Torhild Jansen Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 I fint driv. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Leitan Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Et spennende fartsfylt motiv i flotte farger. Bildet oppleves som noe uklart, selv om lukkeren er kjapp. Kanskje det er den høye isoen som gir litt av denne effekten? Kunne en her ha brukt en lavere lukker, som samtidig ville ha fremhevet motivet i forhold til omgivelsene? 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Brettseileren fint plassert i flata. Egentlig en sport vi forbinder med varmere strøk dette, men som har blitt populær her hjemme også. Dykkerne klarer seg jo selv om det er litt kaldt i lufta så da gjør nok brettseilere og surfere det også med rett bekledning. Ser nesten ut som NOR 41 har fått hovedfokuset, men det spiller vel ikke all verdens rolle heller. Roar 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Et spennende fartsfylt motiv i flotte farger. Bildet oppleves som noe uklart, selv om lukkeren er kjapp. Kanskje det er den høye isoen som gir litt av denne effekten? Kunne en her ha brukt en lavere lukker, som samtidig ville ha fremhevet motivet i forhold til omgivelsene? Takk for kommentaren - ja jeg er enig i at det oppleves uskarpt, skulle kanskje hatt en enda kjappere lukketid. Får prøve igjen Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Brettseileren fint plassert i flata. Egentlig en sport vi forbinder med varmere strøk dette, men som har blitt populær her hjemme også. Dykkerne klarer seg jo selv om det er litt kaldt i lufta så da gjør nok brettseilere og surfere det også med rett bekledning. Ser nesten ut som NOR 41 har fått hovedfokuset, men det spiller vel ikke all verdens rolle heller. Roar Takk for en hyggelig kommentar - har nok sikta litt for høyt Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Takk for kommentaren - ja jeg er enig i at det oppleves uskarpt, skulle kanskje hatt en enda kjappere lukketid. Får prøve igjen 1/2000 sekund burde holde. Det skyldes nok heller største blender og full tele på et superzoomobjektiv. Har et lignende selv (fra Tamron) og bildene blir alltid litt softe. Det kan hjelpe å blende ned litt, og har du RAW-versjon av bildet kan du muligens få det litt bedre ved å bruke Adobes profil for objektivet. Det jeg også gjør er å prøve å unngå å vise bilder i 100% fra denne type objektiv. Min erfaring er at det allerede i 50% ser mye bedre ut. Forøvrig enig med de andre kommentarene om flotte farger! 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Takk for kommentaren - ja jeg er enig i at det oppleves uskarpt, skulle kanskje hatt en enda kjappere lukketid. Får prøve igjen 1/2000 sekund burde holde. Det skyldes nok heller største blender og full tele på et superzoomobjektiv. Har et lignende selv (fra Tamron) og bildene blir alltid litt softe. Det kan hjelpe å blende ned litt, og har du RAW-versjon av bildet kan du muligens få det litt bedre ved å bruke Adobes profil for objektivet. Det jeg også gjør er å prøve å unngå å vise bilder i 100% fra denne type objektiv. Min erfaring er at det allerede i 50% ser mye bedre ut. Forøvrig enig med de andre kommentarene om flotte farger! Takk for nyttig info - alltid fint å høre andres mening Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hei, Torild Jansen. Bildet formidler aktiv livsutfoldelse og har en "friskhet" som betyr mer enn teknisk fullkommenhet, - man kan nesten fornemme bølgesus, sjøsprøyt og lukten av salt sjø ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Hei, Torild Jansen. Bildet formidler aktiv livsutfoldelse og har en "friskhet" som betyr mer enn teknisk fullkommenhet, - man kan nesten fornemme bølgesus, sjøsprøyt og lukten av salt sjø ! Vennlig hilsen Albert. Tusen takk for en forfriskende kommentar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg