kralmli Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Hei. Fylte 17 for noen uker siden og tenker å kjøpe meg bil snart. Har kikket på alt mulig av biler og kommet fram til at Ford Mondeo (2000-2003) stv. kan være en kurant bil. Har 40000 kr å bruke. Usikker på om jeg skal velge bensin eller diesel enda. Skal være manuell. Noe spesielt jeg bør se etter? Tar gjerne i mot andre forslag også :-) Takk for svar på forhånd. Endret 10. oktober 2014 av chrissia7x Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg hadde sett etter bensinmotor og ny clutch hvis du skal ha manuell. Så slipper man den drittjobben på en stund. Skal du ha noe som er billig i lengden så velger man japse med bensinmotor. Uansett hva folk mener om delepriser eller vonde seter. Din lommebok og lettere hverdag for meg. 1 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Trur Focus må være et mer fornuftig valg, om du ikke trenger svær plass. Rommer mye, selv om det er lite plass. Bakseteplassen er grei nok. 2005mod,manuell,gått bare 133000km,100hk Bensin. http://www.finn.no/52320981 1 Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Takk for svar. Bare et tilleggs-spørsmål, noen som kan anbefale et bra og billig forsikringsselskap? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Trur Focus må være et mer fornuftig valg, om du ikke trenger svær plass. Rommer mye, selv om det er lite plass. Bakseteplassen er grei nok. 2005mod,manuell,gått bare 133000km,100hk Bensin. http://www.finn.no/52320981 Det blir nevnt at SDS lampen lyser? Går ut i fra at det blir ment ESP? Dette er en kjent feil på denne modellen, det betyr at hydraulikkdelen i ABS-pumpen må byttes. Tidligere var dette en rep på rundt 20k. Noe som kanskje er årsaken til den lave prisen på bilen? Men denne jobben kan man ganske greit gjøre selv, delen koster rundt 2k. Bytte delen går ganske greit - så må bremsene luftes etterpå. Men ta og les av feilkoder først - en usb-feilkodeleser skaffes for godt under kr 200,- på ebay - som også leser av abs modulen. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Trur Focus må være et mer fornuftig valg, om du ikke trenger svær plass. Rommer mye, selv om det er lite plass. Bakseteplassen er grei nok. 2005mod,manuell,gått bare 133000km,100hk Bensin. http://www.finn.no/52320981 Oi inni granskævven. Det er de værste bildene jeg noen gang har sett! Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Hva med denne? Var jo veldig billig, men den ser bra ut og har lav km.stand. http://www.finn.no/finn/car/used/object?r=www_front&finnkode=52410221&v=-99 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Selv om Focus I kanskje ser bedre ut enn Focus II (2005-) så er Focus II en bedre bil på de fleste områder. Kvalitet, rust, kjøreegenskaper, sikkerhet osv Foruten denne kjente ESP feilen (som også andre modeller har problemer med) er Focus II med denne ganske skuddsikre 1,6 bensin motoren - en veldig grei bruktbil. Masse bra og rimelige reservedeler fåes på Biltema. Og fremfor alt - bilen er enkel å skru på. Men det viktigste er nok at bilen er veldig kjøreglad. En Golf fra samme tid er noe helt annet - i negativ retning. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Min første bil var en Barkas B1000 med 3 sylindret 2-takter fra wartburg.Denne hadde jeg i ett par år da jeg leverte lokalavisene i 3 fylker. Ble endel km iløpet av en natt. Bilen dro jeg av veien en tidlig morgen da jeg hadde feillastet noe forferdelig og mistet styringen, i ca 30-40km/t. Nybilen ble da en meget slitt Tempo matador, dette fordi jeg ikke hadde allverdens med penger. Det jeg tjente påm avis rundene gikk mest i brennevin, tobakk og løs slupne damer. Ikke alle avisene som ble levert var tørr for å si det slik. Tempoen solgte jeg etterhvert for å få råd til båtbilett til usa hvor jeg hadde fått jobb som sprøytefly pilot. Spennende! jeg hadde aldri sitet i ett fly før dette. Jobben kom og gikk fort, fikk det vel ikke opp fra bakken før det pånytt bar til skogs. Bonden som eide flye ble rasende og sende meg fort fra gården. Derfra bodde jeg på gatene i en liten by i west virginia. Dagen ble lengre og jeg plukket opp det meste av sykdommer før min familie her hjemme innså at jeg hadde forlatt ferdrelandet. Derfra ble det ny båtbilett hjem hvor jeg fortsatte avisrunden i min fars simca. Da min far brått forsvant i 1973 bestemte jeg meg for å ta vare på simcaen. Dette er bilen jeg kjører i dag. Hadde sine utfordringer med barnefamilie men i dag så elsker mine barnebarn bilen og tar gjerne en søndagstur med dem for gledens skyld. Lykke til med mondeo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå