henricoboy Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 hva synes dere om disse som en kombinasjon: https://www.hifiklubben.no/Products/denon-rcd-m39-argon-6350-stereosystem-52996/ blir glad om dere deler deres meninger. stakk innom hifiklubben og hørte på disse, men lurer på om også det er flere forslag til samme prisklasse, takk! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Det som betyr noe er om du likte lyden. Ingenting som slår en egengjort lyttetest i det å gjøre objektive valg. Selvfølgelig gitt at de ikke kobler på en annen forsterker. Til prisen ser dealen bra ut. Produsentene har jobbet lenge med å få fram gode minianlegg, så fruktene kan høstes. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Sjekk på bruktmarkedet. Du får mye bra fra NAD til en rimelig penge, eksempelvis denne med Dali høyttalere http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52319764&searchclickthrough=true&searchQuery=nad Kan med fordel prutes ned en 500-lapp, men også greit til prisen. Lenke til kommentar
henricoboy Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 ok, men når jeg hørte på høyttalerne, hørte jeg ikke med den forsterkeren jeg skal kjøpe. hvor høy og bra lyd får man for 2x30 watt, når høyttalerne er begge 100w+? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hvor mange watt en høyttaler tåler, sier lite om hvor høyt man kan spille. Du må se på følsomheten på høyttaleren. 30 watt er bra på en strømsterk forsterker som NAD. Kombinert med høyttalere med høy følsomhet, kan det spilles ganske så høyt. Lenke til kommentar
henricoboy Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 ok, takk Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Du må skille mellom RMS watt som er kontinuerlig effekt og PMPO som er peak watt en høyttaler tåler en kort stund. De to typene kan ikke sammenlignes direkte. NAD oppgir wattstyrke nærmere RMS enn PMPO. Det er relativt kraftige forsterkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå