Gå til innhold

Ny PC 25-30.000kr (gaming)

Anbefalte innlegg

1150 er kjedelig. Får alt for lav score i physics-testet på 3DMark. Eneste grunnen til å kjøpe 1150 må være om man skal bygge i Prodigy M-ITX. Da hadde en 4790K + 970 vært noe greier.

EDIT: Glem det, man kan bare kjøpe Prodigy M og smekke inn et X99 mATX-hovedkort.

EDIT2: Forskjellen mellom et oppsett med 5820K og 4790K er 3000 kroner. Da har man i tillegg 16 GB minne.

Hvis man da kan selge oppsettet brukt for 3000kr mere enn 4790k oppsettet, så er det et enda bedre valg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2x780Ti drar jo faktisk Swift'en helt fint i BF4. Men om man først skal bruke en del penger på stasjonær og SLI ville jeg nok gått for X99. Som sagt er ikke prisforskjellen all verden. 5820K, 970 SLI, 16GB DDR4 og et billig X99-hk er da smørfint for Swift. Vil nok ikke få så mye over 100 fps i MP (spes på 64player-server) men det får da duge.

Folk som ikke har snøring burde uansett ikke kjøpe seg en PC til over 20k, iallefall ikke om de skal bygge selv. Min første "gamingrig" kosta vel rundt 6000 kr for 15 år siden :p

Lenke til kommentar

Ser du grafen Nizzen? Det er fakta. Vennligst hold vranglæren for deg selv, når det ikke er dine penger du kaster bort.

Nå er dette et forum, så da har alle lov til å si hva de mener. At noen skal "holde kjeft" for stå for din regning ;)

Virker som om du også kommer med personangrep, noe som er rimelig barnslig...

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Prøver ikke å frarøve deg din rett til å ordlegge deg. Jeg mener imidlertid at du kan vise såpass respekt ovenfor andre sine penger, at du ikke forsøker å "selge" et produkt ved å urettmessig rakke ned på andre produkter. Du sier at det og det produktet er kjedelig og dårlig, men i det du blir konfrontert med en grafe som viser billedlig fakta på hvorfor det ikke er det, hopper du videre til neste tilfelle eller tråd. Da framstår det for meg som om du er blitt gjort bevisst på at det du sier ikke er sannferdig, men at du allikevel fortsetter på en uetisk måte. Kom heller med argumenter for hvorfor det er verdt å betale dobbelt for 10% ytelsesøkning, enn å forsøke å skjule at ytelsesøkningen faktisk bare er såpass marginal. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Prøver ikke å frarøve deg din rett til å ordlegge deg. Jeg mener imidlertid at du kan vise såpass respekt ovenfor andre sine penger, at du ikke forsøker å "selge" et produkt ved å urettmessig rakke ned på andre produkter. Du sier at det og det produktet er kjedelig og dårlig, men i det du blir konfrontert med en grafe som viser billedlig fakta på hvorfor det ikke er det, hopper du videre til neste tilfelle eller tråd. Da framstår det for meg som om du er blitt gjort bevisst på at det du sier ikke er sannferdig, men at du allikevel fortsetter på en uetisk måte. Kom heller med argumenter for hvorfor det er verdt å betale dobbelt for 10% ytelsesøkning, enn å forsøke å skjule at ytelsesøkningen faktisk bare er såpass marginal. :)

Dette er ikkje en tråd om etikk. Det ser ut som om du er litt snurt fordi andre kommer med forslag i "Hjelp til kjøp og salg av PC" delen av forumet, som du tydeligvis er kongen av med over 1500 innlegg :)

Fordelen nå er at trådstarter har flere forslag å velge mellom, istedenfor bare ditt forslag som ikkje svarer på topic engang. Du får holde deg til trådene:

"Ny PC 5000-12.000kr"
Lenke til kommentar

Joda, greit nok pris. Men denne er bedre spør du meg?

https://www.komplett.no/komplett-xtreme-i80-4k-edition/10950#!tab:extra

Det du foreslår er bra, men nytt og sikker mye barne sykdommer. Det jeg foreslår er gammelt men bra utprøvd mot barne sykdommer.

Jeg vente til x99 får modnet litt lengre i solen :green: før jeg kjøper.

Du vet like bra som meg at det ikke er smart å kjøpe det siste som kommer ut.

Anbefaling av en 4-kjerners maskin til 25 tusen kan jo ikke kalles for noe annet enn ren og skjær galskap.

Okay :) det skal du få lov og mene. Men jeg mener den er rask nok med 2x980kort.

Men så skal ts selv få bestemme hva han vil kjøpe, nye dyre teknologi eller en gammel utprøvd teknologi.

Kan selv tenke meg x99 system om en stund, skal la det modnes litt først :green:

Lenke til kommentar

Kanskje vi heller skal vente og se hva trådstarter mener.

TS har talt. Han skal ha maskin til 20-25 tusen som drar spill fint på hans ROG Swift skjerm. Er ikke det god nok beskrivelse?

Hvis han allerede har bestemt seg, hvorfor diskuterer vi?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje vi heller skal vente og se hva trådstarter mener.

TS har talt. Han skal ha maskin til 20-25 tusen som drar spill fint på hans ROG Swift skjerm. Er ikke det god nok beskrivelse?

Hvis han allerede har bestemt seg, hvorfor diskuterer vi?

Fordi han ikke vet hva som drar spill fint på Swift-skjermen vel ? Dessuten mener mange at han ikke trenger å bruke 20-25k på PC. Da blir det krangling.

Lenke til kommentar

Jeg er jo absolutt av den mening at det er formålet som skal dekkes, ikke budsjettet. Om målsetningen hadde vært "gamer PC med 140 FPS i CS GO, 200 000 kroner", virker det jo som en del her ville tatt han på ordet og gravd opp et oppsett til den prisen.

Jeg mener det er best å svare på hva topic spør om... Å grave opp ett oppsett til det topic spør om, vil da være det beste.

Mitt forslag:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=123504&view=m

24 663,-

2394183.jpg
Super Flower Leadex Gold 1000W
Strømforsyning - 1 000 W 80-plus sertifisering: Gull Modulært Format (PSU): ATX
Klikk for å skrive...
1 399,-
1 dag siden

av Nzz1

2782218.jpg
Asus X99-S
Hovedkort - Formfaktor: ATX Intel Socket 2011-3 Intel X99 DDR4
Klikk for å skrive...
2 295,-
1 dag siden

av Nzz1

2683849.jpg
Crucial MX100 2.5" 7mm 512GB
Solid State Disk (SSD) - 512 GB 2.5 tommer 3,11 / kr/GB 550 MB/s
Klikk for å skrive...
1 594,-
sp.gif
1 dag siden

av Nzz1

2491283.jpg
HGST Deskstar NAS H3IKNAS40003272SE 64MB 4TB
Intern harddisk - 4 000 GB 0,38 / kr/GB 3.5 tommer S-ATA 6Gb/s
Klikk for å skrive...
1 530,-
1 dag siden

av Nzz1

2809940.jpg
Asus GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB
Grafikkort (PCI Express) - GeForce GTX 980 Minnetype: GDDR5 Minnekapasitet: 4GB Nedkjøling: Aktiv
Klikk for å skrive...
2× 4 759,-
1 dag siden

av Nzz1

2762056.jpg
Crucial DDR4 PC17000/2133MHz CL15 4x4GB
DDR4-minne - Lagringskapasitet: 16GB PC17000/2133MHz 100,56 / kr/GB Antall moduler: 4 stk
Klikk for å skrive...
1 609,-
1 dag siden

av Nzz1

2461732.jpg
Corsair Graphite 760T (Sort/Hvit/Transparent)
Kabinett - Fulltower/Server ATX, Micro-ATX, Mini-ITX, Utvidet ATX (E-ATX), XL-ATX 11,2 kg Ikke Medfølgende nettagregat
Klikk for å skrive...
1 469,-
sp.gif
1 dag siden

av Nzz1

2762114.jpg
Intel Core i7 5930K 3,5GHz Socket 2011-3 Box
Prosessor - Intel Socket 2011-3 Intel Core i7 Gen 4 3,5 GHz Prosessorkjerner: 6 stk
Klikk for å skrive...
4 349,-
sp.gif
1 dag siden

av Nzz1

1644913.jpg
Corsair Hydro H110
Vannavkjølingssystem - CPU Intern Aktiv kjøling (vifte) Medfølgende vifter: 2 stk
Klikk for å skrive...
900,-
sp.gif
1 dag siden

av Nzz1

Emnetittelen skal beskrive trådens innhold og eventuelle problemstilling godt og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Agentspoon har helt rett, målet er å dekke behovet ikke budsjettet. Det er vi som vet hva deler koster, yter og hva som skal til.
Det er ingenting iveien for å bruke en formue på datautstyr. Det beste rådet vi kan komme med er å skape realistiske forventninger, slik at de vi hjelper ikke får overraskelser når de oppdager hva det er de har brukt tid og penger på å sette sammen.

Målsetningen vår bør ikke å geleide noen til å kjøpe dyrest mulig eller rimeligst mulig datamaskin, men finne deres behov og prøve å finne et oppsett som de blir mest mulig fornøyd med.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og da håper jeg at deltakerne kan fokusere litt mer på tråden og holde diskusjoner angående om det er etisk forkastelig å bruke x antall kroner på en pc til en annen tråd.
Og vær greie med hverandre , selv om dere er flinke er det lurt å huske på at man kan ta feil og at man bør være høflige mot hverandre.

Lenke til kommentar

Svaret på trådstarter befinner seg vel strengt tatt midt i mellom Agentspoon (som mener en i5 4690K og 970 er en maskin uten særlig kompromisser) og Nizzen som mener alle skal få! :D

Tror ærlig talt TS kommer langt med en 5820K og 970 SLI som utgangspunkt. Så får han selv velge om han vil bruke ekstra kroner på 980. Men en ting er sagt, det er HÅPLØST å anbefale et 1150-oppsett til 20-25k. Helt meningsløst.

Lenke til kommentar

Det har vært det! Til en 60Hz 1080p skjerm som de aller fleste har, er absolutt i5 4690K + GTX 970 veldig kurant! For 140hz 2560x1440 mener jeg imidlertid at i7 4970K + GTX 970 SLi er det rette valget. Er absolutt enig i at 1150-oppsett til 25 000 kroner ikke er tingen. Til 13 000 kroner har du imidlertid en knallgod deal, og er den mellomtingen du korrekt referer til. :)

Om en skal bruke 25 000 kroner, bør en nesten ha et profesjonelt formål eller være en rutinert mekker som har data i tankene overalt de går. At en nyfiken gamer skal ha et praktisk utbytte av en PC til 25 000 kroner, mener jeg bare er tull. ^^

Beklager at tråden har tilkalt seg såpass grad av krangel og negativ omtanke. Det er greit at noen synes at 25 000 kroner er ok å bruke på en spill-PC, men reagerte ganske kraftig på at noen som kan data, prøver på noe usmakelig vis å overtale at det er snakk om to ulike verdener av ytelse. Det er som sagt andres penger dere indirekte bruker, så da bør en være uselvisk og ærlig. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til trådstarter: du har 2 alternativer her.

Alternativ 1: Vil du være fornuftig(økonomi i tankene) så velg agentspoon sitt forslag! Knall-PC til bra pris, som vil kjøre alle(iallefall de fleste) spill med høy grafikk.

Alternativ 2: har du mer enn nok av penger og er villig til å betale ekstra penger for litt(10%?) bedre ytelse, velger du nizzen sitt forslag.

Begge alternativene får du en kraftig maskin, og ingen av de alternativene er feil. Alt kommer ann på hva du prioriterer osv

Lenke til kommentar

Det har vært det! Til en 60Hz 1080p skjerm som de aller fleste har, er absolutt i5 4690K + GTX 970 veldig kurant! For 140hz 2560x1440 mener jeg imidlertid at i7 4970K + GTX 970 SLi er det rette valget. Er absolutt enig i at 1150-oppsett til 25 000 kroner ikke er tingen. Til 13 000 kroner har du imidlertid en knallgod deal, og er den mellomtingen du korrekt referer til. :)

Om en skal bruke 25 000 kroner, bør en nesten ha et profesjonelt formål eller være en rutinert mekker som har data i tankene overalt de går. At en nyfiken gamer skal ha et praktisk utbytte av en PC til 25 000 kroner, mener jeg bare er tull. ^^

Beklager at tråden har tilkalt seg såpass grad av krangel og negativ omtanke. Det er greit at noen synes at 25 000 kroner er ok å bruke på en spill-PC, men reagerte ganske kraftig på at noen som kan data, prøver på noe usmakelig vis å overtale at det er snakk om to ulike verdener av ytelse. Det er som sagt andres penger dere indirekte bruker, så da bør en være uselvisk og ærlig. :)

Ja, vi bygger nok flere maskiner med i5 enn i7 til gamere. Men en maskin med i5 er ikke en maskin uten særlig kompromisser. Det er en maskin der det er gjort kompromisser. Midt i mellom deg og Nizzen vil vel strengt tatt være en maskin til 16-18.000 kroner. Når man kan få X99-plattformen til mellom 2000-3000 kroner mer enn 1150-maskinen (avhenging av minne) ser jeg ikke helt hvorfor man skal gå for 1150. 970 SLI er derimot greit.

Jeg tror man vil ha en plattform basert på X99 lengre enn en på 1150. Jeg kjøpte 3930K ved launch, og har ikke byttet den ut før nå. Jeg er en ganske kravstor bruker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...