spike Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 jeg har lest litt rundt forbi om session men forstår egentli ikke hvordan jeg skal bruke det hvis jeg gjør slikt: session_start(); session_register('hei'); hva kan jeg bruke "hei" til blir det en helt vanlig variabel som "$hei"? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 du kan senere sjekke, enten i en annen php fil eller i samme php fil, om en bruker har: session_is_registered('hei') det er vanlig å kjøre en session_register i forbindelse med inlogging for eksempel, så kan du senere sjekke om brukeren er logget inn eller ikke Lenke til kommentar
spike Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 så hvis jeg skal ha et enkelt handlekurvsystem så bør jeg bruke cookies? hvordan kan jeg sende en cookie eller session ved å trykke på en link ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 cookies sendes automatisk, det skjer "bak gardinet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå