d er svært få som er vilige til det...

Et annet alternativ er Thermalright SLK947-U som er spesielt konstruert til å få plass på trange hovedkort. Denne kjøler også veldig bra har jeg hørt og har også plass til 92mm vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...