Gå til innhold

Negraderer jeg hvis jeg går fra G3 til Z3?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå til dags har jeg en LG G3 16GB, men jeg har tenkt til å kjøpe en Sony xperia z3 eller z3 compact. Hvis jeg kjøper Z3, blir det sånn at jeg nedgraderer mobilen min, eller ? Noen som har Z3/Z3 Compact som kan si meg om det er verdt å kjøpe den og om den er så bra som alle sier? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke G3 fra i sommer? Hvorfor bytte telefon såpass fort?

Ingen som har Z3/Z3 compact som kan si meg hvordan den er ? :)

Jeg har nettopp gjort akkurat det du tenker på. Hadde (har enda) G3 16GB, og kjøpte Z3C på intro med hodetelefon bundle. Da er jo faktisk prisen fin også, i og med at jeg trengte hodetelefoner.

Jeg er faktisk storfornøyd. Litt mer "konotete skjerm" å jobbe på, men det oppveies til fulle av hvor mye lettere og hendigere Z3C er i lomme og i en hånd med vanlig bruk. Den er lynrask, meget fin skjerm, og responderer momentant. Kamera har jeg ikke fått testet mye enda, men det sies jo at det er supert.

I tillegg får du jo en vanntett sak i lommen om du skulle komme ut for regnvær på en tur ute. (jeg hadde plastpose i lommen alltid før).

Jeg skal innrømme at jeg bruker tab'en litt mer til å lese aviser og surfe med etter bytte, men fortsatt er jeg ikke det minste i tvil om at dette er en knall telefon.

Endret av Svolsten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg byttet fra en G2 til Z3C, men da en kollega ødela telefonen solgte jeg Z3C'n. Jeg syntes Sony'n var veldig fin og ikke minst var den slankere enn hva jeg hadde trodd på forhånd. Allikevel føltes den litt som et steg ned da G2'n alltid har vært sykt bra. I ettertid har jeg kjøpt en G3, og jeg er usikker på om denne faktisk overgår G2. G3 blir akkurat litt for stor, skjermen føles ikke noe bedre og batteriet er definitivt ikke på høyde. Hvis du ikke har fått prøvd Z3C ennå, ville jeg tatt en kikk på den først. Kollegaen min er forresten ekstremt happy. Med syncing 24/7 og jevnt med telefonsamtaler holder den koken i 3-3.5 dager pr lading. Det er i hvert fall bedre enn både G2 og G3.

Lenke til kommentar

Hva er galt med den nye G3-en din, ut over at du synes den er for stor?

Plages du såpass av størrelsen at du synes det er verd pengene å bytte? For du taper jo en hel del på å selge videre G3-en nå.

Jeg har en G3 selv og er ganske missfornøyd med mange sofwarebugs på telefonen.

Lenke til kommentar

Har brukt både G2 og Z2, og G2 var det beste kompromisset av skjerm, størrelse og batteri. På G2 kjørte jeg Cyanogenmod 11.

Z2 mener jeg personlig er den beste telefonen av de to. Bedre opplevelse av kvalitet, og best batteri. Sony sin UI på Android er også kanskje den beste Stock Android jeg har prøvd. Den er stor da, så jeg tror Compact hadde vært spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...