Gå til innhold

2-2-2-6 raskere enn 2-2-2-5?

Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Old news :)

Man må bare prøve seg fram for å finne ut hvilken tRas-innstilling som er raskest.

Jaja, ivertfall nytt for meg! kan ikke huske det har hvert oppe som topic her før, men så har jeg ikke hvert her i hele sommer da :p:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor dette skulle stride mot sunn fornuft. Dette er jo engang nyheter, men står beskrevet i utallige tester, guider, artikler osv. om overklokking. Har opplevd fenomenet selv, men har vel egentlig ikke peiling nok til å forklare hvorfor det er sånn...

- Judaz -

Lenke til kommentar

SE HER.

Jeg prøvde disse som gir et enda større sprang : 2-3-3-8 og 2-3-3-6, her skulle man tro at best res ble med siste innstillingen men her er res.

2-3-3-8 = 2823/2643

2-3-3-6= 2817/2641

Forstå det den som vil, men dette er absolutt noe som bør takes med i fremtidige tester av minnebrikker.

Lenke til kommentar
Forstå det den som vil, men dette er absolutt noe som bør takes med i fremtidige tester av minnebrikker.

:yes: Det burde det definitift! :)

Men om jeg merker noe i windows fra å sette timingen fra 2-2-2-5 til 2-2-2-6, er liten til ikke noe...

Lenke til kommentar

:yes: Det burde det definitift! :)

Men om jeg merker noe i windows fra å sette timingen fra 2-2-2-5 til 2-2-2-6, er liten til ikke noe...

Nei forskjellen er så liten at du merker det neppe der, men i tester og under ekstremklokking kan dette ha noe å si for en brikke kan klokkes lengre på 2-3-3-8 enn på 2-3-3-6 og når den da i tillegg yter bedre vil dette merkes.

Lenke til kommentar
Har lest noe om dette tidligere, at summen av de tre førte skal vere lik det siste tallet. 2+2+2=6 . 2+3+3=8 . 2+2+3=7 osv. hvorfor vet jeg ikke men det viser seg å stemme.

Jepp, det stemmer dette.

Det siste tallet bør være lik summen av de tre første.

Her kommer et sitat fra "bigtoe" over på www.abxzone.com, han jobber

i OCZ som produserer minne (Venter på et sett PC3700 Gold nå!).

TRAS at 5 on the i875 is not the fasterst, it may show the best bandwidth thats all.I have found 7 to be best when up at ddr460+ and 8 at higher fsb's.

Also running tras at 5 at these high fsb's is just asking for data corruption over time.

Rule of of thumb is TRCD+TRP+2 for TRAS, ram settings of 2-2-2 would need TRCD2+TRP2+2 for TRAS of 6

Using these settings allows the ram to run at its optimum speed.

Lenke til kommentar

Nei forskjellen er så liten at du merker det neppe der, men i tester og under ekstremklokking kan dette ha noe å si for en brikke kan klokkes lengre på 2-3-3-8 enn på 2-3-3-6 og når den da i tillegg yter bedre vil dette merkes.

Finst det noen tester som viser hvor mye mer man kan OC en ram brikke bare fra å ha timingsa fra 2-3-3-7 til 2-3-3-8 ?

Lenke til kommentar

Finst det noen tester som viser hvor mye mer man kan OC en ram brikke bare fra å ha timingsa fra 2-3-3-7 til 2-3-3-8 ?

Jeg har ikke merket noe forskjell på de brikkene jeg har hatt. tRAS spiller ikke så stor rolle i forhold til hvor mye rambrikken blir stresset. De timingene som utgjør den største forskjellen er CL og tRCD. Her kan man få store forskjeller i klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...