Gå til innhold

Tips til kjøp av ny telefon

mike05

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal til å kjøpe meg ny telefon,da min Iphone 5s ble stjelt for noen dager siden.

Så da lurer eg på om det er noen der ute som har noen anbefalinger/erfaringer med dei telefonene her:

Iphone 6

Iphone 6 plus

Samsung Galaxy S5

Sony Xperia Z3/compact

Htc

Mvh.

Michael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Før du ber om råd/tips, må du bestemme deg for hvor stor telefon du ønsker, og gjerne hvilket operativsystem du foretrekker. Siden du har erfaring med iOS, vet du sikkert om du ønsker å bruke dette videre, eller bytte til Android?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Alle telefonene du nevner er veldig bra telefoner. Som iPhone-bruker vil du kanskje oppleve at Android er vanskelig å gå over til. Kommer litt an på om du bruker PC eller mac hjemme. Mac og Android snakker ikke like godt sammen som en iPhone gjør med Mac. Men har du PC er kanskje ikke det et like stort problem.

Selv har jeg idag en iPhone 5. en HTC One, en Lumia 1020 og jeg solgte nylig en Xperia Z1 Compact.

Bruker Lumia 1020 når jeg skal et sted jeg trenger å ta de beste bildene.

Bruker HTC One når jeg ikke er avhengig av å være så forferdelig forsiktig, men vil allikevel ha brukbare muligheter.

Bruker iPhone 5 når jeg vil ha en god kombinasjon av alt i bukselomma.

Alle har sine svakheter og styrker, men de har alle en del meget gode sider også. Hva du foretrekker er opp til deg. Selv sikler jeg veldig på en iPhone 6 akkurat nå.

Lenke til kommentar

iPhone 6 er en veldig god telefon, men litt overpriset syns jeg. Sammenlignet nettopp min Nexus 5 mot min brors iPhone 6. Forskjellene gikk begge veier, men ingen utklassing verken i hastighet, responstid, billedkvalitet, lydkvalitet, størrelse, vekt eller noen andre målekriterier vi prøvde. iPhonen vinner selvsagt på batteritid. Men Nexusen min til 2500 kroner er helt rå til prisen. Nexus 5 vant på billedkvalitet, spesielt i dårlig lys.

Endret av robertaksland
Lenke til kommentar

Det halter vell mot en Iphone 6 denne gang og:) er veldig fornøgd med at apple fungerer så bra opp imot andre eple produkt,da eg har mac,og ipad:)

men den prisen er et stort minus egentlig,man får vell meir telefon for en billigere penge om man velger eit merke uten eit eple på

Lenke til kommentar

Det halter vell mot en Iphone 6 denne gang og:) er veldig fornøgd med at apple fungerer så bra opp imot andre eple produkt,da eg har mac,og ipad:)

men den prisen er et stort minus egentlig,man får vell meir telefon for en billigere penge om man velger eit merke uten eit eple på

Når du allerede har andre produkter fra Apple, så skjønner jeg ikke hvorfor du halter. Da burde vel dette være en enkel avgjørelse om å kjøpe iPhone.

Prisen betyr ikke all verden så lenge ting fungerer godt sammen. Men du kan jo gjette hvor lenge du ville husket den eksakte prisen på en Androidtelefon som IKKE fungerer like godt sammen med dine andre dingser...(hint: leeeeenge...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...