eirikst Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har vanskelig for å brenne filmer i Nero 6.0. Når jeg skal brenne VCD filmer, fra foreksempel avi, eller mpeg, blir lyden helt ødelagt. Enten kommer den med 20 sek forsinkelse, eller så er den helt fraværende! Noen som hvet hva jeg gjør galt. Er lei av å prøve meg fram da det tar en og en halv time å re-kode filmene igjennom Nero! Takk for all hjelp Lenke til kommentar
eirikst Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Ingen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Nei. Man bruker ikke Nero til reenkoding. Ahead burde holdt seg til de faktisk kan, brenneprogram. Hva har dette med lagringsmedier å gjøre forresten? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hva har dette med lagringsmedier å gjøre forresten? CD-R, eller noe kansje? Må være det han mener. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Skal gi deg et tips jeg, ikke bruk Nero til annet enn selve brenneprosessen. For å reencode AVI til VCD/SVCD vil jeg heller anbefale DVD2SVCD. Jeg bruker den sammen Cinemacraft Encoder, og resultatet er nesten alltid upåklagelig. Deretter bruker jeg Daemontools el. og mounter det ferdige VCD image'et og bruker Disccopy i Nero eller et annet brenneprogram. Hvis du vil ha mer informasjon/guider/software til hvordan du skal gå fram kan du besøke: www.dvdrhelp.com www.doom9.net Her finner du garantert mye nyttig hvis du leter litt. - Judaz - Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det er ingenting feil med platene. Det er Nero som er en fullstendig mindre begavet videoenkoder. Judaz: CCE koster ganske mye penger. TMPGEnc med MPEG-2 gjør samme nytten, selv om man ikke kan kjøre mer enn 2-pass VBR (men det er egentlig ingenting i veien for n-pass). Og hvorfor mounter du og kopierer? Er det noe Nero ikke har klart å gnøkke her i gården, så er det en bin/cue-brenning. (jeg holder meg langt vekke fra 6.x, dog) Og hvorfor bruker du CCE til VCD? _Det_ er overkill det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå