AF7 Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg ønsker å legge skifersten i en entre på ca 3,8 kvm. Fra før ligger det et ganske gammelt vinylbelegg der. Jeg har fått et tilbud på hele jobben som inkluderer grunning, stenlegging og fuging + materialer med unntak av flisene. Dette med utgangspunkt i at stenene legges over det eksisterende vinylbelegget. Prisen for dette er kr 13850. Er dette normalpris for en slik jobb? I forslaget til håndverkeren som var på befaring vil annenhver sten kuttes på midten og legges halv sten - hel sten - halv sten, ellers går de opp perfekt. Jeg har også blitt anbefalt av en (annen) tømrer å fjerne vinylgulvet før det legges noe der. Anbefales dette? Tar imot alle betraktninger. Takk for svar. Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Spør flere. Sammenlign priser. Og sjekk ut FightMiceTies: http://rightpricetiles.no/ Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ser ikke ut i din beskrivelse som at jobben omfatter varmekabel eller lignende? I så fall er vel dette en typisk jobb som kan gjøres selv også dersom du kan låne utstyr til beskjæring, uten å blande inn entreprenør. Avhenger da selvfølgelig om hvor mye du kan/vil gjøre selv, som egentlig ikke er min sak... Uansett, poenget er at dersom du har muligheten/kunnskapen til å gjøre jobben selv så kan du fort spare noen tusenlapper. Hva belegget angår så gjør det vel sikkert ikke noe om det ligger under, gamle belegg kan ofte være et slit å få opp. Men igjen, da kommer man tilbake til om det ligger varmekabel i gulvet. Dersom det er tilfelle så er det mest lønnsomt å ha minst mulig over kabel, for effektens skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå