Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenta kaller meg "søt".. Positivt - Negativt?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat møtt ei jente på nett og vi har pratet i noen dager på chat. Veldig hyggelig og morsom jente å prate med, og føler hun også synes det samme siden hun stadig tar kontakt med meg. Igår sendte jeg henne et bilde av meg på snapchat. (Hun har bare sett 2 gamle bilder av meg fra før av)

Har ikke pratet så mye med henne etter at jeg sendte bilde av meg.

Som respons på snappen fikk jeg "aw så søt du er"

Ingen smileys.

Har hørt at jenter misliker å bli kalt søt, og jeg begynner å skjønne dem.. Bildet jeg sendte var i en frekk kjekkas-positur, så synes selv ikke "søt" var rette ordet å bruke. Man vil jo bli kalt for "Kjekkas"!

Kan noen jenter her forklare meg hva "søt" betyr i forhold til "kjekk". Vil en "søt" gutt være mer attraktiv enn en "kjekk" gutt, eller omvendt?

Hvis man som jente har et godt forhold til gutten vil man jo føle seg pålagt å si noe positivt om gutten, og da ser jeg for meg at ordet "søt" er nederst på rangstigen.

Opplys meg!

Anonymous poster hash: 772f5...b4b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du legge ut bildet/ et tilsvarende så kan vi dømme om det er søtt eller kjekt?

Nei, det er ikke det som er relevant.

Er interessert i vite om antagelsene mine stemmer. At "søt" er et ord man bruker for å være snill mot vedkommede. Det er selvfølgelig svært individuelt, men vi kan jo kartlegge det nogenlunde hvis folk her legger inn en kommentar om hva de tror er forskjellen på disse to ordene.

TS. :)

Anonymous poster hash: 22b64...2c0

Lenke til kommentar

Jeg som jente har kalt kjæresten min søt fra dag en, men skjønner at det kanskje ikke er så veldig lurt fordi det er noe man ikke kaller gutter. Men jeg syntes han er søt i ting han sier og hvordan han ser ut. Jeg syntes jo også han er kjekk og andre ting.

Vi jenter legger nok ikke så mye i søt som gutter gjør.

Lenke til kommentar

Bli kalt søt må føles fælt

"frekk kjekkas-positur" = hva er det egentlig? hørtes grusomt cheesy ut.

Det jeg mener er at man anstrenger øyebrynene sine litt slik at man ser litt badass ut, gjerne en liten trutmunn men ikke slik at det ser unaturlig ut. Alle mannlige modeller gjør det, kvinner også forsåvidt.

Her er et lite eksempel. Man ser alle mannlige modeller gjør det, også kvinner.

rm8ciq.jpg

Var det oppklarende?

TS.

Lenke til kommentar

Bli kalt søt må føles fælt

"frekk kjekkas-positur" = hva er det egentlig? hørtes grusomt cheesy ut.

Det jeg mener er at man anstrenger øyebrynene sine litt slik at man ser litt badass ut, gjerne en liten trutmunn men ikke slik at det ser unaturlig ut. Alle mannlige modeller gjør det, kvinner også forsåvidt.

Her er et lite eksempel. Man ser alle mannlige modeller gjør det, også kvinner.

rm8ciq.jpg

Var det oppklarende?

TS.

Ved å posere sånn forteller du jenta en ting: "Jeg er usikker på utseende mitt og prøver desperat å heve det med triks jeg har lest om/lært på internett. Jeg har brukt masse tid på posering foran speilet for å lære meg å ta bilder jeg kan sende til jenter"

Naw, du er søt da!

I tilfelle du ikke visste det, damer HATER usikre menn

Tipper hun tenkte noe sånn som "sendte han nettopp en slags model-pose til meg?? WTF hahahaha"

Dessuten, hvorfor posere sånn? Hva tror du du oppnår ved å gjøre det? Hun får jo se deg fra din "vanlige" side når dere evt møtes uansett? Er det ikke bedre at hun ikke blir skuffa?

Endret av Henrik2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ved å posere sånn forteller du jenta en ting: "Jeg er usikker på utseende mitt og prøver desperat å heve det med triks jeg har lest om/lært på internett. Jeg har brukt masse tid på posering foran speilet for å lære meg å ta bilder jeg kan sende til jenter"

Naw, du er søt da!

Usikker? Er du seriøs?

Hvis du mener det er "triks" man har lært på internett, så får du fortelle det til alle mannlige og kvinnelige modeller rundt om i verden som tjener penger på å se slik ut på forsiden på diverse magasiner.

Lenke til kommentar

Naw, du er søt da!

Usikker? Er du seriøs?

Hvis du mener det er "triks" man har lært på internett, så får du fortelle det til alle mannlige og kvinnelige modeller rundt om i verden som tjener penger på å se slik ut på forsiden på diverse magasiner.

Jenter hjelp meg her....

