brusher11 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes at begrepene respekt og toleranse på mange måter er både like og ulike, det er av og til vanskelig å skulle forklare forskjellen. Hvordan forklarer dere forskjellen mellom de to? Takk for svar! Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Respekt er vel en følelse, mens toleranse er mer knyttet til hva en gjør? Jeg tolererer at venner er utro mot sine damer, men jeg respekterer det ikke. Jeg forsøker ikke å hindre dem. Jeg respekterer at venner vil røyke hasj når de er på besøk, men jeg tolererer det ikke. Jeg forsøker å hindre dem. Det var mitt spinkle forsøk.... 4 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ganske enig i den oppfatningen. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Respekt handler om å vise at noe har verdi. "Vis respekt for de eldre, gutt!" Toleranse handler om ens faktiske meninger. "Jeg tolererer ikke innendørs luebruk!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå