riggern Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Har lyst til å bytte ut et par Sonab høyttalere jeg har med noen Dali istedet Jeg har titta en stund på et par Dali concept 10 og det virker som om det er de perfekte høyttalerenen jeg trenger, men har også hørt at concept 8 også skal være veldig bra. Jeg har kjørt de Sonab xl-410 jeg har nå på 2x Nad 216 og Nad 114 preamp, så jeg regner med at et par Dali høyttalere skal få nok effekt der. Har også en 12" sub i en porta kasse som også skal være med i stereoen, så da lurer jeg bare på om det er noen som har litt mer kjennskap til disse Dali høyttalerene?, og hva folk anbefaler av disse to modellene Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Skal du bruke sub trenger du i alle fall ikke mer enn Concept 8. Selv de klarer seg sannsynligvis greit uten sub avhengig av rom og plassering. Det er som regel også bedre med mindre elementer for lyden. Dette er høyttalere som er lettspilte, morsomme, detaljerte og avrundede i toppen. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Se på romstørrelsen din. Det skal være et meget stort rom for å få noe utbytte av tierne fremfor 8. Med en 216 på hver har du plenty kraft. Og som vidor sier, har du sub ser jeg ikke en eneste annen grunn til å gå for 10. Lenke til kommentar
riggern Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Rommet mitt er mellom 15 og 20 kvadratmeter, med et skråtak på ene siden av rommet. (aner ikke om skråtaket har noe å si ?). Og subben blir det mest sansynlig satt inn en svs, xtz eller noe linkende i Men tror dere jeg ville merket noe forskjell på om jeg kjørte begge Concept 8 på 1x 216 og Subben i mono på den andre 216 ? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Det vil nok funke helt fint. En NAD 216 burde drive de godt selv på rimelig høyt volum. Høyttalerene har god følsomhet så de er ikke spesielt kresen på forsterker. Anbefalt forsterker er 40-160 watt. Lenke til kommentar
riggern Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Takk for svar ! Da går jeg nok for concept 8 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Takk for svar ! Da går jeg nok for concept 8 Trygt valg for det rommet. Du hadde klart deg med Concept 6 også, når det ikke er større. Lenke til kommentar
riggern Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Ja, ser den, men det skal brukes en del til musikk også, så hvis jeg går for Concept 8, så har jeg litt ekstra og gå på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå