Joachim_F Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Kolonisér amerika, bli fryktløs sjørøver eller høyteknologisk spion.Sid Meier-klassikere på Steam Lenke til kommentar
Rustymagus Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Husker jeg spilte mye Colonization da jeg var yngre på mamma og pappas PC. Skjønte nesten ikke bæret av hva som foregikk fordi engelsken ikke var kjempesterk enda, så det tok ikke lang tid før alt gikk til helvete med koloniene mine. 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Så lenge de fungerer godt så er dette helt topp det. Mener å huske at Steam gjør seg vanskelig på fullskjermvarianter av gamle spill (som f.eks. Space Quest-serien) slik at for de av oss som har skjermer med Hd-oppløsning eller mer blir det et forsvinnende lite vindu man kan bruke, og da forsvinner kanskje en del av informasjonen en trenger for å spille f.eks. Colonization. Ja, dette spillet var laget for en lavere oppløsning, men det var fremdeles ment å spilles på fullskjerm slik at man kunne lese noenlunde greit. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Tror jeg skal tørke støv av Pirates! Gold. Et av de beste spillene som er laget. 1 Lenke til kommentar
oobm Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Haha!! Kjenner meg igjen Jens Erik Endret 10. oktober 2014 av oobm Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Colonization var så utrolig bra det 1 Lenke til kommentar
Zerqent Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Colonization er et helt fantastisk spill - har spilt det jevnlig i 20 år og blir aldri lei av det. Det mest fantastiske med å spille spillet i dag - spill spillet en time og så gå ut i Windows - og bli amazed av forskjellen på 1080p og 240p eller hva spillet kjører i 1 Lenke til kommentar
Efreeti Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Colonization var mitt første egne PC-spill. Så mange gode minner. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Amiga versjonen av Colonization var jo mye bedre enn PC versjonen, så holder meg til den enda jeg Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Disse spillene er vel heller fra Amigaens gullalder, ikke PC-ens. PC-ens gullalder som spillmaskin var nok fra 3dfx-kortene og utover, muligens avsluttet av konsollifiseringen sånn ca. ved Deus Ex Invisible War. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Disse spillene er vel heller fra Amigaens gullalder, ikke PC-ens. PC-ens gullalder som spillmaskin var nok fra 3dfx-kortene og utover, muligens avsluttet av konsollifiseringen sånn ca. ved Deus Ex Invisible War. Det vil jo alltid være diskusjon rundt slike temaer, men skal vi følge din definisjon vil jo LucasArts-klassikerne osv falle utenfor PC-ens gullalder, og det er jeg ganske uenig i. Jeg mener den startet i 1990, med spill som nettopp Civilization. At Amiga fortsatt var høyt oppe på det tidspunktet (i Europa, i alle fall) er egentlig ikke så relevant, da det selvsagt er mulig for flere plattformer å trives samtidig. 2 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hva var egentlig forskjellen på Amiga-versjonen og PC-versjonen av Colonization? Annet enn at den hadde bedre oppløsning? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Hva var egentlig forskjellen på Amiga-versjonen og PC-versjonen av Colonization? Annet enn at den hadde bedre oppløsning? Windowed mode på desktopen. <3 La med et screenshot fra Colonization på min Amiga. Selvfølgelig helt ubrukelig med dagens oppløsning, da spillet ikke skalerer så vidt jeg vet. Endret 10. oktober 2014 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Det jeg er spent på er hvilken Amiga du driver med nå siden du kan kjøre i det som ser ut som full-HD. Colonization kunne vel også spilles i vindusmodus på win3.1? Men jeg ser jo at du har mulighet til å flytte de forskjellige elementene rundt. Det er ganske garantert praktisk. Jeg så litt på skjermbilder fra Dos, Amiga og Win3.1 varianten. Jeg ble noe overrasket da fargene i DOS-varianten var bedre enn de i Win3.1. varianten. Amiga-versjonen Dos-versjonen Win3.1-versjonen Det ser ut som den siste bare er i 16 farger... Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Det jeg er spent på er hvilken Amiga du driver med nå siden du kan kjøre i det som ser ut som full-HD. Har skjermkort på Amiga å vet du Men akkurat det bildet jeg tok der er fra min Amiga på PC-emulatoren WinUAE. Funker faktisk bedre enn en virkelig Amiga Endret 11. oktober 2014 av LoveAmiga 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg leste noe om AmigaOne. Du har ikke blit fristet til å prøve det? Jeg trodde ikke skjermkortene på en gammel Amiga kunne tilby så voldsomme oppløsninger, men men. WinUAE er nok lettere å få ting gjort på... Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Det vil jo alltid være diskusjon rundt slike temaer, men skal vi følge din definisjon vil jo LucasArts-klassikerne osv falle utenfor PC-ens gullalder, og det er jeg ganske uenig i. Jeg mener den startet i 1990, med spill som nettopp Civilization. At Amiga fortsatt var høyt oppe på det tidspunktet (i Europa, i alle fall) er egentlig ikke så relevant, da det selvsagt er mulig for flere plattformer å trives samtidig. Jeg tenkte nok helst på at spill som Pirates! var bedre på Amiga enn på PC. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg tenkte nok helst på at spill som Pirates! var bedre på Amiga enn på PC. Ok, her er det imidlertid ikke snakk om originale Pirates!, men gull-versjonen. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Noen som husker pirat spillet Cutthroats? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå