_Brukernavn_ Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hei,I dag har jeg forsterker og surroundanlegg stående i stuen, som har blitt brukt til å spille av lyd i alle anledninger. Nå skal dette flyttes inn på en egen TV-stue, og derfor er jeg på utkikk etter noe som kan spille av lyd i sittestuen. Det trenger ikke være topp lydkvalitet, da det nåværende anlegget fremdeles vil være hovedlydkilde til det meste, men det skal brukes til bakgrunnsmusikk og lignende.Jeg vet ikke om det finnes produkter som kan gjøre det jeg ønsker, men her er det jeg kan tenke meg: Alt-i-ett produkt med forsterker og høyttaler(e) Høy WAF - den må kunne "gli inn i miljøet" for å få innpass i sittestuen God nok lydkilde for et 50 m2 stort rom Tilknytning over Wifi Trådløs fjernstyring - enten gjennom egen fjernkontroll, eller på mobilen DLNA - jeg har all musikken på en NAS med DLNA server, som jeg ønsker å spille av fra - dette er ikke nødvendig hvis "dingsen" kan spille av musikk direkte fra en samba-share Tilkobling av enheter gjennom bluetooth eller wifi - det hadde vært ypperlig om nettbrett, mobil eller PC lett kan kobles til og spille av lyd (youtube, spotify, lydklipp etc.) Helst under 3000 kr Jeg synes Sonos virker som et spennende konsept, men har ikke satt meg veldig inn i det enda. Finnes det noen andre alternativer? Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hva med NAD Visio 1 AP? Den har både AIRPLAY og BT slik at du kan spille av både fra mobiler og pc. Denne har derimot ikke innebygget støtte for feks Spotify Connect, som gjør at du bruker mobilen som fjernkontroll mens det er selve boksen som streamer. Sonos og HEOS har støtte for Spotify Connect, men disse har ofte ikke AirPlay eller BT. Det blir derfor litt opp til deg selv om du ønsker å bruke PC/mobil eller selve boksen til å spille. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Argon har en rimelig sak, som sørger for kilde. http://www.hifiklubben.no/Products/argon-stream-2-musikkstreamer-72220/ Den har også innebygget dac, så du kan koble direkte mot aktive høyttalere. Du kan også ta ut digitalt signal til en forforsterker, integrert (evt også analogt) og receiver. Alternativt http://www.hifiklubben.no/Products/denon-ceol-piccolo-nettverk-stereosystem-50314/ som også kan drive passive høyttalere. Ingen effektbombe, men du har et budsjett på 3000. Aller helst burde du se på brukt. Men du må bestemme deg for hvor mye alt-i-ett (tar lite plass) du vil ha eller om du vil ha enkeltstående komponenter (fleksibel utbygging etter hvert). Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Takk for gode forslag. Jeg har til slutt bestemt meg for Sony X7CDB: http://www.lydogbilde.no/test/sony-cmt-x7cdb Den støtter alt jeg ønsker av tilkobling, og litt til: Wifi med støtte for DLNA Bluetooth med NFC Airplay Dab radio CD-spiller (har ikke digitalisert hele CD-samlingen enda, så den kommer faktisk godt med) Kan styres gjennom app på mobilen eller fjernkontroll Lydkvaliteten er nok ikke den beste, men jeg satser på at den er god nok for sitt bruk. Endret 12. oktober 2014 av -=PRO=- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå