Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Ikke start etter vask

rsun

Anbefalte innlegg

Jeg er av dem som vasker bilen selv, men i dag når jeg skulle starte bilen, var det så vidt det var liv i han. Den hadde da stått over natta etter vask.

Jeg har ikke peiling på bil, men det må være batteriet som var utladet. Men problemet er, jeg vet ikke hvorfor. Det sto ingenting på som kunne lade ut batteriet. Er det en mulighet at jeg har spylt panser og front så grundig at batteriet har blitt fullt i vann??

Når jeg til slutt fikk start på bilen, var det ingen problemer og den starter og stopper som den skal.

Dette er en Auris 2010-modell. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er det vedlikeholdsfritt batteri (uten lokk over cellene)? Da skal det ha et lite "øye" som skal indikere status, som er enten grønt (OK), hvitt (utladet) eller sort (defekt). Ikke alltid til å stole på...

Det kommer ikke vann i batteriet ved vask. Dersom det er veldig skittent rundt batteriet og polene, kan du få krypestrøm fra + til jord når skitten er våt, men da er du veldig uheldig. Vask og tørk godt av batteriet. Sjekk også at polklemmene er ordentlig festet, og smør gjerne på syrefri vaselin for å unngå at det irrer. Dersom det er irr, må du ta av klemmene og gjøre rent først. Sett på lader og se om batteriet tar lading. Lad det opp, og se om det holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...