Kurt Lekanger Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 – Det er som å ta av fra et hangarskip og som å ha sin egen private berg- og dalbane, sier Tesla-gründer Elon Musk.Nye Tesla D har doble motorer og radar Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 yep, im getting one 3 Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Så, adaptive cruisecontrol? Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 https://www.youtube.com/watch?v=lgTDQGGigjc#t=78 Ser heftig ut det der ja! Lenke til kommentar
xRun Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ifølge CNN i morges skal bilen også kunne gjenkjenne skilt med fartsgrenser og automatisk justere hastighet i henhold til dem. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Nå er jeg forvirret. Er det snakk om dobbeltmotorer, slik artikkeloverskriften tyder på, eller er det to separate motorer, slik det er beskrevet i artikkelteksten? Teknisk sett er dette en stor forskjell. F.eks har forbrenningsmotorer med dobbelttubo to turboer der den ene mater den neste, dette øker ladetrykket. Eller den første turboen lader ved lave turtall og den andre lader ved høyere turtall. Hvis motoren har to separate turboer er dette som regel en V-motor der hver turbo lader hver sin sylinderrekke. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Nå er jeg forvirret. Er det snakk om dobbeltmotorer, slik artikkeloverskriften tyder på, eller er det to separate motorer, slik det er beskrevet i artikkelteksten?Det er to sparate motorer. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Er du eeegentlig forvirret, eller bare spiller vi litt dum i dag? Kan du såpass om motorer, så vet du nok sikkert godt at en EL-motor ikke akkurat har noen turbo, eller noe doble motorer og følgelig forsvinner hele problemstillingen med hvor man kan mene to turboer etc... Uansett. Ganske kul bil! Endret 10. oktober 2014 av Andrull 8 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ifølge CNN i morges skal bilen også kunne gjenkjenne skilt med fartsgrenser og automatisk justere hastighet i henhold til dem. Ville være skeptisk til å automatisk justere hastigheten. Har skiltgjenkjenning på min bil (BMW). Anvisning av fartsgrense fungerer ikke alltid like bra. F.eks plukker den opp skilt som gjelder på sideveier og avkjøringer. Du kjører i 80-sone og plutselig viser skiltgjenkjenneren et 30-skilt. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Nå er jeg forvirret. Er det snakk om dobbeltmotorer, slik artikkeloverskriften tyder på, eller er det to separate motorer, slik det er beskrevet i artikkelteksten? Er du eeegentlig forvirret, eller bare spiller vi litt ekstra dum i dag? Kan du såpass om motorer, så vet du godt at en EL-motor ikke akkurat har noen turbo, og følgelig forsvinner hele problemstillingen med hvor man kan mene to turboer etc... Uansett. Ganske kul bil! Turbogreiene var bare eksemlper, tror du skjønte det Jeg lurte litt jeg også da overskriften sier "Nye Tesla har doble motorer og «autopilot»". Det tilsier at den har to motorer som er doble. Og det er forskjell på en dobbelmotor og to motorer, sånn teknisk sett. Tror noen har surret litt med overskriften ja Fra kverulant til seriøs så synes jeg dette var stilig, fin bil og faktisk ikke spesiellt dyr heller hvis man ser på tilsvarende alternativer, i forhold til hestekrefter etc da selvfølgelig, Tesla har ingen ordentlige alternativer :D 2 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Har ikke spesielt stor tiltro til autonom navigasjon, det fungerer på havet, i lufta og i rommet men her på bakken er det for mange idioter og for mange faktorer det må tas hensyn til. