Captain Fantasy Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Hei. Jeg har et spørsmål. Så lenge jeg kan huske har jeg med jevne mellomrom fått en merkelig følelse i hodet i det jeg entrer viss hus eller rom, som oftest trehus. Følelsen er som en slags trykk i hodet som går over i løpet av et sekund. Jeg blir på en måte litt svimmel og kan på en måte føle en slags elektrisk lyd, eller noe i den dur. Ingen jeg kjenner vet noe om dette eller kjenner til denne følelsen selv, men ved noen googlesøk har jeg lest om personer som har noe lik erfaring. Disse forklarte dette som en slags kontakt med ånder, eller noe i den dur. Jeg klarer ikke helt å vite om dette stemmer, fordi jeg føler det kan ha mer med at jeg luker eller kjenner igjen noe som jeg har opplevd før. som om jeg liksom får en følelse av "Dette kjenner jeg igjen fra et eller annet langt tilbake i tid". Denne følelsen kommer gjerne én gang, og det skjer som oftest akkurat i det jeg entrer visse rom. Men jeg husker en gang jeg var på besøk hos noen i et gammelt trehus - der kunne jeg gå inn i et bestemt rom flere ganger etterhverandre og føle denne følelsen hver eneste gang. Noen som kjenner seg igjen i dette? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Har noe som hvertfall ligner veldig.Selve opplevelsen er svært lik: Som en bevegelse eller et støt som går gjennom hodet, og gir en svimmelaktig effekt som du også er inne på. I mitt tilfelle er det ikke spesfikt trehus eller rom, men ofte det også. Det går på noe med gjennkjenning av eldre situasjoner som har vært identiske, mer eller mindre. På en måte deja vuh, der også det samme skjer noen ganger. Men det kan også være i forbindelse med opplevelse med noe gammelmodig, gjerne i eldre trerom fremmede steder og sånt noe. Ja. Hmm. Alt mulig rart der er altså Edit. Ja ser jo du også nevner det med "opplevd før". Så ikke det første gangen, leste bare øverste del og ikke resten så nøye.Da samvarer det jo vedlig mye. Endret 9. oktober 2014 av Delvis Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 http://web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html 1 Lenke til kommentar
Captain Fantasy Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Ja, det føles veldig nært knyttet til deja vu! Og nei, jeg tror ikke det må være i trehus, men det er som oftest der det skjer, så vidt jeg husker. også tror jeg det muligens har noe med lukten av trehus, eller noe. Blir veldig nygjerrig på hva dette kan være for noe! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 http://web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html Spørs hvordan man skal få til det i dette tilfellet. Å bevise en sånn kjensle som går gjennom hodet? Men det er vel ikke snakk om noe paranormalt dette, det kan hende leger kjenner til fenoment for alt jeg vet. Har aldri spurt, og aldri tenkt at også andre opplevde dette. Trodde det var noe helt spesielt som bare jeg merket. Ja, det føles veldig nært knyttet til deja vu! Og nei, jeg tror ikke det må være i trehus, men det er som oftest der det skjer, så vidt jeg husker. også tror jeg det muligens har noe med lukten av trehus, eller noe. Blir veldig nygjerrig på hva dette kan være for noe! Ser ut til at det er det det samme vi snakker om her. Har sikkert en eller annen naturlig forklaring da, og sikkert flere som har merket det sannsynligvis, siden vi er to som har merket det samme. Det kan hos meg factisk forekomme også bare ved å tenke på et eller annet, eller leser/ser et blide. Feks gjerne noe øst Europisk som er litt sånn guffent, primitivt(bygninger, gårder e.l), men som gir et øyeblikks assosiajon med noe i fortiden. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. januar 2022 Del Skrevet 9. januar 2022 Kom til å tenke på om denne tråden var her enda, og så jeg hadde lagret den. Fordi det spesielle jeg opplevde med Kathrin & Peter, som jeg skriver om i denne anmeldelsen ( lagt i spoiler) er forbundet med det som tas opp i denne tråden. Hver gang jeg ser det bildet av dem der, får jeg en lett variant av den omtalte opplevelsen. Samme da jeg så klippet fra filmen første gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå