AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Har nå vært i avstandsforhold i et år. Men vi holdte på i 7 år. Det er ganske tøft men vi klarer det og har tenkt til å flytte sammen etter han har vært i forsvaret nå. Kjæresten min skal da inn i forsvaret nå i januar og jeg gruer meg veldig. Han var på sesjon 2 i dag og besto så nå skal han inn i sjøforsvaret. jeg ville aldri han skulle dra. Føler det blir alt for tøft og trist. Jeg har grått hver dag siden jeg fikk vite at han ville inn i forsvaret og gråt enda mer i dag når han kom inn. Vet jeg er ganske dramatisk men ja jeg elsker han og jeg har lest mye på nett at folk gjør det slutt med kjærestene sine fordi de vil ha fri i forsvaret. Har lest også at folk ikke har tid og de er mye opptatte. Kan ikke reise hjem til damene sine engang. Og det er veldig veldig vondt. Jeg støtter han og er glad på hannes vegne at han drar inn men for min del er det jævlig vondt. Søsteren min er også i forsvaret og hun svarte meg etter 4 dager fordi hun var mye opptatt. Hun har ikke tid til å komme hjem en gang. Og da tenker jeg på typen min som også blir slik. Noen tips til hvordan jeg skal takle dette? Plis jeg er helt ødelagt og vet ikke hva jeg skal gjøre Anonymous poster hash: 0157d...079 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Regner med at det er førstegangstjeneste det dreier seg om. Se på det på denne måten. Overlever kjærligheten - så er han virkelig noe å satse på, men husk at det vanligvis gutta som får et "Dear John" brev. Jeg må stille et spørsmål. Er du mest bekymret for at han skal flørte med andre? Endret 9. oktober 2014 av medlem-304477 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Det er nok veldig variabelt hvor travelt det er alt etter stilling og tjenstested. Hadde det veldig slapt selv og hadde krepert av kjedsomhet om jeg ikke hadde egne prosjekter etter utplassering. Fikk også en hjemmeferie på en ukes tid i løpet av rektrutten på madlamoen. Lenke til kommentar
lekesoldaten Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Hvis han havner på båt må du regne med at det kan gå lenger enn 4 dager mellom hver gang du hører fra han. Det blir bare flere og flere jenter i millitæret for tiden, så sjangsen for at han faller for noen andre er jo der. Var selv i et forhold som gikk til dundas i forsvaret, men hvis dere har vært sammen i 7 år allerede så er det jo tydligvis en sterk kjærlighet mellom dere. Mitt tips er å ikke bli for sjalu, og sørg for at å minne han på hvorfor dere hører sammen de gangene dere faktisk får til å treffes! Lykke til 1 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Er mye vill sex i forsvaret. Jenter som slipper til flere gutter samtidig osv. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Er mye vill sex i forsvaret. Jenter som slipper til flere gutter samtidig osv. Så ikke jeg mye til iallefall 1 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Er mye vill sex i forsvaret. Jenter som slipper til flere gutter samtidig osv. Så ikke jeg mye til iallefall Antar at du ikke var i nord? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Så dere har vært kjærester siden dere var 12? Anonymous poster hash: c496d...59f 3 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg hadde kjæreste da jeg var i førstegangstjeneste (sjøforsvaret, på båt) og det gikk helt fint. Man lærer noen triks etter hvert, som f.eks å ha to telefoner (man må ofte levere inn telefonen under øvelser) slik at man kan ha kontakt i tide og utide. Å sitte å sende kosemose meldinger dagen lang har man selvsagt ikke tid til, men jevnt over hadde jeg nesten alltid aneldning til å ta en telefon eller sende noen meldinger iløpet av en dag. I snitt var jeg vel hjemme 1 helg pr. måned. Noen ganger gikk det lenger i mellom (lange øvelser), andre ganger kortere. I tillegg hadde jeg både påskeferie i 10 dager + fire uker sommerferie, men jeg var nok blant de heldigere på den biten. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Dersom han skal i sjøforsvaret, riktignok litt avhengig av hvor kan det med kontakt fra tid til annen være litt vanskelig men stort sett gjennomførbart. Hvorvidt planen er å bare gjennomføre førstegangstjeneste eller om han har tenkt å gjøre noe utav seg der inne er også en faktor i hvor mye tid han burde bruke på deg. Det er bare ett år, dersom han ikke ønsker å gjennomføre førstegangstjenesten er han hjemme etter ett par uker. Men dersom han faktisk ønsker å gjennomføre førstegangstjenesten burde du også la han gjøre dette, det er noe de aller fleste menn idag burde gjøre og faktisk trenger. Det er mange som gjør det slutt når dem er inne til tjeneste. Av flere grunner, dersom det er slik det ender er det lite du kan gjør med det. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Militærtjenesten blir en naturlig slutt for mange forhold når par oppdager at forholdet ikke er så fantastisk likevel. Kan ikke se for meg at forholdet vil tåle at du hindrer han i å dra, men dersom dere er glade nok i hverandre så vil det gå helt fint.Vær forberedt på at han ikke tar så mye kontakt, dagene flyr avsted i førstegangstjenesten.Vær sterk og hold fortet hjemme, ikke plag han med å kreve trøst og støtte og lage små problemer av ingenting. Gi han heller mer grunn til å glede seg til å tilbringe mer tid med deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Regner med at det er førstegangstjeneste det dreier seg om. Se på det på denne måten. Overlever kjærligheten - så er han virkelig noe å satse på, men husk at det vanligvis gutta som får et "Dear John" brev. Jeg må stille et spørsmål. Er du mest bekymret for at han skal flørte med andre? Ja er redd han kommer til å finne noen andre, ha sex med noen andre, ikke vil ha forhold mer pga det blir for slitsomt i forsvaret osv. Anonymous poster hash: 0157d...079 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Så dere har vært kjærester siden dere var 12? Anonymous poster hash: c496d...59f Ja har nok det Anonymous poster hash: 0157d...079 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Regner med at det er førstegangstjeneste det dreier seg om. Se på det på denne måten. Overlever kjærligheten - så er han virkelig noe å satse på, men husk at det vanligvis gutta som får et "Dear John" brev. Jeg må stille et spørsmål. Er du mest bekymret for at han skal flørte med andre? Ja er redd han kommer til å finne noen andre, ha sex med noen andre, ikke vil ha forhold mer pga det blir for slitsomt i forsvaret osv. Anonymous poster hash: 0157d...079 Om noe skjer, vil "slitsomt" være en unnskyldning og ikke en årsak. Vær sterk. Fortell ham at du ikke hverken kan eller vil tolerere sidesprang. Ikke vær redd for at han skal bli sint. 90% av alle menn er utro dersom de får muligheten. Sånn er det bare - slik er vi. Blir han fornærmet, ignorer det. Egentlig liker vi at dama har bein i nesa. Koster disse råd deg forholdet, fint! Det hadde rakna likevel. Så sparer du deg måneder med uvisse. Holder forholdet tiden ut, så er du og han to av de heldige. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Syns det er rart at folk tror militæret er en ett-årig sexorgie. Man er stort sett så sliten at man bare vil sove når man har fri. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Det er snakk om marinen her! Marinen sover ikke når de har landlov. Kan forresten ikke huske at noen andre enn deg som har kalt militæret en ett-årig sex orgie! Jeg synes det er en fornærmelse ovenfor de unge, kvinner og menn, som velger å bruke et år av sine liv til å tjenestegjøre i forsvaret. Endret 11. oktober 2014 av medlem-304477 Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg aner ikke noe om hvor mye fri det er i sjøforsvaret da jeg var i Garden. Hadde vært sammen med kjæresten min i to år, bodd sammen i ett og nettopp kjøpt egen leilighet da jeg fikk innkallelsen. Den kom veldig overraskende på siden jeg tidligere hadde fått brev om at de ikke trengte meg. Året gikk greit, Garden har ganske lite fri så fordelen av å være stasjonert på Østlandet forsvant litt der. Men fikk som regel sendt noen meldinger hver dag, tok også med mobil til vaktsteder selv om det ikke er tillatt. Jeg syns førstegangstjeneste er viktig å gjennomføre, jeg er glad jeg har gjort det og angrer absolutt ikke. Unge gutter lærer mye der inne og får også en sunnere livsstil (som regel). Når det gjelder jenter så er det veldig forskjellig tror jeg. Vi var 170 i kompaniet, 6 jenter var i en annen tropp og ett par av de skal ha gjort litt av hvert. Men de jentene som orgier seg gjennom tjenesten har nok av kåte unggutter å velge. Så med mindre gutten din er interessert så er det lett å unngå. Større fristelser på en vanlig bytur. Året endte iallefall med at dagen jeg kom hjem satt jeg hjemme og venta med en ring og fridde. Jeg følte at det året var siste spikeren i kista jeg trengte. Hu støttet meg gjennom det hele og hadde jeg ikke hatt hu hadde det blitt mange tunge dager. Som mange her sier, det er en god test for forholdet. Klarer dere året så er det ett godt tegn på at noe stemmer. Klarer dere det ikke så er det nok til det beste og det hadde nok skjedd til slutt uansett. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Det er snakk om marinen her! Marinen sover ikke når de har landlov. Kan forresten ikke huske at noen andre enn deg som har kalt militæret en ett-årig sex orgie! Jeg synes det er en fornærmelse ovenfor de unge, kvinner og menn, som velger å bruke et år av sine liv til å tjenestegjøre i forsvaret. Først sier du de ikke sover når de har landlov, insinuerer at alle har sex som kaniner mao, så er du liksom-fornærmet fordi jeg nevnte det? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Husk at det ikke bare er du som skal være borte fra ham. Han skal også være et år i førstegangstjenesten uten deg og sitter antakelig med noen av de samme tankene. Kanskje du skal fortelle ham det? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg har vært i Forsvaret i snart et år sånn Ca 150 mil unna jenta mi og det går fint. Her får vi i hvertfall 7 gratis hjemreiser og har nok av tid til å prate over meldinger med andre folk. Man kan smugle med seg telefonen på feltøvelser også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå