Chubster Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hei kjøpte maskin for et år siden, Hadde problemer med å boote opp på ssd disken allerede etter å skrudd sammen faenskapet menert greit siden m litt hick ups og at den fryser litt i starten men ellets fin. Har også en disk til m win7 men nå får jeg ikke boota opp verken ssd eller den andre harddisken. Problemet begynnte nylig da jeg logget inn i win8 og alt var super treigt m 5 min reaksjonstid på vært tastetrykk. Kan det være dårlig ssd eller har jeg føkka opp noe i biosen. Så en tråd om at det var for få som viste hva slags hardware det var snakk om. - Kingston HyperX 3k ssd 120 gb - win8 32bit (I know.. dreit meg ut v spontan bestilling av nytt win etter å nøye ha valg innmaten >. <) - intel core i7 4770k - Corsair TX 750 psu - Asus z87 -pro socket 1150 - kingston ddr3 HyperX 1600 Mhz Trengs mer info bare spørr, håper på en quickfix men ser for meg at ssd'en ryker. Er veldig rookie på pc bygging osv og d er godt mulig jeg har bomma på no instillinger i biosen. Hjelp! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg ville først prøvd å satt opp windows på nytt etter formatering av disk hjelper ikke det ville jeg prøvd en spinnedisk hjelper ikke det ville jeg startet å sett på mulig hardware feil 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Sørg for at du er tilkoblet intel sin SATA3 kontroller på hovedkortet (sjekk manual for hvilke porter dette er). Forsøk gjerne flere porter og flere SATA-kabler. Reset BIOS og/eller oppdatert til siste BIOS. Sørg for at SATA-mode er satt til ACHI i BIOS. Forsøk nå en clean install av windows. Vær OBS på at ved bruk av windows 7 så skal du ikke aktivere "super fast boot" eller hva det nå heter i BIOS (det er enkelte valg i BIOS som ikke gjelder for windows 7, så ikke aktiver dem). Endret 11. oktober 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Good shit, husker jeg var nøye på sata koblingan og har jo funka til nå, prøver ny clean install. Det jeg synest er rart er at win7 ikke vil starte, er det noe spesifikt annet en quick boot win7 ik er glad i? Prøver clean install først. Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Setup is starting.. Booter fra cd, 10 min gått.. tar evigheter detta, takk for raske svar Evelen og Kyrre, får ta en tur på jobb og gi detta et nytt forsøk ikveld. For no drit Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Kan anbefale deg å kjøpe en rask USB 3 stick som du legger Windows installasjon på, samt slipstreamer Windows updates og drivere til. Det er litt knot å lage (spes USB 3 driverne) men fy fasan det går unna med ny Windows installasjon da. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 spørs om knotinga er verd installasjonsfarten, slikt er vel mere fordelaktig om man skal installere på flere klienter 1 Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Early bird Kyrre også på en søndag da gitt ! Du det var genialt tips, skal ordne meg straks d blir no liv her. Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Mi får sjå Evelen, er altid no knot, nesten så jeg angrer på ikke å ha kjøpt mac istedet.. men er jo utrolig mye mer lærdom i noe kan må skru og styre litt med. Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Ah kom nettopp på en kanskje viktig detalj, det som foregår er at windows skal starte windows repair men skjermen blir svart istedet og til slutt kommer det en rask bluscreen m en feilmelding m et sadface ; ( .. Dette skjedde etter at jeg hadde satt sammen maskinen også og installert windows og skulle installere drivere. Hvis jeg kjørte igang m driverpakka skjedde samme shiten. Kan en da kanskje utelukkende si at det er no software feil? Dilla m så mye rart sist gang at detta hadde jeg glemt.. tror jeg også dilla m spenninga til rammen for å få det til, men husker ikke hva d var jeg gjorde Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Ugh, om jeg prøver å installere eller reparere fra win dvd'en så slutter dvd spilleren å lyse men pc lampa lyser. Tålmodigheten min gir seg etter 10 min uten no action. Bruker forresten dvd spiller via usb, skal vel ikke ta så lang tid? Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Nvm, ble action til slutt Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 DVD er treigt. USB 3.0 kan være 10-20 ganger raskere. 1 Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 30 min vent uten noe action siden jeg valgte fresh start > Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Du skal ha progress da. Hva er uten action? Har du koblet det eksterne drevet ditt på USB 2 port? Hvor i prosessen er du ? Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Setup is starting, 1t er gått nåhvor sirkelen spinner, ser at lampa blinker som et blinklys på pc'n. Har 1 harddisk m win7 og en m win8, vurderer å koble vekk begge og få liv i en jeg kun har lagret filer på. Prøve installere windows og formatere de andre. Ka døkk tru? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Vel .. Etter at du har bootet på windows dvd så skal det kanskje ta 60 sekund å laste inn windows installasjon. Deretter velger du drev du vil installere til, selve installasjonen tar kanskje 15 minutt. Deretter litt next-next-next tjeneste. Windows skal ikke ta stort mer enn 30 minutt å installere. Oppdateringer, oppsett, installasjon av drivere osv osv tar mye lenger tid enn selve installasjonen av windows. Noe er helt klart galt i din ende. Sørg for at du har kopier av viktige filer, slik at du ikke mister noe. Deretter forsøker du installasjon av ulik windows på ulike drev, bare for å sjekke om du har feil på noen av dem. Oppdater også BIOS, reset denne og ta en titt der før du booter på DVD første gangen. Hvis du er i tvil om fremgangsmåte for installasjon av windows, finnes sikkert noen fine turtorials (googlehelpme). Du skal selvsagt ha windows inn på SSD'n, så hvis du ikke får inn w7 eller 8 på den så er det muligens noe galt med den. Koble vekk alle andre drev enn SSD, oppdater BIOS og kjør på. PS: Bare for å spør .. Du skriver i post#1 at du strevde litt allerede ved førstegangs-oppstart. Du er sikker på at du ikke har feil på andre komponenter, og du er sikker på at alt er montert/kablet korrekt? Du har sikkert sjekket dette - måtte bare spør. Edit: Du skal selvsagt ha x64 bit versjon av windows. Anbefaler at du skaffer det/bruker w7 installasjonen din (hvis den er 64 bit da). Endret 12. oktober 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Chubster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Allrite blitt litt klokere, tror det har vært litt krøll pga forskjellig filformat på diskene samt 32 bit os . Installerer win8 32 på ny nå, får ta meg en tur på butikken imorgen så jeg kan få meg 64 istedet. Og installere alt på ny igjen.. Takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå