Gå til innhold

Oppsett for stasjonær gaming pc under kr 8000 + tilbehør

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å gå over fra playstation 3 til pc og trenger litt hjelp til dette.

Jeg leter etter en maskin til 5000-8000 pluss alt nødvendig tilbehør. Forøvrig trenger ikke grafikkkortet å kunne kjøre ultra, men fint om den takler middels/god grafikk på nyere spill.

Kabinettet må helst være enkelt og simplistisk (ikke noe flashy greier) og maskinen må helst ikke bråke så mye.

Verken mus eller tastatur trenger å være så veldig bra siden jeg ikke er en "konkurranse gamer". Typiske online spill som wow, lol, Call of Duty, Battlefield etc vil derfor ikke kjøres på maskinen.

Her er noen av spillene jeg kunne tenkt meg å spille på pc'en:
- Skyrim (med mods. Pc'en MÅ kunne kjøre dette godt(Gud, som jeg elsker dette spillet...))
- Dragon Age: Inquistion

- Minecraft (Her kan jeg tenke meg å spille online)

- Terraria (Her også)

- The witcher 2

Utover gaming skal pc'en bare brukes til enkelt skolearbeid slikt som geogebra, word, excel etc.

Håper noen kan foreslå for meg et oppsett på en pc som passer mesteparten av kriteriene mine :)

Endret av Shellridge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er brukt et alternativ? Siden dette er ikke så høye krav, man kan klare seg med i5 2500k, 8 GB ram og et GTX 770 eller R9 280 x eller bedre, så da burde brukt være det som gir mest for pengene for deg.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50683492&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50938941&searchclickthrough=true

Dette er to pc'er jeg kunne tenkt meg. Noen innspill om jeg burde kjøpe en av dem og isåfall hvilken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...