Du skal ikke prøve å kopiere modellposes du har sett i magasiner på snapchat, det er en rar ting å gjøre. Altså, ser du ut som en modell så er det nå en ting, da slipper du unna med alt, men er du en vanlig fyr så blir det veldig rart.

Men det kan jo hende det er bare meg som synes det.....

Endret av Henrik2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I disse dager ville jeg sagt søt er helt akseptabelt å bli kalt. Bare å innse at vi menn har blitt puser for lengst i samfunnet. :closedeyes:

"Badass" har blitt erstattet med mannsjåvinist.

Hører knapt at disse kvinnfolka bruker ordet kjekk lengre. Måtte i så fall vært noen ytterst få kjendiser.

Lenke til kommentar

Naw, du er søt da!

Usikker? Er du seriøs?

Jenter hjelp meg her....

Du skal ikke prøve å kopiere modellposes du har sett i magasiner på snapchat, det er en rar ting å gjøre. Altså, ser du ut som en modell så er det nå en ting, da slipper du unna med alt, men er du en vanlig fyr så blir det veldig rart.

Helt enig.

Hadde jeg gjort noe slikt så blir det bare kleint. Du kan gjøre det om du har et par millioner på bok, et par millioner som kjenner deg og proffe fotografer gjør det, men gjør man det selv og sender bildet til noen blir det veldig kleint.

Tidvis kan jeg fort gjort finne på å teste noe slikt for morro, og kjerringa ville nok ledd seg skakk i hjel med slike 'poses'. Da er det bedre å være naturlig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Jenter hjelp meg her....

Ja, jenter hjelp oss.

Folk flest prøver å gjøre en effort i å se penest mulig ut på bilder. Det skal ikke se ut som du nettopp fikk øye kameraet og ser ut som du er rusa.

Her er et eksempel på en fyr som bruker null anstrengelser i trynet for å se bra ut. Det ser bare slapt ut og uattraktivt. Hvis man kan fremheve ansiktet sitt på en god måte så hvorfor ikke gjøre det?

qns1hc.jpg

Dessuten vil jeg ikke at vi går alt for off-topic nå. Fortsatt interessant å se hva folk mener er forskjellen på "søt" og "kjekk".

Lenke til kommentar

Hva med å ikke sende bilde overhode, og heller møte kjerringa? :wee:

Å sende bilder og "selfies" av seg selv trodde jeg inntil nylig var en kjerringgreie faktisk. Men men, noen ganger må man vel kanskje.

Med mer naturlig så mente jeg ikke at du trenger å se depressiv ut, men "normalt pen" ut. :p Gjerne et glimt i øyet. Men for all del, bildet kunne sett kult ut for alt jeg vet, men blir fort "søt forsøk" om man ikke nailer det.

Lenke til kommentar

Hva med å ikke sende bilde overhode, og heller møte kjerringa? :wee:

Å sende bilder og "selfies" av seg selv trodde jeg inntil nylig var en kjerringgreie faktisk. Men men, noen ganger må man vel kanskje.

Med mer naturlig så mente jeg ikke at du trenger å se depressiv ut, men "normalt pen" ut. :p Gjerne et glimt i øyet. Men for all del, bildet kunne sett kult ut for alt jeg vet, men blir fort "søt forsøk" om man ikke nailer det.

Hva med å holde seg til sakens kjerne her? ;) Blir nok å møte henne etterhvert, men det er ikke det som var poenget.. Jeg vet at begge kjønn nok er litt usikker på hva som egentlig menes når man blir kalt for søt. Denne tråden kan hjelpe å oppklare dette mysteriet litt.

Vet ikke hvilken verden du lever i, men folk flest lever i en digital verden der bildedeling av seg selv er svært utbredt. Både på Facebook, Snapchat og andre steder.

Lenke til kommentar

oppklaring av "søt" og "kjekk" ble gjort i post #2

Synes du kan la andre få dele sine synspunkter istedet for å sette et punktum for diskusjonen. Dette er en diskusjon så det er ikke vits å henvise til Feh sitt svar, som du mener er ren fakta. Det trenger ikke nødvendigvis være det majoriteten mener.

Lenke til kommentar

Ikke i din verden tydeligvis. Joda, det er mange mennesker som sender selfies av seg selv, men da trodde jeg også majoriteten gjalt kvinnfolk og litt feminine menn.

Kanskje også barn/tennåringer også, men det er grupper jeg ikke har fullt så mye kjennskap med.

Verken av disse gruppene vil ofte gå under gruppen kjekk, og oftere bli omtalt som søt. Så det er egentlig ikke så langt unna kjernen i tråden.

Ikke nødvendigvis så negativt ment som du tydeligvis tok det, men kan altså være store personlige forskjeller blandt kvinnfolk. Og noen tror jeg også ville holdt litt igjen med "kjekk" frasen til personen direkte. Rett og slett for ikke å virke for pågående.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...