Gå til innhold

Slå på kupevarmer automatisk

Anbefalte innlegg

Har tidligere år brukt forskjellige billigløsinger fra Jula med varierende hell og stabilitet.

Det første jeg brukte var et analogt og manuelt klokkeur som slo inn og ut ved visse tidspunkt.

Neste år ble det en digital dings med fjernkontroll, denne hadde to problemer:

-Veldig dårlig grensesnitt som gjorde den veldig vanskelig å konfigurere

-Konfigen lå i selve fjernkontrollen slik at fjernkontrollen måtte ligge innen rekkevidde for at timeren skulle slå inn.

Jeg har lyst på en mer elegant løsning.

Minimumskrav:

- Må slås på og av ved klokkeslett jeg bestemmer

Ønsker:

- Hadde også vært greit om jeg kunne benytte en fjernkontroll, men for at dette skal være aktuelt må denne kunne gi en tilbakemelding "Enhet suksessfult påslått" slik at man ikke plutselig finner ut at man var utenfor rekkevidde uten å vite det..

Men kanskje aller helst:

Mulighet for å kunne slå av og på fra min PC eller mobiltelefon.

Jeg tenker da kanskje at enheten må kobles mot mitt wlan, enten via egen "ruter"for boksenes signaler eller direkte på WLANet. Server har jeg likevel stående så dersom man trenger ekstra programvare kjørende døgnet rundt er ikke det videre problematisk.

Burde ikke være for dyrt.

Jeg er teknisk, så om det er noe avansert burde det går bra, programmering kan jeg dog ikke noe med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tidligere år brukt forskjellige billigløsinger fra Jula med varierende hell og stabilitet.

Det første jeg brukte var et analogt og manuelt klokkeur som slo inn og ut ved visse tidspunkt.

Neste år ble det en digital dings med fjernkontroll, denne hadde to problemer:

-Veldig dårlig grensesnitt som gjorde den veldig vanskelig å konfigurere

-Konfigen lå i selve fjernkontrollen slik at fjernkontrollen måtte ligge innen rekkevidde for at timeren skulle slå inn.

Jeg har lyst på en mer elegant løsning.

Minimumskrav:

- Må slås på og av ved klokkeslett jeg bestemmer

Ønsker:

- Hadde også vært greit om jeg kunne benytte en fjernkontroll, men for at dette skal være aktuelt må denne kunne gi en tilbakemelding "Enhet suksessfult påslått" slik at man ikke plutselig finner ut at man var utenfor rekkevidde uten å vite det..

Men kanskje aller helst:

Mulighet for å kunne slå av og på fra min PC eller mobiltelefon.

Jeg tenker da kanskje at enheten må kobles mot mitt wlan, enten via egen "ruter"for boksenes signaler eller direkte på WLANet. Server har jeg likevel stående så dersom man trenger ekstra programvare kjørende døgnet rundt er ikke det videre problematisk.

Burde ikke være for dyrt.

Jeg er teknisk, så om det er noe avansert burde det går bra, programmering kan jeg dog ikke noe med.

Det kan du enkelt ordne med en Telldus Net,

NEXA LGDR-3500 som i tillegg til utstyret trekker et rele som igjen aktiverer en Nexa WBT-912.

Programvare for PC og telefon er gratis.

NEXA LGDR-3500 kan styres fra TelldusLive og/eller fjernkontroll.

Nexa WBT-912 sender signal som kan vises på PCog tlf.

Endret av arneolav
Lenke til kommentar

Tar jeg feil når jeg syns det virker som NEXA LGDR-3500 og Nexa WBT-912 i denne sammenheng er to enheter som for meg vil gjøre det samme, bare den ene er internt i en bryter (og bevarer bryterfunksjonaliteten) og den andre er eksternt?

Telldus Net er vel slik jeg skjønner programvare som enten kommer via en webside, eller som kan installeres på en egen server.

Men må jeg ikke ha en slik nexagateway eller vil enheter kunne koble seg rett mot wlan?

Lenke til kommentar

Tar jeg feil når jeg syns det virker som NEXA LGDR-3500 og Nexa WBT-912 i denne sammenheng er to enheter som for meg vil gjøre det samme, bare den ene er internt i en bryter (og bevarer bryterfunksjonaliteten) og den andre er eksternt?

Telldus Net er vel slik jeg skjønner programvare som enten kommer via en webside, eller som kan installeres på en egen server.

Men må jeg ikke ha en slik nexagateway eller vil enheter kunne koble seg rett mot wlan?

Du behøver ingen Nexa Gateway.

Nexa LGDR 3500 er mottager og kan bryte/koble inntil 3500 watt.

WBT-912 er sender som sender signal til f.eks TelldusNet.

Signal vises i web-siden TelldusLive, eller Tellmon på Tlf.

TelldusNet: http://www.clasohlson.com/no/TellStick-Net,-gateway-for-smarte-hjem/36-4860

TelldusLive er web-siden hvor du definerer brytere og hendelser og ser status.

For å komme raskt igang kan du jo starte med en LGDR 3500 med fjernkontroll. (Clas Ohlson http://www.clasohlson.com/no/Nexa-LGDR-3500-KCT-510-fjernstr%C3%B8mbrytersett-for-utend%C3%B8rsbruk/36-4606) eller Jula.

Så kan du sette deg mer inn i sakene etterhvert.

Endret av arneolav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...