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) 3,2 sekund, så kjedelig, nå begynner bilene å bli på nivå med motorsykkelen min (dvs biler under millionklassen) AtW Endret 10. oktober 2014 av ATWindsor 2 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 "Tesla Model S P85D vil koste «bare» rundt 670 000 kroner, i hvert fall så lenge det fortsatt er avgifts- og merverdiavgiftsfritak på elbiler i Norge." Hvor har dere dette fra? Norske priser er vel ikke kjent enda... Så, adaptive cruisecontrol? Ja, det pluss mye mer. Den skifter felt for deg og man kan f.eks. gå ut av bilen og be den parkere i garasjen selv for så å komme og plukke deg opp forran huset neste morgen kl 7. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hadde egentlig håpet på at de ville gjøre noen med fronten. Aldri vært noen fan av den. Ser ut som en stor fisk med gapet åpent Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ifølge CNN i morges skal bilen også kunne gjenkjenne skilt med fartsgrenser og automatisk justere hastighet i henhold til dem. Ville være skeptisk til å automatisk justere hastigheten. Har skiltgjenkjenning på min bil (BMW). Anvisning av fartsgrense fungerer ikke alltid like bra. F.eks plukker den opp skilt som gjelder på sideveier og avkjøringer. Du kjører i 80-sone og plutselig viser skiltgjenkjenneren et 30-skilt. I motsetning til BMW så tar Tesla oppladinga, så da tar de vel fartsbota og prikkene også. 1 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hadde egentlig håpet på at de ville gjøre noen med fronten. Aldri vært noen fan av den. Ser ut som en stor fisk med gapet åpent Enig i at den er blandt de svakeste design-elementene, selvom den ser grei ut på sorte biler. Finnes noen alternativer her: http://www.teslarati.com/tesla-model-s-nose-cone-upgrade/ Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Hadde egentlig håpet på at de ville gjøre noen med fronten. Aldri vært noen fan av den. Ser ut som en stor fisk med gapet åpent Enig i at den er blandt de svakeste design-elementene, selvom den ser grei ut på sorte biler. Finnes noen alternativer her: http://www.teslarati.com/tesla-model-s-nose-cone-upgrade/ Første eksempelet der var en del bedre! Men det er vel ikke en original grill? Fikk litt Maserati-vibber. Endret 10. oktober 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Første eksempelet der var en del bedre! Men det er vel ikke en original grill? Fikk litt Maserati-vibber.Det er vel en blanding av 3-partsgriller og photoshop-griller. Eller nose cones som det heter i Tesla-verden Lenke til kommentar
xRun Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ifølge CNN i morges skal bilen også kunne gjenkjenne skilt med fartsgrenser og automatisk justere hastighet i henhold til dem. Ville være skeptisk til å automatisk justere hastigheten. Har skiltgjenkjenning på min bil (BMW). Anvisning av fartsgrense fungerer ikke alltid like bra. F.eks plukker den opp skilt som gjelder på sideveier og avkjøringer. Du kjører i 80-sone og plutselig viser skiltgjenkjenneren et 30-skilt. I motsetning til BMW så tar Tesla oppladinga, så da tar de vel fartsbota og prikkene også. Vel, funksjonen er der ihvertfall. CNN sa ikke noe om hvor god eller dårlig den er, om det er intelligent å bruke den, eller hva folk mener om den, hva konsekvensen er av å bruke den, om den kun stiller ned hastigheten eller både opp og ned, eller noe annet. Såvidt jeg fikk med meg sa de at den har funksjonen. That's it. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Nå er jeg forvirret. Er det snakk om dobbeltmotorer, slik artikkeloverskriften tyder på, eller er det to separate motorer, slik det er beskrevet i artikkelteksten? Teknisk sett er dette en stor forskjell. F.eks har forbrenningsmotorer med dobbelttubo to turboer der den ene mater den neste, dette øker ladetrykket. Eller den første turboen lader ved lave turtall og den andre lader ved høyere turtall. Hvis motoren har to separate turboer er dette som regel en V-motor der hver turbo lader hver sin sylinderrekke. Dette er en el bil. Den har ett batteri som forsyner to elektriske motorer med strøm. Det nytter ikke å tenke forbrenningsmotor og turbo i en slik sammenheng. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå