Dalund Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Har en Mercedes C180 98' sedan. Som dere sikkert vet, så er denne bilen ekstremt dyr på forsikringen. Jeg er ungdom, og jeg kjøpte bilen, min første bil btw, litt impulsivt og jeg ante ikke t forsikringen var så dyr. Jeg betaler 14700 kr i året for ansvarsforsikring. Men nå kommer spørsmålet; Jeg valgte å betale hvert halvår, men første regning på 7000kr, kom etter 2 måned. Dette var jeg veldig uforberedt på og jeg er selvfølgelig blakk... Så jeg vil bytte forsikringen over til min far, men lurte på hva jeg skulle gjør med det beløpet på 7000, når jeg bare har hatt bilen i 3 mnd? Jeg ringte forsikringselskapet mitt og sa jeg ville si opp og at jeg vill få en ny regning med beløpet for 3 mnd. Men de sa at det ikke var mulig og at jeg måtte få faren min til å ta det på sin forsikring først, så sender forsikringselskapet han sitt en beskjed til mitt forsikringselskap at det må sies opp. Stemmer dette, eller er det andre måter å gjøre det på? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Det stemmer slik de sier det. Du avtaler en ny forsikring med det nye forsikringsselskapet og ber de gi beskjed til det andre forsikringsselskapet. Da vil du bare måtte betale for den tiden du har hatt forsikring. Vil forøvrig anbefale å opprette avtalegiro for å få forsikringen delt opp i 12 måneder, så slipper du den store forsikringen hvert halvår å tenke på. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Jeg vil tro det er mulig å få noe rimeligere forsikring selv på deg selv også.. Hvis du ringer rundt til alle selskapene (ja, ALLE!) og ber om et tilbud kan det hende du får bedre pris.. Det kan også lønne seg å ta med en helårs reiseforsikring og en forsikring til i tillegg.. (De gir ofte gode rabatter til "totalkunder", med så høy pris på bil kan du risikere at totalsummen blir lavere enn for bare bilen.) En kamerat av meg sjekket akkurat pris på forsikring av en C220CDI (noe nyere) for hans 16 år gamle sønn, det ville komme på ca 9500,- for delkasko. Endret 10. oktober 2014 av Snylter Lenke til kommentar
Dalund Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Takk skal dere ha! Men for meg så tror jeg hvert halvår funker best, ettersom jeg ikke har fast jobb, og det er liksom jul og bursdag det første halvåret og sommerjobb og mhmm vet ikke, men takk for all info og tips. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ikke hiv forsikringen over på foreldrene. Du vil trenge bonusen din senere. Nå er ikke bilen din ideell til bonussparing, men å ta den over på foreldrene vil være være en dårlig sparing på lang sikt. Dessverre så er det slik for oss unge at det koster å være kar, men det beste er å betale de sure regningene nå. Som sagt så er det veldig lurt å ringe rundt. Jeg presset min E39 fra 14.000kr i året til litt over 9000kr ved å finne det riktige selskapet. Det er fortsatt en dyr forsikring, men det er ikke ille å slå av 5000kr med litt innsats. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Selg bilen umiddelbart, betal det du skylder og spar til en bil med billigere forsikring. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Takk skal dere ha! Men for meg så tror jeg hvert halvår funker best, ettersom jeg ikke har fast jobb, og det er liksom jul og bursdag det første halvåret og sommerjobb og mhmm vet ikke, men takk for all info og tips. Med disse forutsetningene har du vel egentlig ikke økonomi til å ha bil.. Kjøp deg busskort inntil du finner deg en fast deltidsjobb ved siden av skolen. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 wow - det var en helt syk pris. Selv betalte jeg 11.000,- første året jeg hadde bil, men det var for full kasko på en bil som var 12 år gammel (Mercedes det også ) - jeg var 22 år og bodde midt i Oslo på den tiden. Som de andre sier, så er det bra om du prøver å spare deg opp bonus, men det må da finnes andre forsikringsselskap som er mye billigere enn dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Overfør bilen til faren din med deg som medeier, da kan du utnytte bonusen hans mens du bygger opp din egen til et passende prisnivå før du overtar den igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå