LMH1 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hei, har noen erfaringer med programmer som måler ytelsen mellom PCer for å si hvor mye hastighet man klarer å få i nettverket? Siden min erfaringer virker ut som programmet gir forskjellig resultat hver gang, selv om nettverket ikke er særlig belastet. Prøvd å øke til 10 GB data, og valgt en test, men hastigheten blir ca likt. Det beste jeg har klart på en PC er 700 megabit opp og 840 mbit ned. Det selv med Cat6 kabel direkte koblet 2 maskiner. Men ser at enkelte har klart: Kun på gigabit ethernet. Så blir det samme målingene eller vil alltid internetnett speedtest ha høyere hastigheter? Det jeg også merker, des lengere man kobler kablene koblet til switch og rutere des mere taper hastigheten på slike lan speed test programmer. Men jeg klarer å få over 1 gigabit hvis jeg måler på serveren jeg har LST Server installert. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 For å pålitlig måle båndbredde, ping og lignende, så benyttes iperf for eksempel. Igjen er dette en NIX application, men denne lar deg prøve med forskjellige innstillinger og kan også brukes for å måle over nettet om du benytter en iperf server i andre enden: https://iperf.fr/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå