AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Hei. Jeg er en mann i slutten av 20-åra, men har ingen erfaring med damer. Har hatt et spesielt liv pga. (psykisk) sykdom, ganske asosialt og jeg forstår nok ikke alt av ikke-språklig kommunikasjon mennesker imellom. Dette gjelder hvordan merke om noen er nysgjerrig på deg? F.eks. hvis man er på matbutikken, og en dame smiler (forsiktig) og du ser at hun gløtter bort på deg gjentatte ganger. Skjønner jo at hun ikke mener å gifte seg med meg, men er hun nysgjerrig på hvem jeg er? Kanskje hun likte hvordan jeg så ut? Virket hyggelig? Har ikke asperger ellernoe altså, for jeg plukker opp alle disse signalene like godt som mange andre, men jeg er usikker på hva alt betyr. Skal vel legge til at jeg kanskje har et dårlig selvbilde. Tror enkelte jeg har møtt har lagt an på meg, men jeg ble usikker. Selv om jeg er en kåting også. Har problemer med intimitet, men er en kåting likevel. Jaja, hadde vært greit å vite. Kanskje en selvtillits-boost? Anonymous poster hash: e950f...60f Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Vær litt forsiktig på hva du møter på matbutikken. Damen som smiler forsiktig er enten redd/sky eller kjenner deg igjen. Matbutikken er ikke et kjekkested (bar, utested, fest o.l.). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg hadde aldri sett henne før... tror jeg... tror ikke hun dreiv med sjekking, lurer bare på hvorfor hun var som hun var... hvorfor gløttet hun gjentatte ganger på meg, når jeg så en annen vei, og andre ganger smile til meg? Nei jeg tror ikke jeg har sett henne før. Anonymous poster hash: e950f...60f Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg hadde aldri sett henne før... tror jeg... tror ikke hun dreiv med sjekking, lurer bare på hvorfor hun var som hun var... hvorfor gløttet hun gjentatte ganger på meg, når jeg så en annen vei, og andre ganger smile til meg? Nei jeg tror ikke jeg har sett henne før. Anonymous poster hash: e950f...60f Kan godt hende hun fant deg kjekk. La oss si du var en 19år gammel jente og en gammel mann ga deg blikk. Det finnes ekle kjerringer også. Samfunnet tolker der bare på en annen måte. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Hadde vært helt knall om hun syns jeg var kjekk. Det er jo bra å være kjekk, så hvis noen syns jeg er det så blir jeg glad. Men jeg vet ikke. Anonymous poster hash: e950f...60f Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 At folk ser på deg og smiler er ikke utelukkende positivt, nuff said. Jeg tar ofte meg selv i å nesten le av andre jeg ser rundt omkring i forskjellige kontekster. En interessert dame vil prøve å fange din oppmerksomhet, dem tar ikke nødvendigvis iniativ men uttrykker vertfall at dem ikke kommer til å dra frem tazer og pepperspray om du nærmer deg dem heller. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 At folk ser på deg og smiler er ikke utelukkende positivt, nuff said. Jeg tar ofte meg selv i å nesten le av andre jeg ser rundt omkring i forskjellige kontekster. En interessert dame vil prøve å fange din oppmerksomhet, dem tar ikke nødvendigvis iniativ men uttrykker vertfall at dem ikke kommer til å dra frem tazer og pepperspray om du nærmer deg dem heller. Ja mange som ler og gjør narr av meg. Men følte hun prøvde å fange oppmerksomheten, som du sier. Kan jo være penisen som tenker det. Men jeg har et ganske unormalt utseende som vekker oppsikt, selv om enkelte kanskje liker det. Anonymous poster hash: e950f...60f Lenke til kommentar
gladogfri Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Det er nok ikke så lett å finne noen fasit på spørsmålet ditt, med tanke på at folk er forskjellige, og et smil kan bety mye. Men merker på meg selv at viss jeg går forbi en mann som tenner meg, og får meg til å føle meg bra, smiler jeg ofte, for meg selv eller til han. Og gjerne litt ekstra når han akkurat har gått forbi og ikke ser det, hehe... er vel mer en useriøs greie jeg gjør, men hadde ikke hatt noe i mot om han sa hei og innledet en samtale, selv om det var på butikken men ville vert forberedt på å bli avvist om du prøver det. finnes en del gode bøker om kroppsspråk du kan lese. lykke til! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Det er nok ikke så lett å finne noen fasit på spørsmålet ditt, med tanke på at folk er forskjellige, og et smil kan bety mye. Men merker på meg selv at viss jeg går forbi en mann som tenner meg, og får meg til å føle meg bra, smiler jeg ofte, for meg selv eller til han. Og gjerne litt ekstra når han akkurat har gått forbi og ikke ser det, hehe... er vel mer en useriøs greie jeg gjør, men hadde ikke hatt noe i mot om han sa hei og innledet en samtale, selv om det var på butikken men ville vert forberedt på å bli avvist om du prøver det. finnes en del gode bøker om kroppsspråk du kan lese. lykke til! Hehe, skjønner... vanskelig å vite hva... Skulle gjerne sjekket opp folk, uansett hvor, men det tør jeg uheldigvis ikke, hehe... Det er ofte jenter/damer smiler til meg, men tror ikke det gjelder annet enn at de syns det er hyggelig... bare ble litt "mistenksom" i dette tilfellet, når hun kikker på meg i "smug" og liksom prøver å fange blikket mitt... Anonymous poster hash: e950f...60f Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Vær litt forsiktig på hva du møter på matbutikken. Damen som smiler forsiktig er enten redd/sky eller kjenner deg igjen. Matbutikken er ikke et kjekkested (bar, utested, fest o.l.). Bar, utesteder, fester osv er usedvanlig dårlige steder å møte folk man vil ha et seriøs forhold med. Mange der er ute etter å ha det moro, og gjerne med en one-night stand. Men noe mer enn det er tvilsomt. Om det så skulle skje er det så liten sjanse for at dere har noe som helst til felles at sjansen for noe seriøst er lik null. Det har jo skjedd, så klart, men det er sjelden. Vil man ha noe som varer må man finne et sted med helt vanlige folk man har en sjanse å ta en samtale med og bli bedre kjent med. En matbutikk er faktisk et rimelig bra sted. For det første er det stille og rolig der, så det er ikke noe press. Om man ser en man liker er øyekontakt en god vei å få, for å sjekke markedet, so to say. (bare ikke overdriv. moderat interesse er bra, men overdrevent kan få onkel blå interessert i en "samtale"). Om man så møter enn man liker er det enkelt å starte en samtale. Spør etter pris på noe, hvor du finner noe, forslag til middag eller hva som helst annet. TS: Neste gang du tror en dame er interessert i deg, hvorfor ikke bare si hei? I beste fall har dere en samtale på gang, og kanske noe mer. I verste overser hun deg bare. Btw en bra måte å sjekke interessen er ikke om du får øyekontakt med henne, men om hun holder øyekontakten en liten stund (og gjerne smiler). Om hun snur seg vekk fort er det en grunn til det. Snur hun seg ikke er det en grunn til det også. Endret 13. oktober 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 hun gløttet vel gjentatte ganger på deg fordi du stirret konstant på henne, hvordan visste du ellers at hun gløttet gjentatte ganger på deg? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 TS: Neste gang du tror en dame er interessert i deg, hvorfor ikke bare si hei? I beste fall har dere en samtale på gang, og kanske noe mer. I verste overser hun deg bare. Btw en bra måte å sjekke interessen er ikke om du får øyekontakt med henne, men om hun holder øyekontakten en liten stund (og gjerne smiler). Om hun snur seg vekk fort er det en grunn til det. Snur hun seg ikke er det en grunn til det også. Hehe... er rett og slett for feig... eller problemet er vel dårlig selvbilde, ev. at jeg faktisk har grunn til å ha dårlig selvbilde... men takk for tips. hun gløttet vel gjentatte ganger på deg fordi du stirret konstant på henne, hvordan visste du ellers at hun gløttet gjentatte ganger på deg? Nei jeg stirrer ikke på folk, men når jeg snudde meg så jeg at hun dro blikket vekk fra meg. Et par - tre ganger. Resten var at hun på en måte prøvde å fange blikket mitt, ikke hele tiden da, men noen ganger. Merkelig egentlig. Merkelig oppførsel. Anonymous poster hash: e950f...60f Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Kroppsspråk burde ha vært en forbudt kommunikasjonsmåte da den lager mye krøll for alle i begge kjønn. Det finnes like mange fortolkninger som det finnes utøvere, noe som bidrar sterkt til utstrakt gjetting og unødvendig tidsbruk. For å ikke snakke om frustrasjonen som oppstår. Noen ville kunne kalle det for "spennende" og "tirrende", f**n heller. Nei, det beste er å bare spørre rett ut: "Ikke for å være frekk, men det ser ut som du kanskje vil ta en kopp kaffe med meg en dag". Når du har gjennomført den øvelsen 5 ganger, sitter den som støpt. Eventuelle nederlag, vil bare være vann på gåsa. Neste takk! Lykke til! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Haha... Nja... får ikke til sånt... Man takk for "lykke til". Anonymous poster hash: e950f...60f Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Personlig synes jeg kroppspråk er enkelt å tolke, viktig å huske at de fleste mennesker utøver situasjonsbetont kroppspråk og at et gitt "tegn" ikke alltid betyr det samme. Smiler du selv til andre personer er det en refleks ofte å smile tilbake , men det betyr ikke at personen har interesse for deg i en helt vanlig situasjon. Nærbutikken og lignende plasser der vi omgåes mange personer er ofte geniale plasser for å slå av litt småprat , dette er noe svært mange menn behøver å bli bedre på siden vi overseer svært mange muligheter for å bli kjent og dermed få en "sjangse" på noe mer ved å kommunisere. Nå skal jeg ikke prøve å skrive en sjekkebok her og kan innrømme at jeg trolig er rusten da jeg har vært i et fast forhold i snart 14 år , men jeg ser stadig vekk at menn er utrolig flinke til å gjøre de samme tabbene over og over igjen. I korte trekk tenker vi for mye på det vi ønsker å oppnå og på lite på å kose oss der og da og ta det som det kommer. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 "Sjekking" er uansett litt "out of my league"... sliter med å forholde meg til hvem som helst. Jeg spurte om dette pga. at jeg undret meg over hvordan jeg ser ut, men som jeg har forstått av svarene her så kan man ikke si noe om dette ut i fra dette alene. Så... Nei. Anonymous poster hash: e950f...60f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg