Gå til innhold

Dali concept 8 , eller 10 ?

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bytte ut et par Sonab høyttalere jeg har med noen Dali istedet :) Jeg har titta en stund på et par Dali concept 10 og det virker som om det er de perfekte høyttalerenen jeg trenger, men har også hørt at concept 8 også skal være veldig bra. Jeg har kjørt de Sonab xl-410 jeg har nå på 2x Nad 216 og Nad 114 preamp, så jeg regner med at et par Dali høyttalere skal få nok effekt der. Har også en 12" sub i en porta kasse som også skal være med i stereoen, så da lurer jeg bare på om det er noen som har litt mer kjennskap til disse Dali høyttalerene?, og hva folk anbefaler av disse to modellene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke sub trenger du i alle fall ikke mer enn Concept 8. Selv de klarer seg sannsynligvis greit uten sub avhengig av rom og plassering. Det er som regel også bedre med mindre elementer for lyden. Dette er høyttalere som er lettspilte, morsomme, detaljerte og avrundede i toppen.

Lenke til kommentar

Rommet mitt er mellom 15 og 20 kvadratmeter, med et skråtak på ene siden av rommet. (aner ikke om skråtaket har noe å si ?). Og subben blir det mest sansynlig satt inn en svs, xtz eller noe linkende i :) Men tror dere jeg ville merket noe forskjell på om jeg kjørte begge Concept 8 på 1x 216 og Subben i mono på den andre 216 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...