Shellridge Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Jeg har lyst til å gå over fra playstation 3 til pc og trenger litt hjelp til dette. Jeg leter etter en maskin til 5000-8000 pluss alt nødvendig tilbehør. Forøvrig trenger ikke grafikkkortet å kunne kjøre ultra, men fint om den takler middels/god grafikk på nyere spill. Kabinettet må helst være enkelt og simplistisk (ikke noe flashy greier) og maskinen må helst ikke bråke så mye. Verken mus eller tastatur trenger å være så veldig bra siden jeg ikke er en "konkurranse gamer". Typiske online spill som wow, lol, Call of Duty, Battlefield etc vil derfor ikke kjøres på maskinen. Her er noen av spillene jeg kunne tenkt meg å spille på pc'en:- Skyrim (med mods. Pc'en MÅ kunne kjøre dette godt(Gud, som jeg elsker dette spillet...))- Dragon Age: Inquistion - Minecraft (Her kan jeg tenke meg å spille online) - Terraria (Her også) - The witcher 2 Utover gaming skal pc'en bare brukes til enkelt skolearbeid slikt som geogebra, word, excel etc. Håper noen kan foreslå for meg et oppsett på en pc som passer mesteparten av kriteriene mine Endret 10. oktober 2014 av Shellridge Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Er det slik å forstå at skjerm, operativsystem, høytalere, mus og tastatur skal være med innenfor budsjettet? Lenke til kommentar
Shellridge Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Nei. Maskinen må være 5000-8000, men alt ekstra tilbehør utenom maskinen legges til på denne prisen. Trenger ikke høyttalere heller. Bruker headset. Ble det klarere da? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Er brukt et alternativ? Siden dette er ikke så høye krav, man kan klare seg med i5 2500k, 8 GB ram og et GTX 770 eller R9 280 x eller bedre, så da burde brukt være det som gir mest for pengene for deg. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Her er et støysvakt alternativ fra Dustin home: Endret 10. oktober 2014 av Omnithunder 1 Lenke til kommentar
Shellridge Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Er brukt et alternativ? Siden dette er ikke så høye krav, man kan klare seg med i5 2500k, 8 GB ram og et GTX 770 eller R9 280 x eller bedre, så da burde brukt være det som gir mest for pengene for deg. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50683492&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50938941&searchclickthrough=true Dette er to pc'er jeg kunne tenkt meg. Noen innspill om jeg burde kjøpe en av dem og isåfall hvilken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå