siDDis Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Eg har eit problem med Linux terminalen min, eg får rett og slett ikkje til å skrive teiknet caret (^) Finner ingenting om dette på nettet, og det blir frykteleg irriterande når eg skriver kode i octave shellet siden eg må paste caret heile tida. Nokon som veit korleis eg kan få dette til? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg har null peiling, men har du riktig keyboard layout/språkoppsett? Virker tegnet andre steder, bare ikke i terminalen? Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 I ubuntu må jeg trykke caret(shift+caret-knappen) to ganger. Da kommer det fram to careter hvor jeg da må fjerne den ene. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Det riktige svaret er her http://askubuntu.com/questions/99426/no-tilde-and-no-caret-on-german-keyboard Altså (shift + caret) + space Endret 11. oktober 2014 av siDDis Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Som siDDIs sier. Årsaken er at caret er en slik "dødtast" (husker ikke hva det heter på norsk). Poenget er at den vanligvis brukes til å lage rare bokstaver som ã osv. dermed må du trykke "dødtast" + mellomromstast hvis du vil ha bare caret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå