Kevinwb Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Hei,Prøvde å søke litt rundt om "månedens kjøp for xxxxx kroner" men fant ingen. Så prøver derfor med et innlegg i stedet.Enkelt og greit så skal jeg ha en maskin som skal kjøre alt på ultra uten bekymringer, jeg har Asus Swift skjermen (2560x1440 144Hz med G-sync).Jeg spiller alt fra World of Warcraft til Battlefield, Crysis og lignende kravstore spill. Men ettersom det går også i mye wow, er en god rask CPU viktig, ettersom da wow kjører gammel grafikkmotor såvidt jeg vet. Jeg kjøpte nylig en PC av komplett for 24.800kr men jeg føler meg ikke 100% fornøyd med den, og er derfor på "bygge fronten" for sist gang jeg skaffet ny pc for par år tilbake var jeg storfornøyd da jeg bygde den selv.Så hiv på med anbefalinger. Alt fra 22k til MAKS 30k (ikke en eneste krone over). Jeg vil helst holde meg på rundt 26k men om da det er den ekstra tingen som gjør MYE fra 26-30k så er det en mulighet for meg.Vedlegger bare et raskt utkast jeg har fra noe jeg har tittet på, vil VELDIG gjerne ha kabinettet jeg har i handlelisten, liker det utrolig godt samt da "hvit" hovedkort om jeg skal være litt fisefin da for "looken" PS: Jeg kan ikke så mye pc språk, så skriv som om det var til moren din. Endret 9. oktober 2014 av Kevinwb Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Du må begynne på nytt, x99 krever DDR4-minne. Psuen er en av de dårlige og cpuen passer ikke, du må ha socket 2011-3 Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 list opp speccsa på den nylig innkjøpte maskinen, mulig du ikke trenger å kjøpe ny. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg ville ikke brukt 20k++ på en pc til slik bruk (spilling). Forskjellen på ytelse fra en pc på 14-16K vs 20k++ er ikke verdt det sett i forhold til pris. Du trenger heller ikke kjøpe et så dyrt kabinett. Det er ikke der ytelsen ligger. Så lenge kabinettet har nok av kjøling og dekker de funksjoner og plassbehov du har så trenger du ikke stort mer. For det tredje fraråder jeg deg å kjøpe alt på komplett. Sjekk prisene på prisguide.no og finn de 2 billigste nettbutikkene som har alle delene på lager. Mange av komponentene finnes flere hundre koner billigere andre steder. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Hva med denne? https://www.komplett.no/komplett-xtreme-i80-4k-edition/10950#!tab:extra Lenke til kommentar
Kevinwb Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Greia er at jeg vil ha en maskin som holder i lang tid og ikke ha risiko for noe lav fps drop. Så føler rundt 25k er noe jeg kan bruke, og burde få noe bra for det. Når det kommer til kabinettet jeg linket tidligere er det pga jeg elsker utseende og brukervennlighen med dørene og hvor åpent det er samt plassen er optimal for alt. Og Kjetil, ja jeg har sett på den og vurdert den, bare litt usikker. Føler for å bygge noe eget. Så om jeg skulle hatt noe virkelig bra noe for 25k kroner, hvilke deler burde jeg kjøpt som vil være det beste for pengene ? Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Greia er at jeg vil ha en maskin som holder i lang tid og ikke ha risiko for noe lav fps drop. Så føler rundt 25k er noe jeg kan bruke, og burde få noe bra for det. Når det kommer til kabinettet jeg linket tidligere er det pga jeg elsker utseende og brukervennlighen med dørene og hvor åpent det er samt plassen er optimal for alt. Og Kjetil, ja jeg har sett på den og vurdert den, bare litt usikker. Føler for å bygge noe eget. Så om jeg skulle hatt noe virkelig bra noe for 25k kroner, hvilke deler burde jeg kjøpt som vil være det beste for pengene ? Du får en maskin for 12 tusen som gir null risiko for lav FPS med ultra grafikk i alle spill. Så om 2 år kan du oppgradere skjermkortet til et nytt snasent et, og whips blir maskinen som ny igjen med ultra i alt. Sorry, men lønner seg aldri å kjøpe en veldig dyr PC. Man får MYE ytelse for de første 10-15 tusen, etter dette betaler du bare for små ytelsesøkninger som du nok neppe vil merke selv om tester viser litt høyere scores. Ikke vits å kjøpe bil med 500 hester, om alt du skal gjøre er å kjøre i 60 kmt. Det er jævlig kult, men en bil med 100 hester takler 60kmt like bra. Endret 9. oktober 2014 av Galen Absalom Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Du får en maskin for 12 tusen som gir null risiko for lav FPS med ultra grafikk i alle spill. Så om 2 år kan du oppgradere skjermkortet til et nytt snasent et, og whips blir maskinen som ny igjen med ultra i alt. Sorry, men lønner seg aldri å kjøpe en veldig dyr PC. Man får MYE ytelse for de første 10-15 tusen, etter dette betaler du bare for små ytelsesøkninger som du nok neppe vil merke selv om tester viser litt høyere scores. Ikke vits å kjøpe bil med 500 hester, om alt du skal gjøre er å kjøre i 60 kmt. Det er jævlig kult, men en bil med 100 hester takler 60kmt like bra. Come on man, serious. Hvis han ville hatt en maskin til 12 tusen så hadde han spurt om det. Her spør han om det beste han kan få for 25 tusen, og du har ingenting å bidra med? PC er en ganske billig hobby (eller, veldig billig faktisk). Om du bruker 12 eller 25 på en maskin spiller liten rolle. Særlig hvis man blir vesentlig mer fornøyd med den til 25, og den varer som regel 1-2 år lengre også. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Til nød kan man jo komme med et forslag, så under sette opp noe til 15 og reklamere for den. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Hei, Prøvde å søke litt rundt om "månedens kjøp for xxxxx kroner" men fant ingen. Så prøver derfor med et innlegg i stedet. Enkelt og greit så skal jeg ha en maskin som skal kjøre alt på ultra uten bekymringer, jeg har Asus Swift skjermen (2560x1440 144Hz med G-sync). Jeg spiller alt fra World of Warcraft til Battlefield, Crysis og lignende kravstore spill. Men ettersom det går også i mye wow, er en god rask CPU viktig, ettersom da wow kjører gammel grafikkmotor såvidt jeg vet. Jeg kjøpte nylig en PC av komplett for 24.800kr men jeg føler meg ikke 100% fornøyd med den, og er derfor på "bygge fronten" for sist gang jeg skaffet ny pc for par år tilbake var jeg storfornøyd da jeg bygde den selv. Så hiv på med anbefalinger. Alt fra 22k til MAKS 30k (ikke en eneste krone over). Jeg vil helst holde meg på rundt 26k men om da det er den ekstra tingen som gjør MYE fra 26-30k så er det en mulighet for meg. Vedlegger bare et raskt utkast jeg har fra noe jeg har tittet på, vil VELDIG gjerne ha kabinettet jeg har i handlelisten, liker det utrolig godt samt da "hvit" hovedkort om jeg skal være litt fisefin da for "looken" PS: Jeg kan ikke så mye pc språk, så skriv som om det var til moren din. Jeg syntes oppsettet ser veldig bra ut. Hovedkortet må du bytte, det passer ikke med cpu. Jeg ville kjøpt et rimelig hovedkort med z97 chipset. Selv ville jeg kjøpt bare 1x 980 GTX og heller oppgradert med et til senere. Hvis du kjøper SLI, test det grundig slik at du kan returnere et kort innen 14 dager dersom du ikke liker det. Ville droppet H60 kjøleren og tim-kittet, det følger med kjøler som fungerer helt greit og du kan istedet kjøpe en ekstra ssd-harddisk som du vil merke forskjell på. Lykke til Lenke til kommentar
C64C Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 1. Handlevogn Netonnet, hvis du vil bruke 26k: 2 x MSI GeForce GTX 980 GAMING 10 180,- 1 x EVGA SuperNOVA 850 G2 1 149,- 1 x ASUS BW-16D1HT/BLK/G 699,- 1 x Samsung 850 Pro 256GB SSD 1 489,- 1 x Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM 649,- 1 x ASUS X99-S 2 295,- 1 x Intel Core i7-5930K 4 390,- 1 x Corsair V LPX 16GB DDR4 Black 2 790,- 1 x Corsair Hydro H110 990,- 1 x Corsair Graphite 760T Hvit 1 469,- Sum handlevogn: 26 100,- Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 netonnet.no: Corsair V LPX 16GB DDR4 Red 3 090,-ASUS GeForce GTX980 Strix DCU2 4GB 5 290,-Corsair Graphite 760T Svart 1 419,-ASUS DRW-24F1ST 190,-Crucial MX100 512GB 1 690,-Corsair Hydro H110 990,-Intel Core i7-5960X 7 989,-CoolerMaster Vanguard 850W M 1 390,-ASUS X99-S 2 295,-WD Red 4TB 5400RPM 1 399,-Sum handlevogn: 25 742,- Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Jeg ville ikke brukt 20k++ på en pc til slik bruk (spilling). Forskjellen på ytelse fra en pc på 14-16K vs 20k++ er ikke verdt det sett i forhold til pris. Du trenger heller ikke kjøpe et så dyrt kabinett. Det er ikke der ytelsen ligger. Så lenge kabinettet har nok av kjøling og dekker de funksjoner og plassbehov du har så trenger du ikke stort mer. HVER enenste gang kommer akkurat dette. Jeg ville ikkje kjøpt pc for så mye... bla bla bla.. Samme noobsa leser heller ikkje topic for å se at han har en Swift skjermen (2560x1440 144Hz med G-sync). De som har denne skjermen vet akkurat hva slags hardware som er nok for denne skjermen. (Nesten ingen ting er nok) Endret 9. oktober 2014 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Greia er at jeg vil ha en maskin som holder i lang tid og ikke ha risiko for noe lav fps drop. Så føler rundt 25k er noe jeg kan bruke, og burde få noe bra for det. Når det kommer til kabinettet jeg linket tidligere er det pga jeg elsker utseende og brukervennlighen med dørene og hvor åpent det er samt plassen er optimal for alt. Og Kjetil, ja jeg har sett på den og vurdert den, bare litt usikker. Føler for å bygge noe eget. Så om jeg skulle hatt noe virkelig bra noe for 25k kroner, hvilke deler burde jeg kjøpt som vil være det beste for pengene ? Du får en maskin for 12 tusen som gir null risiko for lav FPS med ultra grafikk i alle spill. Så om 2 år kan du oppgradere skjermkortet til et nytt snasent et, og whips blir maskinen som ny igjen med ultra i alt. Sorry, men lønner seg aldri å kjøpe en veldig dyr PC. Man får MYE ytelse for de første 10-15 tusen, etter dette betaler du bare for små ytelsesøkninger som du nok neppe vil merke selv om tester viser litt høyere scores. Ikke vits å kjøpe bil med 500 hester, om alt du skal gjøre er å kjøre i 60 kmt. Det er jævlig kult, men en bil med 100 hester takler 60kmt like bra. Han skal kjøre i minst 144fps Endret 9. oktober 2014 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg ville ikke brukt 20k++ på en pc til slik bruk (spilling). Forskjellen på ytelse fra en pc på 14-16K vs 20k++ er ikke verdt det sett i forhold til pris. Du trenger heller ikke kjøpe et så dyrt kabinett. Det er ikke der ytelsen ligger. Så lenge kabinettet har nok av kjøling og dekker de funksjoner og plassbehov du har så trenger du ikke stort mer. HVER enenste gang kommer akkurat dette. Jeg ville ikkje kjøpt pc for så mye... bla bla bla.. Samme noobsa leser heller ikkje topic for å se at han har en Swift skjermen (2560x1440 144Hz med G-sync). De som har denne skjermen vet akkurat hva slags hardware som er nok for denne skjermen. (Nesten ingen ting er nok) Det eneste som ikke underbygger den teorien er at han sier at han ikke kan så mye pc språk. De som vet hvaslags hardware de trenger til denne skjermen burdfe jo også kunne en god del pc språk? Men er enig med deg at det er irriterende at folk skal komme med "jeg ville ikke kjøpt pc for så så mye" hver gang en slik tråd som dette dukker opp. Vil man ha det beste per dags dato og er beredt til å betale for det vil man ikke høre om at man burde kuttte budsjettet sitt med så mange tusen, man vil vite hva som er best per dags dato. PC og spilling er hobby og da må man bare ha det beste Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Du får en maskin for 12 tusen som gir null risiko for lav FPS med ultra grafikk i alle spill. Så om 2 år kan du oppgradere skjermkortet til et nytt snasent et, og whips blir maskinen som ny igjen med ultra i alt. Sorry, men lønner seg aldri å kjøpe en veldig dyr PC. Man får MYE ytelse for de første 10-15 tusen, etter dette betaler du bare for små ytelsesøkninger som du nok neppe vil merke selv om tester viser litt høyere scores. Ikke vits å kjøpe bil med 500 hester, om alt du skal gjøre er å kjøre i 60 kmt. Det er jævlig kult, men en bil med 100 hester takler 60kmt like bra. Come on man, serious. Hvis han ville hatt en maskin til 12 tusen så hadde han spurt om det. Spør han om å bruke 25 000 kroner, eller spør han om en PC som kan dra spillene han lister? I mange av disse trådene virker det som om selve hovedpoenget er å få kastet 25 000 kroner ut vinduet. Det er overhodet ingen rasjonell tankegang bak at summen absolutt skal være akkurat 25 000 kroner. Om jeg lager et oppsett med 2x GTX 980 i SLi, så bikker prisen fremdeles ikke 16 000 kroner. Alt over det igjen blir verdiløst. Men nei, trådstarter skal selvfølgelig få lov til å bruke resterende 9 000 kroner fordi det er et irrasjonelt tall han har satt opp som utgangspunkt som MÅ møtes, enten om kravene oppfylles billigere eller ikke. Endret 10. oktober 2014 av Agentspoon 2 Lenke til kommentar
Kevinwb Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Om dere kommer med påstander om at det er unødvendig med å bruke 25k for noe som holder for skjermen så ok, kom med andre forslag. For KUN kommentarer som "du trenger ikke bruke så mye" osv osv kommer jeg ingen vei med. Skriv opp en liste med deler som par andre her har gjort, kravet blir da å kunne kjøre ultra på alle top spill med da 144fps minimum. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har 2x 780ti på den skjermen, og jeg sliter i spill. 2x 980 er på ingen måte overkill. 1 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Et godt utgangspunkt ville vel være noe slik som ASRock X99 Extreme 4/6, en 5820, 16GB DDR4 og 2x GTX 980. Dersom du ser for deg at du kanskje blir å trenge mer kraft i fremtiden i form av Tri/Quad SLI kan det være smart å ta en 5930k da denne har fler PCIe lanes enn 5820, noe som i teorien gjør den bedre egnet ved bruk av mange skjermkort men jeg klarer ikke helt se for meg at det skulle være problematisk ved kun to kort. PSU, kabinett lagring etc må du nesten dimensjonere utifra egne behov, men ta i betraktning at det ofte kun er dyrere og kraftigere PSUer som kommer med nok PCIe kabler til 3 eller flere skjermkort. Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Her er mitt forslag http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/30918 Her er en test av kabinettet http://www.sweclockers.com/recension/18767-phanteks-enthoo-pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå